Podróże

Mastercard Economics Institute publikuje trendy w branży turystycznej na rok 2023

  • 13 czerwca, 2023
  • 10 min read
Mastercard Economics Institute publikuje trendy w branży turystycznej na rok 2023


Bangkok – Nowe spostrzeżenia Mastercard Economics Institute pokazują, że konsumenci korzystają z bardziej tradycyjnego ekosystemu podróży w 2023 r., traktując priorytetowo podróże rekreacyjne i wyznaczając nowe korytarze na całym świecie. Wydany dzisiaj, Trendy branży turystycznej 2023 dostarcza kluczowych spostrzeżeń na temat globalnego stanu podróży, przerywanego przez zmieniające się krajobrazy gospodarcze, utrzymujące się wymagania konsumentów i ponowne otwarcie Chin kontynentalnych.

W obliczu zmieniającego się krajobrazu gospodarczego postpandemiczne preferencje doświadczeń nad rzeczami1 oraz stały popyt na podróże rekreacyjne kształtują perspektywy na rok 2023. Podróże służbowe, które początkowo pozostawały w tyle za podróżami rekreacyjnymi, znalazły swoje miejsce w drugiej połowie 2022 r., zwłaszcza w kulturach, dla których priorytetem jest powrót do pracy. Według szacunków Mastercard Economics Institute, przy niepewnej gospodarce, która powoduje pewne zawirowania między rynkami, ponowne otwarcie Chin kontynentalnych wzmocni globalny wzrost, koncentrując się na regionie Azji i Pacyfiku.

Kluczowe ustalenia obejmują:

  • Wypoczynek i podróże służbowe rozwijają się w tym samym tempie. Dzięki długo oczekiwanemu zniesieniu ograniczeń w podróżowaniu w Azji globalne podróże rekreacyjne pozostają na wysokim poziomie, a rezerwacje lotów wzrosły o około 31% w marcu 2023 r. w porównaniu z tym samym miesiącem w 2019 r.2 W drugiej połowie 2022 r. do początku 2023 r. rezerwacje lotów korporacyjnych zrównały się z rezerwacjami lotów rekreacyjnych w regionach o silnym powrocie do kultury biurowej.3 Globalne podróże rekreacyjne i biznesowe rosną obecnie w tym samym tempie. Nasze spostrzeżenia pokazują zapotrzebowanie na spotkania osobiste, przy czym najbardziej znaczący wzrost wydatków na podróże komercyjne i rozrywkę odnotowały kraje Azji i Pacyfiku oraz Europa, odpowiednio o 64% i 42% w okresie od stycznia do marca 2023 r.4
  • Ponowne otwarcie Chin kontynentalnych jest korzystne dla turystyki globalnej i regionu Azji i Pacyfiku. Ponowne otwarcie Chin po surowych przepisach dotyczących COVID nastąpi w czasie, gdy prawdopodobnie będzie miało pozytywny wpływ na gospodarkę doświadczeń, ponieważ oczekuje się, że stłumiony popyt na podróże będzie napędzał silne wiatry. Do marca 2023 r. wydatki na atrakcje stanowiły 93% tego, co było w 2019 r., pomimo minimalnej liczby podróży w zeszłym roku.6 Gospodarki w regionie Azji i Pacyfiku mogą być oczywistymi beneficjentami otwarcia Chin, biorąc pod uwagę ich silne powiązania z handlem międzynarodowym, turystyką i bliskością geograficzną. Według szacunków Mastercard Economics Institute, inne kraje, które powinny odnieść korzyści, to Europa Północna – Niemcy i Francja – oraz Brazylia, które mogą odnotować wzrost eksportu do Chin w miarę ożywienia gospodarczego.
  • Podróżnicy tworzą nowe korytarze. Ponieważ konsumenci cieszą się wyższymi dochodami i wracają do pewnego poziomu komfortu sprzed pandemii, zaczynają również zapuszczać się dalej od domu do nowych lokalizacji. Dla podróżnych z regionu Azji i Pacyfiku, Stany Zjednoczone i Australia pozostają ulubionymi celami wiosennych i letnich podróży. Tymczasem Tajlandia dumnie plasuje się w pierwszej dziesiątce najlepszych miejsc w regionie, oferując swój wyjątkowy urok i doświadczenia, uszeregowane według udziału w podróżach przyjazdowych w regionie Azji i Pacyfiku. Od końca 2022 r. liczba odwiedzających Specjalny Region Administracyjny Hongkong zaczęła rosnąć, a miejsce to znalazło się na liście 10 najlepszych, aw lutym 2023 r. wzbiło się na 3. miejsce. miejsca takie jak Francja i Włochy prawdopodobnie zachęcą chińskich turystów wychodzących ze środowiska zerowego Covid do ponownego przyłączenia się do gospodarki doświadczeń.
  • Turyści nadal traktują priorytetowo doświadczenia. Preferencja doświadczeń nad rzeczami utrzymuje się, a podróżnicy wykazują nowe zapotrzebowanie na to, co wyjątkowe. Potencjalnie pod wpływem mediów społecznościowych i rozrywki podróżni lądują w mniej znanych miejscach w poszukiwaniu kulturowego zanurzenia. Według stanu na marzec 2023 r. globalne wydatki na atrakcje wzrosły o 65%, a wydatki na rzeczy wzrosły o 12% w porównaniu z 2019 r.8 Wydatki zorientowane na doświadczenie gwałtownie rosną w niektórych korytarzach, w których wygasły blokady związane z pandemią, ale chińscy turyści, którzy tradycyjnie zawyżają indeks cen towarów luksusowych w porównaniu z innymi turystami, mogą zwiększyć wydatki na towary na różnych rynkach. W szczególności Tajlandia stała się popularnym miejscem dla podróżników pragnących poznać nowe kultury i miejsca docelowe, a także dla tych, którzy chcą ponownie połączyć się ze znajomym tym czarującym, hipnotyzującym i tętniącym życiem miejscem. Kraj odnotował znaczny wzrost wydatków na doświadczenia, o 40,5% w porównaniu z 2019 r., a wydatki na rzeczy wzrosły o 24%.

