Rozrywka

„Megalopolis” Francisa Forda Coppoli zostanie wydany przez Lionsgate

  • 17 czerwca, 2024
  • 5 min read
„Megalopolis” Francisa Forda Coppoli zostanie wydany przez Lionsgate


„Megalopolis”, najnowszy film mistrza Francisa Forda Coppoli, z Adamem Driverem w roli głównej, w końcu znalazł dom i będzie dystrybuowany przez Lionsgate Studios w USA i Kanadzie po premierze na Festiwalu Filmowym w Cannes w zeszłym miesiącu, jak IndieWire może ujawnić wyłącznie .

Epopeja Coppoli o wartości 120 milionów dolarów, wyprodukowana i sfinansowana niezależnie przez samego Coppolę, zostanie zaprezentowana w kinach, a także w IMAX, do czego zobowiązał się wcześniej dyrektor generalny IMAX, niezależnie od dystrybutora. Lionsgate planuje premierę filmu 27 września 2024 r. Lionsgate Studios zajmie się także dystrybucją „Megalopolis” na wszystkich platformach rozrywki domowej.

DEsperacko poszukując Susan, reżyseria Susan Seidelman na planie, 1985, © Orion/dzięki uprzejmości Everett Collection
„W głowie się nie mieści 2” Pixara

„Megalopolis” to rzymska epicka baśń, której akcja rozgrywa się w wyimaginowanej współczesnej Ameryce. Driver gra Cesara, genialnego artystę, który chce przekształcić Nowy Rzym w utopię, a wszystko to wbrew woli burmistrza miasta (Giancarlo Esposito), który woli status quo. Rozdarta między nimi jest celebrytka Julia Cicero (Nathalie Emmanuel), córka burmistrza, której miłość do Cesara podzieliła jej lojalność, zmuszając ją do odkrycia, na co według niej naprawdę zasługuje ludzkość.

W filmie występują także Nathalie Emmanuel, Aubrey Plaza, Shia LaBeouf, Jon Voight, Laurence Fishburne, Talia Shire, Jason Schwartzman, Kathryn Hunter, Grace VanderWaal, Chloe Fineman, James Remar, DB Sweeney i Dustin Hoffman.

Coppola napisał, wyreżyserował i wyprodukował film. Producentami „Megalopolis” są także Fred Roos, Barry Hirsch i Michael Bederman, a producentami wykonawczymi są Anahid Nazarian, Barrie Osborne i Darren Demetre.

Warto przeczytać!  Savannah Chrisley ujawnia, że ​​została „wyrzucona” z lotu na południowy zachód za bycie „niesfornym pasażerem”

„Jedną z zasad biznesu, której zawsze przestrzegałem i którą traktowałem priorytetowo (z korzyścią dla mnie), jest kontynuacja współpracy z firmami i zespołami, które z biegiem czasu okazały się dobrymi przyjaciółmi, a także świetnymi współpracownikami” – powiedział Coppola w oświadczeniu dla IndieWire. „Dlatego jestem podekscytowany faktem, że Adam Fogelson i Lionsgate Studios wydadzą „Megalopolis”. Jestem pewien, że okażą tę samą czułą miłość i troskę, jaką otaczamy „Czas Apokalipsy”, który obecnie obchodzi 45. rok zdumiewających przychodów i uznania”.

„Franciszek jest legendą. Dla wielu z nas jego talent do kina był jedną z inspiracji do poświęcenia kariery filmowej” – powiedział w oświadczeniu prezes Lionsgate Motion Picture Group, Adam Fogelson. „To prawdziwy zaszczyt móc z nim pracować i pokazywać publiczności kinowej ten niesamowity, odważny i całkowicie wyjątkowy film. W Lionsgate staramy się być domem dla odważnych i odważnych artystów, a „Megalopolis” udowadnia, że ​​nie ma nikogo bardziej odważnego i odważnego niż mistrz, Francis Ford Coppola”.

Po pierwszym pokazie dla szefów studiów 28 marca, znalezienie nabywcy na „Megalopolis” wydawało się być żmudną walką, w związku z czym Cannes pozostało bez dystrybutora w Ameryce Północnej pomimo dobrej kondycji rynku w Cannes, choć zapewniło kilka oferty na większości terytoriów międzynarodowych.

