Podróże

Mastercard: Powrót podróży służbowych

  • 19 czerwca, 2023
  • 4 min read
Mastercard: Powrót podróży służbowych


SINGAPUR, 20 czerwca 2023 r.: Według szacunków Mastercard Economics Institute, w obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej, która powoduje pewne zawirowania między rynkami, ponowne otwarcie Chin kontynentalnych wzmocni globalny wzrost, koncentrując się na regionie Azji i Pacyfiku.

Opublikowany w zeszłym tygodniu raport Travel Industry Trends 2023 opracowany przez Mastercard Economics Institute dostarcza kluczowych spostrzeżeń na temat globalnego stanu podróży, przerywanego przez zmieniające się krajobrazy gospodarcze, utrzymujące się wymagania konsumentów i ponowne otwarcie Chin kontynentalnych.

W obliczu zmieniającego się krajobrazu gospodarczego perspektywy na rok 2023 kształtują postpandemiczne preferencje doświadczeń nad rzeczami i stały popyt na podróże rekreacyjne.

Według szacunków Mastercard Economics Institute, przy niepewnej gospodarce, która powoduje pewne zawirowania między rynkami, ponowne otwarcie Chin kontynentalnych wzmocni globalny wzrost, koncentrując się na regionie Azji i Pacyfiku.

Kluczowe wnioski

Wypoczynek i podróże służbowe rozwijają się w tym samym tempie. Dzięki długo oczekiwanemu zniesieniu ograniczeń w podróżowaniu w Azji globalne podróże rekreacyjne pozostają na wysokim poziomie, a rezerwacje lotów wzrosły o około 31% w marcu 2023 r. w porównaniu z tym samym miesiącem w 2019 r.

Warto przeczytać!  Dlaczego warto odwiedzić Newquay w Kornwalii

W drugiej połowie 2022 r. do początku 2023 r. rezerwacje lotów korporacyjnych zrównały się z rezerwacjami lotów rekreacyjnych w regionach o silnym powrocie do kultury biurowej.

Globalne podróże rekreacyjne i biznesowe rosną obecnie w tym samym tempie. Nasze spostrzeżenia pokazują zapotrzebowanie na spotkania osobiste, przy czym najbardziej znaczący wzrost wydatków na podróże komercyjne i rozrywkę odnotowały kraje Azji i Pacyfiku oraz Europa, odpowiednio o 64% i 42% w okresie od stycznia do marca 2023 r.

Ponowne otwarcie Chin kontynentalnych jest korzystne dla turystyki globalnej i regionu Azji i Pacyfiku. Ponowne otwarcie Chin po surowych przepisach Covid nastąpi w czasie, gdy prawdopodobnie będzie miało pozytywny wpływ na gospodarkę doświadczeń, ponieważ oczekuje się, że stłumiony popyt na podróże będzie napędzał silne wiatry.

Do marca 2023 r. wydatki na atrakcje były znacznie wyższe niż w 2019 r., pomimo minimalnej liczby podróży w zeszłym roku6. Gospodarki regionu Azji i Pacyfiku mogą być oczywistymi beneficjentami otwarcia Chin, biorąc pod uwagę ich silne powiązania z handlem międzynarodowym, turystyką i bliskość.

Z szacunków Mastercard Economics Institute wynika, że ​​inne kraje, które odniosą korzyści, to Europa Północna – Niemcy i Francja – oraz Brazylia, które mogą zwiększyć eksport do Chin w miarę ożywienia gospodarczego.

Warto przeczytać!  Wszystko, co kochałem i nienawidziłem w moim europejskim rejsie z MSC Cruises

Podróżnicy tworzą nowe korytarze

Ponieważ konsumenci cieszą się wyższymi dochodami i wracają do pewnego poziomu komfortu sprzed pandemii, zaczynają też zapuszczać się dalej od domu do nowych lokalizacji. Stany Zjednoczone i Australia pozostają ulubionymi celami podróży wiosennych i letnich podróżników z regionu Azji i Pacyfiku.

Od końca 2022 r. liczba odwiedzających Specjalny Region Administracyjny Hongkong zaczęła rosnąć, a miejsce docelowe znalazło się na liście 10 najlepszych, aw lutym 2023 r. osiągnęło 3. miejsce. Luksusowe doświadczenia, takie jak luksusowe zakwaterowanie i luksusowe podróże do miejsc takich jak Francja i Włochy zachęcić chińskich turystów ze środowiska zerowego Covid do ponownego przyłączenia się do gospodarki doświadczeń.

Turyści nadal traktują priorytetowo doświadczenia

Potencjalnie pod wpływem mediów społecznościowych i rozrywki podróżni lądują w mniej znanych miejscach w poszukiwaniu wrażeń kulturowych. Od marca 2023 r. globalne wydatki na atrakcje wzrosły o 65%, a wydatki na rzeczy wzrosły o 12% w porównaniu z 2019 r.

Wydatki zorientowane na doświadczenie gwałtownie rosną w niektórych korytarzach, w których wygasły blokady związane z pandemią. Mimo to chińscy turyści, którzy tradycyjnie nadmiernie indeksują luksusowe detaliczne towary w porównaniu z innymi turystami, mogą zwiększyć wydatki na towary na różnych rynkach.

Warto przeczytać!  Grecja przed początkiem ery hippisów

„W 2023 roku podróże powróciły w Azji, kiedy Chiny ponownie otworzyły swoje granice, a inne rynki złagodziły ostatnie ograniczenia w podróżowaniu z czasów pandemii” – powiedział główny ekonomista Mastercard Economics Institute w Azji, David Mann.

„Ponieważ ludzie na całym świecie przedkładają doświadczenia nad rzeczy, oczekuje się, że duży popyt na podróże będzie trwał znacznie dłużej niż początkowy okres „podróży zemsty”. Gdy patrzymy w przyszłość na szczyt letniego sezonu turystycznego, najważniejsze pytanie brzmi, czy podaż lotów i zakwaterowania może nadążyć za popytem”.

Możesz obejrzeć całość Trendy branży turystycznej 2023 zgłoś się tutaj. Inne raporty i spostrzeżenia z Mastercard Economics Institute można znaleźć tutaj.


Źródło