Technologia

Mercedes-AMG E53 4Matic+ Kabriolet

  • 20 lutego, 2023
  • 7 min read
Mercedes-AMG E53 4Matic+ Kabriolet


E53 Cabriolet to doskonały pakiet luksusu i sportowego charakteru; i nie można oderwać od niej wzroku

Mercedes-AMG E53 4Matic+ Cabriolet nie przypomina obecnie niczego innego na indyjskim rynku. Ma ładne proporcje, wszechstronność kabrioletu i mnóstwo osiągów. Chociaż istnieją inne opcje kabrioletów w różnych przedziałach cenowych, nic nie daje obietnicy wydajności, którą może zapewnić ten AMG. W ciągu dnia poddaliśmy go testowi, aby sprawdzić, czy rzeczywiście jest tak pożądany, jak wydaje się na papierze.

E53 Cabriolet nie ucieka się do nadmiernego blingowania, aby się wyróżnić. Ma klasyczny, ponadczasowy design, który jest piękny bez względu na to, jak na niego patrzysz. Proste, niewyszukane linie, muskularne nadkola, 19-calowe felgi aluminiowe i krótkie zwisy ze sprawdzoną sylwetką kabrioletu łączą się bez wysiłku w naprawdę dobrze wyglądający samochód. Osłona chłodnicy AMG Panamericana wraz z reflektorami LED i długą maską nadają E53 Cabriolet wyrazisty wygląd. Inne elementy, takie jak ostro pochylona przednia szyba, poczwórne końcówki wydechu i niektóre elementy raczej minimalistycznej karoserii, również pomagają jasno określić sportowe intencje E53 Cabriolet.

Podczas gdy nasz biały samochód testowy pojawił się z bordowym miękkim dachem, dach można zamówić w dowolnym z pięciu dostępnych odcieni. Dach zajmuje 20 sekund i można go rozłożyć w ruchu z prędkością do 50 km/h. Aby chronić twoją fryzurę, E53 Cabriolet ma tak zwaną nakładkę powietrzną, spojler w górnej części przedniej szyby wraz z panelem za zagłówkami. Aircap pomaga skierować strumień powietrza w górę i od Ciebie oraz ułatwia rozmowę ze współpasażerem bez ciągłego wiatru wiejącego Ci w twarz. Zrozumiałe, że z mechanizmem dachu nie ma dużo miejsca w bagażniku — 371 litrów i jest bardzo płytki, ale można złożyć tylne siedzenia, aby uzyskać trochę więcej miejsca.

Warto przeczytać!  Najlepsza konstrukcja broni i artefaktów dla Yaoyao w Genshin

Chociaż nie jest to 63 AMG, wcale nie brakuje mu mocy. Napędzany sześciocylindrowym silnikiem rzędowym z silnikiem elektrycznym, jego całkowita moc wzrasta do 435 KM (plus dodatkowe 22 KM dzięki silnikowi). Wartość momentu obrotowego z silnika wynosi 520 Nm, a silnik generuje dodatkowe 250 Nm. Silnik pomaga również napełnić się na czas, jaki zajmuje turbosprężarce, aby się rozprężyć. W praktyce zapewnia to satysfakcjonujące wrażenia z jazdy z bardzo liniowym, ale dynamicznym dostarczaniem mocy. Układ napędowy napędza głównie tylne koła, ale system 4Matic + wykorzystuje również przednie koła. Ogólnie rzecz biorąc, E53 Cabriolet wydaje się mieć odchylenie tylnego koła, co może być tylko dobrą rzeczą.

Chociaż E53 Cabriolet nie ma dużego prześwitu, sztywne zawieszenie i możliwość podnoszenia samochodu za pomocą zawieszenia pneumatycznego gwarantuje, że nigdy nie będziesz musiał się martwić, że ociera się o podwozie. W rzeczywistości E53 wydawał się dużo wygodniejszy na złych drogach i wysokich łamaczach prędkości niż niektóre sedany, którymi ostatnio jeździłem. Zawieszenie, jak mówiłem, jest sztywne, ale nigdy nie jest niewygodne. Przełączenie na tryb komfortowy sprawia, że ​​jest on doskonale sterowalny i nie musisz nadmiernie zwalniać z powodu niedoskonałości drogi.

