Rozrywka

„Mean Girls” Musical Rules z debiutem za 32 miliony dolarów

  • 14 stycznia, 2024
  • 5 min read
„Mean Girls” Musical Rules z debiutem za 32 miliony dolarów


W kasie pojawiła się nowa królowa pszczół. Musical „Mean Girls” wytwórni Paramount zwyciężył w konkursie i zarobił 32 miliony dolarów podczas świątecznego weekendu Martina Luthera Kinga Jr.

Dzięki niezmiennej miłości do oryginalnego filmu z 2004 roku, szalenie cytowanego kamienia probierczego, który zmienił 3 października w święto narodowe, „Wredne dziewczyny” udowadniają, że Plastics nadal cieszą się dużym zainteresowaniem kasowym. Muzyczny film kosztował zaledwie 36 milionów dolarów i początkowo został zamówiony dla Paramount+, zanim entuzjastyczne pokazy testowe przekonały studio do wypuszczenia go na dużym ekranie.

Na arenie międzynarodowej program „Mean Girls” zebrał 6,5 miliona dolarów z 16 terytoriów, co stanowi mniej niż połowę planowanego zasięgu międzynarodowego. Film będzie miał premierę w najbliższy weekend w Wielkiej Brytanii i Nowej Zelandii, a następnie na innych głównych terytoriach.

Nie było zaskoczeniem, że 76% nabywców biletów stanowiły kobiety, a 60% było w wieku poniżej 25 lat. Przyznali filmowi mieszaną ocenę „B+” w CinemaScore, co prawdopodobnie wynika z tego, że niektórzy z nich nie zdawali sobie sprawy, że to musical. (Studio celowo bagatelizowało aspekt pieśni i tańca w materiałach promocyjnych).

Paramount udostępnił dane z sondaży wyjściowych, które wskazują, że 75% widzów wiedziało, że to musical przed zakupem biletu, a 16% opuściło teatr „rozczarowany” gatunkiem. „Nie sądzę, żeby było jakieś zaskoczenie. Widzowie wiedzieli, w co się pakują” – mówi szef dystrybucji studia, Chris Aronson. Uważa, że ​​wyniki z weekendu otwarcia były „świadectwem długowieczności kultowej posiadłości Tiny Fey” i dodał, że „jej współczesny styl spodobał się widzom kinowym”.

Warto przeczytać!  Przed plotkami o randkach, Pete Davidson i Chase Sui Wonders najwyraźniej mieli „szaloną chemię” podczas kręcenia filmów Body Bodies

Samantha Jayne i Arturo Perez Jr. wyreżyserowali „Wredne dziewczyny” na podstawie broadwayowskiej wersji filmu z 2004 roku. Fey powróciła, aby napisać scenariusz, który nawiązuje do pokolenia Z, ale pozostaje wierny oryginalnej historii o Cady Heron (Angourie Rice przejmuje rolę od Lindsay Lohan, a Renee Rapp wciela się w Reginę George), która wraca do USA z Afryki i porusza się po przerażającej dżungli szkoły średniej.

„The Beekeeper”, thriller akcji w reżyserii Davida Ayera, otworzył się na drugim miejscu z imponującymi 16,8 milionami dolarów w weekend i szacunkowo 19,1 miliona dolarów w poniedziałek. Został również otwarty na arenie międzynarodowej z kwotą 20,4 miliona dolarów z 49 terytoriów, co daje ogólnoświatową sumę 39,1 miliona dolarów.

Kinomani byli bardziej otwarci niż krytycy na „Pszczelarza”, który uzyskał ocenę „B+” w CinemaScore i 68% w serwisie Rotten Tomatoes. Jason Statham występuje w filmie w roli Adama Claya, byłego agenta, który postanawia zemścić się na swoim przyjacielu, który dał się nabrać na wyniszczający oszustwo typu phishing i popełnił samobójstwo. Miramax wyprodukował i sfinansował film, więc Amazon MGM (który nabył prawa w Ameryce Północnej) ponosi jedynie koszty rezerwacji filmu w kinach krajowych.

Warto przeczytać!  Nicki Minaj grozi, że zwolni DJ-a z trasy koncertowej za podpisywanie fanowi podpisów na klatce piersiowej

„To mocny początek dla nowego thrillera akcji” – mówi David A. Gross, który prowadzi firmę konsultingową Franchise Entertainment Research i wierzy, że „Pszczelarz” odniesie większy sukces za granicą. „Thrillery akcji najlepiej radzą sobie na rynkach międzynarodowych, a Jason Statham to uznana gwiazda akcji na całym świecie”.

W przypadku innej nowości z weekendu nie udało się pobrać. Biblijna satyra Sony i Legendary „Księga Clarence’a” spadła na dziewiąte miejsce z 3,1 miliona dolarów od piątku do poniedziałku. To fatalny początek dla filmu, którego cena wynosi 40 milionów dolarów i wymaga skromnej frekwencji, aby uzasadnić budżet.

Wyreżyserowany przez Jeymesa Samuela, z LaKeith Stanfield, „Księga Clarence’a” opowiada o pechowym człowieku, który próbuje wykorzystać zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa, podając się za nowego Mesjasza wysłanego przez Boga. Sprzedaż biletów w kasie międzynarodowej może mieć trudności z odbiciem. „Komedia i tematyka są trudne do sprzedania za granicą” – mówi Gross.

Kilka świątecznych hitów uzupełniło listy przebojów kasowych. „Wonka”, musical fantasy z Timothée Chalametem w roli ekscentrycznego fikcyjnego cukiernika, zajął trzecie miejsce z kwotą 11 milionów dolarów w ciągu czterech dni. Film był prawdziwą gratką zarówno dla Warner Bros., jak i właścicieli kin – do tej pory zarobił solidne 178 milionów dolarów w Ameryce Północnej i 500 milionów dolarów na całym świecie.

Warto przeczytać!  Disney łagodzi ceny reklam Oscarów – Różnorodność

Komedia Sony z kategorią R „Anyone but You” stale rośnie w kasie i w długi weekend uplasowała się na 4. miejscu z kwotą 8,5 miliona dolarów. Kosztujący 25 milionów dolarów film, w którym występują Sydney Sweeney i Glen Powell, zyskał na popularności po powolnym rozpoczęciu w Ameryce Północnej. Wygenerował 56,4 miliona dolarów w kraju i 78 milionów dolarów na całym świecie.

Animowana komedia „Migration” wytwórni Universal and Illumination wspięła się na piąte miejsce z wynikiem 6,1 miliona dolarów w weekend i szacunkowo 8,3 miliona dolarów do poniedziałku. Film, który miał premierę w okolicach Bożego Narodzenia, miał nogi i zebrał 87,8 miliona dolarów w Ameryce Północnej i 172 miliony dolarów na całym świecie.

W innym miejscu dramat o Holokauście „The Zone of Interest” wyprodukowany przez A24 przekroczył 1 milion dolarów, odtwarzając go zaledwie na 25 ekranach. To solidna frekwencja jak na film obcojęzyczny, którego akcja rozgrywa się na obrzeżach Auschwitz. Oparta luźno na powieści Martina Amisa z 2014 roku, „Strefa interesów” opowiada historię nazistowskiego komendanta, który próbuje zbudować wymarzone życie dla swojej rodziny tuż obok obozu koncentracyjnego. Jonathan Glazer wyreżyserował film, którego premiera odbyła się w Cannes i wygląda na to, że bierze udział w wyścigu o nagrody. W ciągu najbliższych kilku tygodni będzie on kontynuowany w całym kraju.

Więcej w przyszłości…


Źródło