McLaren wspomina, że właśnie wypuścił Arturę w USA z powodu wadliwych nakrętek
![McLaren wspomina, że właśnie wypuścił Arturę w USA z powodu wadliwych nakrętek](https://oen.pl/wp-content/uploads/2022/12/MCLARENARTURA-MAIN_i-770x470.jpg)
McLaren Automotive wycofuje 164 swoje nowe hybrydowe supersamochody typu plug-in Artura w USA z powodu wadliwych nakrętek na przewodach paliwowych wysokiego ciśnienia, które mogą prowadzić do wycieku paliwa.
Zgodnie z raportem dotyczącym bezpieczeństwa opublikowanym na stronie internetowej NHTSA, jeśli nakrętka się poluzuje, „uszczelnienie między kielichowym zakończeniem przewodu paliwowego a stożkiem uszczelniającym wylotu pompy może zostać przerwane”, co spowoduje wyciek paliwa.
Według raportu końcowy rozbłysk znajduje się w pobliżu elementów silnika. Wyciek paliwa w obecności ciepła, takiego jak gorące elementy silnika, może zwiększyć ryzyko pożaru, powiedział NHTSA.
W raporcie stwierdzono, że formowane na zimno nakrętki mogą potencjalnie poluzować się od gwintowanego złącza wylotowego pompy paliwowej „w szczególności podczas dynamicznych manewrów podczas jazdy, zwykle związanych z jazdą po torze”.
McLaren zidentyfikował 15-milimetrowe nakrętki formowane na zimno z walcowanymi gwintami jako przyczynę problemu. Producent samochodów wymieni wysokociśnieniowe przewody paliwowe, które mają formowane na zimno nakrętki z walcowanymi gwintami, na nowe wysokociśnieniowe przewody paliwowe, które mają 16,5-milimetrowe, w pełni obrobione nakrętki z naciętymi gwintami.
Nie było żadnych wypadków ani obrażeń związanych z tym problemem.
Dostawy Artury w USA, które miały opóźnienia w oprogramowaniu i łańcuchu dostaw, rozpoczęły się po raz pierwszy w październiku, ale mają wzrosnąć w styczniu.
– powiedział rzecznik McLarena Roger Ormisher Wiadomości motoryzacyjne mniej niż 50 uszkodzonych pojazdów znajdowało się w rękach klientów. Większość to albo pojazdy demonstracyjne dealerów, albo pojazdy z prasy i flot marketingowych producenta samochodów.
„McLaren bardzo poważnie traktuje bezpieczeństwo i jakość, dlatego zdecydował się na wycofanie ze względów bezpieczeństwa, aby wymienić nakrętkę przewodu paliwowego w McLarenie Artura” – powiedział producent samochodów w e-mailowym oświadczeniu. „Chociaż liczba pojazdów, których dotyczy problem, będących własnością klientów, jest stosunkowo niewielka, McLaren działał z dużą ostrożnością, aby natychmiast wyeliminować wszelkie potencjalne zagrożenia bezpieczeństwa związane z tym problemem”.