Technologia

Mazda Miata Drag Race ujawnia, czy lepsza jest turbosprężarka, czy doładowanie

  • 20 października, 2023
  • 2 min read
Mazda Miata Drag Race ujawnia, czy lepsza jest turbosprężarka, czy doładowanie


Trzecia Miata w wyścigu ma większy 2,5-litrowy silnik z niezależnymi przepustnicami.

Mazda MX-5 Miata może być samochodem idealnym, ale czasami potrzebujesz trochę większej mocy. Wymuszone indukcja to jeden ze sposobów, aby to osiągnąć, a nowy film z wyścigów dragsterów pokazuje, jak te różne ulepszenia mogą wpłynąć na osiągi Miaty trzeciej generacji na prostych.

Na filmie widać, jak doładowana Miata walczy z jednym z turbosprężarką i drugim z niezależnymi przepustnicami. Standardowa Miata również ściga się, służąc bardziej jako kontrola i nie konkurując tak naprawdę ze swoimi tuningowanymi odpowiednikami. Jego wolnossący, czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 litra wytwarza 160 koni mechanicznych i 188 Nm momentu obrotowego, co dzisiaj nie wydaje się zbyt duże.

Roadster Mazdy z doładowaniem Stage 1 rozwija moc 248 KM i moment obrotowy 289 Nm. Najwięcej mocy ma roadster z turbodoładowaniem, dysponujący mocą 262 KM i momentem obrotowym 225 lb-ft (306 Nm). Druga dostrojona Miata ma większy 2,5-litrowy silnik z ulepszonymi wałkami rozrządu i niezależnymi korpusami przepustnicy. Daje 240 KM i 285 Nm momentu obrotowego. BRR dostroił wszystkie trzy, a samochody są wyposażone w szereg ulepszeń zawieszenia i hamulców.

Warto przeczytać!  Samsung przedstawia 200-megapikselowy czujnik obrazu do smartfonów

Doładowana Miata najszybciej pokonała ćwierć mili. Dobiegł do mety w 13,7 sekundy. Następny w wyścigu był turbodoładowany roadster z czasem 14,5 sekundy. Miata z niezależnymi przepustnicami była trzecia z czasem 14,9 sekundy. Standardowy samochód potrzebował 16,2 sekundy.

Toczące się wyścigi przedstawiają inną historię osiągów, a wariant z turbodoładowaniem zajmuje pierwsze miejsce w obu seriach. Samochód z doładowaniem znalazł się na drugim miejscu, a model seryjny na ostatnim miejscu.

Mazda oferowała Miatę NC trzeciej generacji od 2005 do 2015 roku. Producent samochodów zaktualizował niedawno ND czwartej generacji w Japonii, dodając roadstera nowe światła, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i nowy ekran informacyjno-rozrywkowy. Oferta Mazdy w najbliższym czasie, jak firma obiecała, że ​​„nigdy nie umrze”. Ale prawdopodobnie będzie elektryczny.


Źródło