Marketing

Meat- oficjalnym sponsorem | MIĘSO + DRÓB

  • 17 marca, 2023
  • 6 min read
Meat- oficjalnym sponsorem |  MIĘSO + DRÓB


Na pierwszy rzut oka, ponad 50-letnia marka suszonej wołowiny z Forest Grove w stanie Oregon i sport uniwersytecki mogą nie mieć wiele wspólnego. Jednak Old Trapper uczynił sponsoring w programach sportowych na studiach najwyższym priorytetem marketingowym i sposobem na połączenie marki z konsumentami i wspieranie sportowców.

To też nie jest niezwykły wysiłek. Kilka marek wykorzystuje odbiorców sportowych, aby powiększać bazę konsumentów i budować poczucie wspólnoty wśród obserwujących markę.

Szalone wyniki

Ten rok był szóstym z rzędu sezonem Old Trapper jako sponsora uniwersyteckiej koszykówki w CBS Sports Network. Przedsięwzięcie to obejmuje występowanie jako sponsor prezentujący transmisje na żywo z uniwersyteckiej koszykówki jeden wieczór w tygodniu, a także bycie wyróżnionym w funkcjach Player of the Game i Relacja ze studia „Inside College Basketball” w sieci zarówno w sezonie zasadniczym, jak iw tygodniu drabinkowym.

„Old Trapper jerky to ulubiona przekąska fanów sportu, a grupa demograficzna stanowi jeden z kluczowych segmentów naszych klientów” — powiedział Robert Leary, dyrektor ds. marketingu. „Rozszerzanie naszej obecności w grach sportowych, w których znajduje się nasza baza konsumencka, ma sens. Fani lubią przekąski i coraz bardziej chcą, aby były one bogatsze w białko i mniej cukru, więc zwracają się do Old Trapper po wrażenia z dnia meczu.

Firma współpracuje również z Pac-12 Conference jako „Oficjalny Beef Jerky” konferencji z promocjami na imprezach z różnych dyscyplin sportowych, w tym na zeszłorocznych mistrzostwach tenisa, gdzie zaopatrywała studentów-sportowców i fanów suszonej wołowiny. Marka promowana była również w kanałach społecznościowych Pac-12 podczas turnieju tenisowego.

Lipiec był początkiem wieloletniej umowy Old Trapper z konferencją Big 12, aby służyć jako sponsor prezentujący Big 12 Football Media Days i Big 12 Basketball Media Days, oprócz programu w serwisie streamingowym ESPN +. Marka z kolei cieszyła się zaangażowaniem w kanałach społecznościowych i cyfrowych konferencji, a także widocznością na imprezach mistrzowskich.

Warto przeczytać!  Jak marketerzy cyfrowi zwiększają wpływ marketingu produktów

Marka nawiązała również współpracę z Big Ten Conference, aby być oficjalnym sponsorem piłki nożnej, baseballu mężczyzn, koszykówki mężczyzn i kobiet oraz hokeja. Old Trapper został wyróżniony jako oficjalna suszona wołowina konferencji i prezentowany w 30-sekundowych spotach na liniowych i cyfrowych platformach Big Ten Network, a także w oznakowaniach konferencyjnych podczas mistrzostw i turniejów.

„Wybieramy partnerstwa w oparciu o ekspozycję i aktywacje przy każdej okazji oraz możliwość budowania widoczności i docierania do naszych klientów” — powiedział Leary. „Uwzględniamy również wsparcie, jakie te partnerstwa zapewniają naszym detalistom w dotarciu do konsumentów na poziomie krajowym. Ale przede wszystkim wyobrażamy sobie siebie na miejscu kibiców i jeśli widzimy siebie dopingujących ich, to wiemy, że jesteśmy na dobrej drodze”.

Paryż Cut 2.jpgLewy obrońca stanu Ohio, Paris Johnson Jr., promuje Paris’ Cut firmy Charqui Jerky Co. nazwą, wizerunkiem i podobizną. (ZEROWA) umowa. (Źródło: Charqui Jerky Co.)

Old Trapper współpracuje również z Portland Timbers z Major League Soccer i Portland Thorns z National Women’s Soccer League. Marka jest również widoczna w radiu sportowym za pośrednictwem The Jim Rome Show i programów outdoorowych w North American Whitetail.

„Te partnerstwa rozwinęły się, gdy pracowaliśmy nad ustanowieniem kluczowej obecności w programach sportowych, aby wchodzić w interakcje z naszymi konsumentami i wspierać naszych sprzedawców detalicznych poprzez zwiększanie ekspozycji na tym kluczowym rynku” – powiedział Leary.