W 2023 r. podróże powróciły w Azji, gdy Chiny ponownie otworzyły swoje granice, a inne rynki złagodziły ostatnie ograniczenia w podróżowaniu z czasów pandemii. Ponieważ ludzie na całym świecie przedkładają doświadczenia nad rzeczy, oczekuje się, że silny popyt na podróże będzie trwał znacznie dłużej niż początkowy okres „podróży zemsty”. Patrząc w przyszłość na szczyt letniego sezonu turystycznego, głównym pytaniem jest, czy podaż lotów i zakwaterowania może nadążyć za popytem. David Mann, główny ekonomista Azji w Instytucie Ekonomii Mastercard

Kompleksowe wsparcie dla Travellers & Tourism Sektora

Podróżni chcą dobrych wrażeń od momentu rezerwacji biletu lotniczego do pierwszego kroku na nowej ziemi, a firmy, które to rozumieją, mają lepszą pozycję do nawiązywania dłuższych i bardziej wartościowych relacji ze swoimi konsumentami. Ta kluczowa zmiana oczekiwań już zaczęła zmieniać nie tylko sposób, w jaki firmy współpracują z konsumentami, ale także sposób, w jaki podróżujemy. I chociaż zachowania konsumentów będą się nadal zmieniać wraz z otoczeniem makroekonomicznym, zapewnianie większego wyboru sposobów płatności (np. wymienianie punktów na rezerwacje) oraz dostosowywanie doświadczeń, rekomendacji i ofert to tylko dwie strategie, które utrzymują indywidualnego podróżnika w centrum zainteresowania zaręczyny.

Warto przeczytać!  10 najczęściej odwiedzanych miejsc Parku Narodowego USA w 2022 roku to…

Mastercard pomaga globalnemu sektorowi turystycznemu odzyskać siły i powitać podróżnych za pośrednictwem szeregu usług, od analizy rynku i wglądu w dane o wysokiej częstotliwości, które pomagają zrozumieć zmieniające się trendy konsumenckie, po rozwiązania marketingowe i strategie zaangażowania konsumentów, które zwiększają lojalność wobec marki i maksymalizują rezerwacje.

Możesz obejrzeć całość Trendy branży turystycznej 2023 zgłoś się tutaj. Inne raporty i spostrzeżenia z Mastercard Economics Institute można znaleźć tutaj.

1. „Doświadczenia” obejmują wydatki turystów w restauracjach, parkach rozrywki, kasynach, klubach nocnych, barach i innych imprezach, natomiast „Rzeczy” obejmują wydatki turystów w sieciach sklepów ogólnospożywczych, odzież, kosmetyki, artykuły sportowe, biżuterię, obuwie, księgarnie, elektronikę, zabawki i domy towarowe. Nie obejmuje kosztów transportu i zakwaterowania. Przedstawia analizę zagregowanych i anonimowych wolumenów zamiany (nominalne dolary amerykańskie nieskorygowane o różnice kursowe) dla osób podróżujących w celach wypoczynkowych podczas pobytu w miejscu docelowym.

2. Odpowiada liczbie rezerwacji lotów dokonanych przez osoby podróżujące w celach wypoczynkowych w okresie referencyjnym w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r. Na podstawie zagregowanych i anonimowych danych dotyczących rezerwacji lotów Mastercard dostarczonych przez partnerów zewnętrznych, pochodzących z Mastercard Economics Institute.

