Marketing

Matt McGowan, Snapchat: Wprowadź AR do tradycyjnego miksu marketingowego

  • 25 października, 2022
  • 5 min read
Matt McGowan, Snapchat: Wprowadź AR do tradycyjnego miksu marketingowego


Jak włączyć AR do tradycyjnego miksu marketingowego

Kiedy myślisz o AR, jaka jest Twoja reakcja? Czy jęczysz na dźwięk kolejnego marketingowego modnego hasła, czy też zaczynasz myśleć o nieskończonych możliwościach tej technologii?

Jeśli to pierwsze, czas zmienić swoje myślenie. Chociaż jest to wciąż nowa koncepcja, AR powinna teraz być częścią tradycyjnego miksu marketingowego. Dziewięćdziesiąt cztery procent kupujących spodziewało się, że w 2022 r. będzie korzystać z rzeczywistości rozszerzonej w takim samym lub większym stopniu podczas zakupów w porównaniu z 2021 r. Osiemdziesiąt procent kupujących czuje się pewniej podczas zakupów po użyciu AR.

Najlepsze praktyki dotyczące zakupów AR

AR należy postrzegać jako narzędzie zawsze aktywne, a nie dodatek. Ponad 250 milionów użytkowników codziennie korzysta z AR, a „Obiektywy” Snapchata osiągają ponad sześć miliardów odtworzeń dziennie. Ta skala jest onieśmielająca, ale Matt McGowan, dyrektor krajowy w Snap Inc. w Kanadzie, wyjaśnia kilka najlepszych praktyk.

„Częścią badania błędnych przekonań jest przyjrzenie się najlepszym praktykom. Jedną z największych jest to, że AR nie jest skalowalna, trudna do stworzenia i droga. To nie jest prawda. Jest niezwykle skalowalny.”

„Zacznij od czegoś małego, zbuduj obszar doskonałości lub agencję rekordów, przetestuj test testowy, a następnie wykorzystaj swoją wiedzę, aby osiągnąć więcej i robić bardziej spersonalizowane rzeczy, które mogą zdobyć nagrody”.

Podobnie jak każdy inny format multimediów, można go testować, optymalizować i skalować.

Warto przeczytać!  Innovid & Ascendant Network Research Spotlights Jak reklamodawcy dostosowują miks wideo, media i strategie kreatywne do telewizji konwergentnej

Gdzie AR pojawia się na ścieżce klienta

AR ma moc wpływania na podróż Twojego klienta na każdym etapie. McGowan zastanawia się nad wpływem AR na te punkty styku.

„Konsumentom na początku ścieżki zakupowej AR pomaga uchwycić intencje konsumentów w znacznie większym stopniu niż standardowe banery czy filmy”.

„W przypadku osób na etapie rozważania może to pomóc w ustaleniu pozytywnych opinii na temat marki jako bardziej aktualnej i zróżnicowanej”.

Co więcej, twierdzi, że ma to wpływ na osoby gotowe do zakupu. Od samochodów po fast foody – może wzbudzić zainteresowanie, przywrócić markę do świadomości, poprawić jej przychylność i zwiększyć sprzedaż.

Będzie to miało również wpływ na wskaźniki i wskaźniki KPI, których marketerzy powinni używać do śledzenia wydajności. Udostępnienia, przesunięcia, wyświetlenia, otwarcia, wyświetlenia, dodania do koszyka, rejestracje i czas odtwarzania. To wszystko są KPI, które marketerzy powinni mierzyć dla dowolnego kanału. Nie inaczej powinno być w przypadku AR, stanowiącej kluczową część miksu marketingowego.

Jak liderzy marketingu mogą wspierać AR

W miarę jak ten wschodzący kanał zyskuje oparcie i staje się bardziej mainstreamowy, istnieje wiele studiów przypadków demonstrujących siłę rzeczywistości rozszerzonej. Stosowanie metodologii „pokaż i powiedz” ma potężną moc, ale liderzy marketingu powinni wyjść poza wzbudzanie zainteresowania i skupić się na jasnej edukacji na temat tego, do czego jest ona przydatna, jak ją stosować i jak ją mierzyć.

Warto przeczytać!  Akcje Spotify (NYSE:SPOT): Rynek ignoruje duże ryzyko

Jest to nie tylko zabawne, ale także praktyczne i będzie definiować doświadczenia zakupowe klientów w nadchodzących latach. Liderzy marketingu powinni rozwijać swoją wiedzę na temat AR, aby służyć swojemu zespołowi i wyposażyć go w narzędzia potrzebne do zapewnienia klientom zróżnicowanych doświadczeń zakupowych.

Znaczniki czasu

00:13 – Wprowadzenie

01:01 – Co wyróżnia świetnego lidera marketingu?

02:24 – Jak AR wpisuje się w tradycyjny miks marketingowy?

03:49 – Jakie najlepsze praktyki istnieją dla marek tworzących doświadczenia zakupowe AR?

06:16 – Gdzie AR pojawia się w podróży klienta?

07:50 – Jakie wskaźniki lub KPI polecasz markom mierzącym swoją strategię AR?

09:59 – W jaki sposób liderzy marketingu mogą promować AR w swojej organizacji?

11:31 – Jaki jest najbardziej ekscytujący przypadek użycia, który przychodzi Ci na myśl?

13:00 – Jak AR zdefiniuje przyszłość marketingu cyfrowego?

Aby regularnie otrzymywać informacje od liderów branży marketingu cyfrowego, pamiętaj o kliknięciu przycisku Subskrybuj na wybranej platformie podcastów! Pomóż nam przyspieszyć rozmowę o marketingu cyfrowym, udostępniając i zostawiając recenzję.


Matt McGowan jest dyrektorem i dyrektorem generalnym Snap Inc. w Kanadzie. Zasiada w kilku zarządach firm z branży technologii, mediów, reklamy i organizacji non-profit, w tym między innymi Strawberry Frog, Big Brothers Big Sisters Canada i CPA Ontario. Matt jest partnerem w funduszu venture capital na wczesnym etapie rozwoju C2 Ventures oraz mentorem w Adweek i Elevate.ca.




Źródło