Podróże

Matt Berna z Intrepid o tym, dlaczego firma to coś więcej niż organizator wycieczek przygodowych

  • 11 maja, 2023
  • 5 min read
Matt Berna z Intrepid o tym, dlaczego firma to coś więcej niż organizator wycieczek przygodowych


Organizator wycieczek w małych grupach Intrepid to nie tylko organizator wycieczek przygodowych. Firma, która została założona 30 lat temu, zyskała reputację poszukiwacza przygód i nie bez powodu, ale jej główną misją jest zanurzenie się w kulturze w sposób społecznie i ekologicznie odpowiedzialny, Matt Berna, prezes i dyrektor zarządzający obu Ameryk powiedział TMR w tym tygodniu.

Berna powiedział, że Intrepid może mieć reputację organizatora wycieczek przygodowych, ale stylizuje siebie i swoją ofertę bardziej jako organizatora zanurzenia w kulturze. W niektórych ofertach Intrepid jest zdecydowanie element przygodowy — jego kategorie obejmują wycieczki rowerowe, wyprawy, bieguny i dziką przyrodę — ale to nie wszystko, co oferuje.

Misją touroperatora jest łączenie gości z lokalną ludnością, miejscami i kulturami na wszystkich siedmiu kontynentach w zrównoważony i odpowiedzialny społecznie sposób. „Tworzenie pozytywnych zmian poprzez radość z podróży”, tak to ujął Intrepid.

„Zanurzenie w kulturze to„ przygoda ”, o której mówimy” — powiedziała Berna. „Chodzi o spacery po lokalnych wioskach, degustację lokalnych potraw, poznawanie miejscowych ludzi”.

Dla doradców, którzy jeszcze ich nie zarezerwowali ani nie doświadczyli, wycieczki Intrepid są wyjątkowym doświadczeniem, skoncentrowanym na tego rodzaju zanurzeniu, z lokalnymi spotkaniami, które przynoszą korzyści lokalnym społecznościom.

Na przykład wycieczka po Galapagos zabiera podróżnych do miejsca docelowego z pobytami wyłącznie w lokalnych hotelach na wyspach. Wycieczki po Japonii, jedna z najpopularniejszych obecnie ofert, pozwalają gościom zobaczyć widoki i dźwięki Tokio, ale także zabierają ich do Parku Pokoju w Hiroszimie na wycieczkę z lokalnym przewodnikiem i obejmują kolację w tradycyjnym japońskim ryokanie w mały Tsumago.

Warto przeczytać!  Jak ci van-liferzy zatrzymują się w rezydencjach za darmo, siedząc w domu

To lokalne zanurzenie znajduje odzwierciedlenie w danych demograficznych gości Intrepid.

Podczas gdy 40 lat pozostaje przeciętnym wiekiem gościa Intrepid, w ciągu ostatnich kilku lat Intrepid odnotował zmianę w liczbie swoich gości — najczęstszy przedział wiekowy to obecnie od 61 do 70 lat, podczas gdy drugi co do częstości to goście w powiedział, że mają 20 i 30 lat. Zmiana pokazuje ogólną ewolucję nie tylko nieustraszonego gościa, ale ogólnie podróżników, którzy stają się coraz bardziej żądni przygód, jeśli chodzi o sposób, w jaki chcą podróżować.

Jak więc radzą sobie doradcy ds. podróży?

Kiedy Intrepid, z siedzibą w Australii, po raz pierwszy włamał się na rynek amerykański, zrobił to głównie poprzez bezpośrednią działalność biznesową, umożliwiając podróżnym z USA rezerwowanie wycieczek głównie za pośrednictwem swojej strony internetowej.

Przewróć stronę od mniej więcej siedmiu lat do dzisiaj, Intrepid jest teraz w dużym stopniu zależny od swoich partnerów branżowych – Berna powiedział TMR, że 70% jego rezerwacji w USA pochodzi obecnie z handlu. Berna i jego zespół byli w stanie rozwijać się poprzez budowanie relacji z konsorcjami i gospodarzami, sieciami, które mogą przekazać podróżnikowi wartości Intrepid lepiej niż broszura.

Warto przeczytać!  7 miejsc podróży bezwizowych dla mieszkańców Zjednoczonych Emiratów Arabskich

Obejmuje to informowanie, że Intrepid nie jest wyłącznym operatorem podróży przygodowych, co wymaga pewnej edukacji. Obejmuje to również rozmowę o tym zrównoważonym dążeniu i dlaczego Intrepid dokonuje wyborów, których dokonuje.

Firma turystyczna ma publiczny cel, jakim jest 5-procentowa redukcja śladu węglowego każdego roku przez następne 10 lat i dąży do tego, by do 2035 r. Podczas gdy wiele z tych decyzji prowadzących do tego celu jest łatwych, im więcej wyborów podejmuje, tym trudniej się staje.

Doradcy, którzy są przeszkoleni w zakresie przyczyn takiego stanu rzeczy, mogą poinformować klientów, dlaczego Intrepid usuwa lot widokowy lub inny lot wewnętrzny z planu podróży, który pozornie miałby negatywny wpływ na wrażenia gościa (Berna powiedział, że 60 do 70% emisji pochodzi z loty wewnętrzne). Potrafią też porozmawiać o tym, co oznacza podróżowanie Intrepidem, który od 2018 roku posiada certyfikat B Corp Certified.

Dla doradców, którzy chcą się szkolić, Intrepid ma obecnie Specjalistyczny Program, w ramach którego doradcy mogą oglądać nagrane wcześniej szkolenia i otrzymać certyfikat Intrepid Specialist, który zostanie odświeżony w tym roku. Planuje również osobną certyfikację Intrepid Polar Specialist.

A dla doradców, którzy chcą doświadczyć produktu z pierwszej ręki, Intrepid ma zaplanowane dwie wycieczki FAM na koniec tego roku: Maroko we wrześniu i Tajlandia w listopadzie. Doradcy mogą aplikować tutaj.

Warto przeczytać!  Pociąg Majów w Meksyku jest teraz częściowo uruchomiony

Co jest popularne
Podobnie jak cała branża, Intrepid odnotowuje duży popyt w swoich segmentach i miejscach docelowych. Berna powiedział TMR, że Intrepid nie byłby w stanie zwiększyć liczby miejsc w Japonii, aby zaspokoić tamtejszy popyt, a wycieczki do głównych miejsc w Europie, w tym do Włoch i Europy Zachodniej, szybko się sprzedają.

Dużym zainteresowaniem cieszą się także bardziej egzotyczne destynacje operatora, z których zawsze był znany. „Maroko bardzo mocno się dla nas rozwija” — dodał Berna.

Niektóre miejsca docelowe mogą być częścią przyszłych planów Intrepid, które nie są jeszcze gotowe na turystów, w tym Jemen, Irak czy Pakistan. Berna powiedział TMR, że firma regularnie współpracuje z DMO i urzędnikami w tych krajach, aby najpierw pokazać korzyści, jakie może przynieść turystyka, a następnie przyciągnąć tam swoich podróżnych.

Intrepid rozszerza również swoją ofertę Urban Adventure, która w przeszłości była budowana i obsługiwana przez partnerów DMC. Berna powiedział, że plan polega na bardziej zwięzłym wciągnięciu tych ofert na stronę internetową Intrepid. Wycieczki te obejmują piesze wycieczki lub doświadczenia kulinarne, zwykle trwające kilka godzin.


Źródło