3. Odpowiada liczbie rezerwacji lotów komercyjnych dokonanych w okresie referencyjnym w stosunku do tego samego okresu w 2019 r. Na podstawie zagregowanych i anonimowych danych dotyczących rezerwacji lotów Mastercard dostarczonych przez partnerów zewnętrznych, pozyskanych od Mastercard Economics Institute.

4. Reprezentuje analizę Mastercard Economics Institute dotyczącą zagregowanych i anonimowych wolumenów przeniesionych (nominalne dolary amerykańskie nieskorygowane o różnice kursowe) na wydatki służbowe na podróże służbowe i rozrywkę.

6. „Doświadczenia” obejmują wydatki turystów w restauracjach, parkach rozrywki, kasynach, klubach nocnych, barach i innych imprezach, natomiast „Rzeczy” obejmują wydatki turystów w sieciach sklepów ogólnospożywczych, odzież, kosmetyki, artykuły sportowe, biżuterię, obuwie, księgarnie, elektronikę, zabawki i domy towarowe. Nie obejmuje kosztów transportu i zakwaterowania. Przedstawia analizę zagregowanych i anonimowych wolumenów zamiany (nominalne dolary amerykańskie nieskorygowane o różnice kursowe) dla osób podróżujących w celach wypoczynkowych podczas pobytu w miejscu docelowym.

7. Analiza na podstawie liczby rezerwacji lotów międzynarodowych przylatujących z wybranego regionu na rynki docelowe, które są wyświetlane na wykresie. Na podstawie zagregowanych i anonimowych danych dotyczących rezerwacji lotów Mastercard dostarczonych przez partnerów zewnętrznych, pochodzących z Mastercard Economics Institute.

8. „Doświadczenia” obejmują wydatki turystów w restauracjach, rozrywkach rekreacyjnych, kasynach, klubach nocnych, barach i innych imprezach, podczas gdy „Rzeczy” obejmują sieci sklepów ogólnospożywczych, odzież, kosmetyki, artykuły sportowe, biżuterię, obuwie, księgarnie, elektronikę, zabawki i domy towarowe. Nie obejmuje wydatków na transport i zakwaterowanie. Przedstawia analizę zagregowanych i anonimowych wolumenów zamiany (nominalne dolary amerykańskie nieskorygowane o różnice kursowe) dla osób podróżujących w celach wypoczynkowych podczas pobytu w miejscu docelowym.

Zastrzeżenie: Niniejsza prezentacja i treści mają służyć wyłącznie jako narzędzie badawcze do celów informacyjnych, a nie jako porady inwestycyjne lub zalecenia dotyczące jakichkolwiek konkretnych działań lub inwestycji i nie należy na nich polegać, w całości ani w części, jako podstawy do podejmowania decyzji lub celów inwestycyjnych . Niniejsza prezentacja i zawartość nie są gwarantowane co do dokładności i są dostarczane na „jak jest” upoważnionym użytkownikom, którzy przeglądają i wykorzystują te informacje na własne ryzyko. Niniejsza prezentacja i treść, w tym szacunkowe prognozy ekonomiczne, symulacje lub scenariusze opracowane przez Mastercard Economics Institute, w żaden sposób nie odzwierciedlają oczekiwań co do (ani faktycznych) wyników operacyjnych lub finansowych Mastercard.

Warto przeczytać!  Drogie odosobnienie w górach dla Marcosa, WEF? Co warto wiedzieć o Davos w Szwajcarii

O Instytucie Ekonomii Mastercard

Założony w 2020 r. Instytut Mastercard Economics Institute opiera się na unikalnych, przeprowadzanych z dużą częstotliwością i dających się zastosować pomiarach ekonomicznych, aby zapewnić liderom biznesu i administracji informacje potrzebne do podejmowania przemyślanych decyzji z lepszymi wynikami.​

O Mastercard (NYSE: MA) www.mastercard.com

Mastercard to globalna firma technologiczna z branży płatności. Naszą misją jest łączenie i napędzanie integracyjnej, cyfrowej gospodarki, która przynosi korzyści wszystkim i wszędzie, dzięki czemu transakcje są bezpieczne, proste, inteligentne i dostępne. Korzystając z bezpiecznych danych i sieci, partnerstwa i pasji, nasze innowacje i rozwiązania pomagają osobom fizycznym, instytucjom finansowym, rządom i firmom realizować swój największy potencjał. Dzięki połączeniom w ponad 210 krajach i terytoriach budujemy zrównoważony świat, który otwiera bezcenne możliwości dla wszystkich.

Apichaya Thuaksubun
Mastercard (NYSE: MA)


Źródło