Niektóre doniesienia medialne określiły film jako „bzdura”, a „Megalopolis” wmawiano, że Coppola nie stał się hitem kasowym od trzydziestu lat. Coppola szukał także dużego kontraktu z elementem kinowym i długim oknem, niekoniecznie czymś, co byłby skłonny zaoferować zamożny streamer, który nie umieściłby tego w kinach.

Warto przeczytać!  Vittorio Assaf: 5 rzeczy, które warto wiedzieć o starszym chłopaku Aoki Lee Simmons

Wieloletni prawnik Coppoli, Barry Hirsch, powiedział wcześniej IndieWire, że początkowym zamiarem było zawarcie umowy dystrybucyjnej przed premierą na festiwalu. Mimo to „Megalopolis” był pokazywany w konkursie w Cannes, pod wpływem entuzjazmu krytyków, którzy widzieli go podczas światowej premiery, oraz niedawnego zwiastuna pokazującego Drivera zatrzymującego czas.

„Musimy wykazać się taką samą kreatywnością przy zawieraniu umów, jak Francis podczas kręcenia tego filmu” – powiedział Hirsch. „Ludzie mówili mi, że ten film nie przypomina niczego, co do tej pory widzieli, i może właśnie w tym miejscu konieczne będzie zawarcie umowy”.

Reakcje krytyków na „Megalopolis” były mieszane (w serwisie Metacritic ma on tylko 59 punktów na 100), a niektóre sklepy określiły go jako coś w rodzaju fiaska. Ale IndieWire było jednym z jego największych wielbicieli, stwierdzając w naszej recenzji „Megalopolis”, że Coppola „umieścił 85 lat artystycznego szacunku i romantycznej miłości w niezgrabnym, jaskrawym i transcendentnie szczerym manifeście o roli artysty u schyłku imperium” .”

„Megalopolis” nie wrócił do domu ze Złotą Palmą ani żadną inną nagrodą, ale już dwukrotnie zdobył główną nagrodę w Cannes, zarówno za „Rozmowę”, jak i „Czas apokalipsy”. Niektóre z pierwszych reakcji uznawały „Megalopolis” za najbardziej ambitny film reżysera od czasu jego epopei o wojnie w Wietnamie.

Warto przeczytać!  Funimation zostanie zamknięty — a wraz z nim Twoja biblioteka cyfrowa

Coppola upierał się, że „Megalopolis” nie jest jego ostatnim filmem, który określił także jako „epicki”, który „nie będzie tani”.

Lionsgate współpracowało wcześniej z Coppolą przy wydawnictwach „Czas apokalipsy — Final Cut”, „The Conversation”, „The Cotton Club Encore”, „Tucker: The Man and His Dream” oraz „One From the Heart: Reprise”.

Dzięki oddzielnym umowom film zapewnił sobie wcześniej dystrybucję w Wielkiej Brytanii (Entertainment Film Distributors Limited), Francji (Le Pacte), Niemczech, Austrii i Szwajcarii (Constantin Film), Włoszech (Eagle Pictures), Hiszpanii (Tripictures), Australii (Madman Entertainment), Benelux (September Films), Bułgaria (Profilm), Czechy i Słowacja (Film Europe), Była Jugosławia (MCF Megacom Film), Grecja (Feelgood Entertainment), Węgry (Mozinet), Izrael (Lev Cinemas), Maroko (Event Facility), Portugalia (Midas Filmes), Rumunia (Independenta Film), Skandynawia (Njutafilms) i Turcja (Bir Film). Ostatnio dodane terytoria to Bliski Wschód (Cinewaves), Polska (Gutek), Ukraina i kraje bałtyckie (Ad Astra), Tunezja (Retinia), Indonezja (Prima Cinema) i Filipiny (Pioneer). Goodfellas prowadzi zaawansowane negocjacje z Ameryką Łacińską i Brazylią oraz z resztą Azji.

Producent Coppoli i wieloletni prawnik, Barry Hirsch z Hirsch Wallerstein Hayum Matlof + Fishman, nadzorował transakcję w imieniu American Zoetrope. Lauren Bixby i Christopher Davis nadzorowali transakcję dla Lionsgate.

Dodatkowe raporty Anne Thompson.


Źródło