Warto przeczytać!  Amazon wyznacza najlepszy w historii Prime Day, ponieważ sprzedaż w USA osiągnęła 12,7 miliarda dolarów

Promocja marki jest głównym priorytetem partnerstw, więc nie skupiają się na konkretnym produkcie, powiedział Leary. Celem jest podniesienie świadomości całej linii marki, od tradycyjnej suszonej wołowiny po paluszki wołowe. Ekspozycja marki zwykle obejmuje szyldy, posty w mediach społecznościowych i reklamy, a także konkursy, spotkania z maskotkami, prezenty i pobieranie próbek podczas wydarzeń.

Ogólnie rzecz biorąc, inwestycje stanowią strategiczną część marketingu mix Old Trapper, w tym wsparcie finansowe, personel, czas, badania, produkty i media.

„Wzmacnianie i rozszerzanie naszych partnerstw na rynku sportowym pozostanie priorytetem w naszych działaniach marketingowych” — powiedział Leary. „Ogólnym celem jest wspieranie drużyn i sportowców, przy jednoczesnym zwiększeniu widoczności i zasięgu marki Old Trapper”.

Dołączanie do list

Smithfield Foods, Smithfield, Wirginia, ma ugruntowaną pozycję w wyścigach NASCAR dzięki długoterminowej współpracy z kierowcą Aricem Almirolą i Stewart-Haas Racing. Rok 2023 to 12. rok z rzędu współpracy z firmą Almirola, a Smithfield będzie głównym partnerem swojego Forda Mustanga nr 10 w największej liczbie wyścigów, odkąd dołączył do Stewart-Haas Racing w 2018 roku.

Możliwość ta pozwala rzecznikowi przedstawić markę widzom na ogólnopolskiej platformie i nawiązać kontakt z klientami.

Internetowa firma dostarczająca mięso Good Ranchers z Friendswood w Teksasie jest sponsorem toru Indianapolis Motor Speedway w 2023 r., oprócz współpracy z kierowcą Scottem McLaughlinem i zespołem nr 3 Penske Chevrolet.

Olli Salumeria, Oceanside, Kalifornia, to oficjalna przekąska białkowa Major League Rugby, partnerstwa, które obie strony opisują jako zbudowane na wzajemnych wartościach historii i tradycji. Partnerstwo pozwala na włączenie produktów Olli w całej lidze, oprócz codziennej działalności zespołów.

Warto przeczytać!  10 kluczowych wskazówek i korzyści dla marketingu wewnętrznego

Meat District wprowadził The Chomp Burger we współpracy z Los Angeles Rams z National Football League. Produkt wykonany z karkówki, mostka i wołowiny angus z krótkimi żebrami w opakowaniach co-brandowych z logo drużyny piłkarskiej.

Smithfield 3 mniejszy.jpgKierowca NASCAR Aric Almirola i Smithfield Foods rozpoczynają 12. rok współpracy. (Źródło: Stewart-Haas Racing)

„Jesteśmy firmą z siedzibą w Los Angeles i Południowej Kalifornii”, powiedział Erik Litmanovich, dyrektor generalny firmy macierzystej Golden West Food Group. „Świętowanie i wspieranie społeczności, którym służymy, jest i zawsze będzie dla nas najważniejsze”.

W ramach partnerstwa Meat District będzie również prezentowany w materiałach Rams w kanałach cyfrowych, radiowych i społecznościowych, a także na obozie treningowym.

Inne partnerstwa obejmują Ambassador Meats, markę Land O’ Frost, sponsorowanie mistrzostw Stanów Zjednoczonych w hokeju na stawie oraz stowarzyszenie Certified Piedmontese z wyścigami IRONMAN. Marki zawierają nawet umowy dotyczące nazwy, wizerunku i podobieństwa z firmą Charqui Jerky Company, używając lewego sprzętu z Ohio State University Paris Johnson Jr. do promowania nowego produktu o nazwie Paris’ Cut.

Te partnerstwa torują drogę dla kolejnych, gdy marki odkrywają potencjał wykorzystania ugruntowanej społeczności dla swoich produktów z możliwościami budowania lojalności.

„Świetnie się bawimy, gdy ludzie mówią, że Old Trapper to suszona wołowina z futbolu uniwersyteckiego, ale wspieranie wszystkich sportowców na konferencjach uniwersyteckich poprzez sponsorowanie telewizji i transmisji strumieniowych dla nich to świetny sposób na autentyczne wspieranie dobrych celów, a jednocześnie docieranie do naszych rzesza fanów” — powiedział Leary. „Mówiąc prościej, kiedy nasza baza fanów i baza fanów partnerów są takie same, łatwo jest podjąć decyzję”.


Źródło