Warto przeczytać!  Wyciek funkcji Samsung One UI 5.1 przed premierą Galaxy S23

Silnik działa jak urok i jest prawdopodobnie prawdziwą atrakcją samochodu. Zapewnia całą moc, jakiej potrzebujesz, bez żadnych szarpnięć, co ogromnie zwiększa wrażenia z jazdy takim cruiserem z opuszczanym dachem. Silnik elektryczny pomaga obniżyć obroty, a następnie turbosprężarka przejmuje kontrolę, zapewniając nieustępliwą falę momentu obrotowego, przyspieszając od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. Silnik uwielbia wkręcać się na obroty i płynnie wkręca do 6500 obr./min, zapewniając stałe osiągi przez cały czas. Chociaż nie ma tak dużo ścieżki dźwiękowej przy niższych obrotach, naprawdę otwiera się, gdy naciskasz pedał gazu — trzaski, huki i inne.

9-biegowa skrzynia biegów jest idealnie dostosowana do tego samochodu. W trybie komfortowym, gdy poruszasz się po mieście, dyskretnie zmienia biegi, a gdy próbujesz jechać szybciej, zawsze ma właściwy bieg. Zmiany biegów, zarówno przy samodzielnym opuszczaniu skrzyni biegów, jak i wymaganiu ich za pomocą łopatek, są szybkie i bezwysiłkowe.

E53 Cabriolet świetnie radzi sobie również na zakrętach. Układ kierowniczy przekazuje wiele informacji zwrotnych i ma niezłą masę, w rzeczywistości trochę za dużo przy niskich prędkościach. W trybie Sport E53 wydaje się być uwiązany i bardzo przyjemny na krętej górskiej drodze. Sprężyny pneumatyczne są sztywniejsze, reakcja przepustnicy jest ostrzejsza, a zmiana biegów jest szybsza, a wszystko to składa się na frajdę z jazdy.

Wewnątrz E53 nadal jest wyjątkowy. Jest w równym stopniu luksusowy i sportowy. Obecna jest większość nowych technologii Mercedes-Benz. Na początek otrzymuje nową kierownicę Mercedes-AMG oraz dwa 12,3-calowe wyświetlacze systemu informacyjno-rozrywkowego i zestawu wskaźników. Wygląda podobnie do Klasy E, ale ma dodatki, takie jak czerwone detale i siedzenia AMG. Fotele są podgrzewane i chłodzone, co powinno zapewnić komfort podczas jazdy z opuszczonym dachem. Jest oświetlenie otoczenia, które tworzy nastrój i naprawdę dobry system dźwiękowy Burmester o mocy 590 W.

Warto przeczytać!  Aktualizacja Genshin Impact w wersji 3.8 „Secret Summer Paradise” zostanie uruchomiona 5 lipca

Przeważnie jeździłem z podniesionym dachem i podejrzewam, że tak będzie w przypadku większości ludzi. Palące słońce (i zanieczyszczenie) sprawia, że ​​jazda z góry na dół jest jeszcze większą nowością w naszej części świata. Z podniesionym dachem nadal jesteś dobrze izolowany i nie wkrada się dużo hałasu. Tylne siedzenia są na swoim miejscu i dodają odrobinę wszechstronności, ale są trochę trudne do wsiadania i wysiadania, zwłaszcza przy podniesionym dachu. Pamiętaj, że oferowana przestrzeń jest w porządku, ale konsekwentne korzystanie z niej jest wyzwaniem.

Mercedes-AMG E53 4Matic+ Cabriolet to doskonały wszechstronny samochód. To piękny samochód, ma świetny układ napędowy, jest dobrze wyposażony w środku i jest bardzo dobrze oceniany na naszych drogach. Ale nadal za Rs. 1,5 crore na drodze, to droga propozycja. Ale jeśli zdecydujesz się wydać tego rodzaju gotówkę, jest to samochód, który nie zawodzi w najmniejszym stopniu. To czysta radość z jazdy, a fakt, że nie jest to pełnowartościowy AMG, nadaje mu pewien urok i użyteczność, której E63 po prostu nie ma.




Źródło