Biznes

Mercedes chce przyciągnąć do Indii nabywców luksusowych samochodów po raz pierwszy, oferując im podstawowe modele pojazdów elektrycznych

  • 8 lipca, 2024
  • 3 min read
Mercedes chce przyciągnąć do Indii nabywców luksusowych samochodów po raz pierwszy, oferując im podstawowe modele pojazdów elektrycznych


Mercedes-Benz India rozważa elektryczne modele podstawowe, aby przyciągnąć nabywców luksusowych samochodów po raz pierwszy, ponieważ w tym roku spodziewa się kolejnego dwucyfrowego wzrostu, powiedział w poniedziałek dyrektor zarządzający i dyrektor generalny Santosh Iyer. Firma, która wprowadziła na rynek całkowicie elektryczny SUV podstawowy EQA 250 w cenie wprowadzającej 66 lakh rupii, wprowadziła również nowy SUV EQB 350 (5-osobowy) w cenie 77,5 lakh rupii i SUV EQB 250+ (7-osobowy) w cenie 70,90 lakh rupii (ceny w całych Indiach ex-showroom).

W tym roku firma zamierza również wprowadzić na rynek indyjski SUV-a EQS Maybach oraz zelektryfikowane modele Klasy G.

„Ze względu na przekonujący argument dotyczący całkowitego kosztu posiadania (TCO) rozważamy również, czy wielu kupujących po raz pierwszy w segmencie luksusowym rozważy modele EQA i EQB jako lepszą opcję przejścia na luksus” — powiedział Iyer agencji PTI.

Nowe pojazdy elektryczne marki Mercedes-Benz – EQA i EQB – mogą rozwiązać problemy młodych klientów, których gospodarstwo domowe utrzymuje się na poziomie ponad 10 milionów rupii i którzy pragną przesiąść się na model luksusowy, ale zawsze uważali, że całkowity koszt posiadania (TCO) jest wyższy w przypadku odpowiedników z silnikiem spalinowym – dodał.

Warto przeczytać!  Mało programów dla inwestorów - parkiet.com

Teraz, przy niższym całkowitym koszcie posiadania w porównaniu do odpowiedników z silnikiem spalinowym, klienci będą mogli szybciej przejść do segmentu luksusowego – dodał.

„Dlatego dla nas, jeśli klienci patrzą na TCO jako na propozycję wartości, myślę, że przejście na EV może pomóc im przyspieszyć skok do segmentu luksusowego jeszcze szybciej” — powiedział Iyer. Dodał również: „Samochód (EQA) w tej cenie, w tej konfiguracji, pomoże nam pozyskać nowych klientów. Co ważniejsze, może przyciągnąć nowych nabywców luksusowych po raz pierwszy do segmentu EV, ponieważ całkowity koszt posiadania jest niższy niż w przypadku pojazdu z silnikiem spalinowym (wewnętrznego) spalania”. Iyer powiedział jednak, że Mercedes-Benz India zajmie się całym spektrum od luksusu podstawowego do najwyższej klasy dzięki swojemu portfolio EV i wprowadzi na rynek dwa luksusowe pojazdy elektryczne najwyższej klasy pod koniec tego roku.

„Wkrótce przedstawimy SUV-a Maybach EQS, którego cena będzie wynosić ponad 30 milionów rupii. Będzie to samochód elektryczny najwyższej klasy” – powiedział, dodając, że model ten pokazuje, jak luksus można połączyć ze zrównoważonym rozwojem na najwyższym poziomie.

Warto przeczytać!  Ile Polska zapłaciła za rosyjskie surowce, by Putin mógł kontynuować wojnę?

Jeśli chodzi o osiągi, powiedział: „Będziemy mieli również zelektryfikowaną Klasę G, której cena wyniesie ponad 3 crore rupii. Rezerwacje na nią są otwarte od dziś”.

Iyer powiedział, że od modelu EQA do SUV-a Maybach EQS i zelektryfikowanej Klasy G „trzy premiery w tym roku wyraźnie pokazują naszą dominację w segmencie zarówno luksusowym, jak i luksusowym”.

Dodał, że obecne modele, takie jak EQE i EQB, które zostały wzbogacone o dwie dodatkowe wersje, „wyraźnie pokazują zamiar rozszerzenia oferty produktów w segmencie pojazdów elektrycznych”.

O perspektywach na resztę roku Iyer powiedział: „Mamy nowe produkty na nadchodzący sezon świąteczny. Uważamy więc, że powinniśmy być w stanie zamknąć rok z dwucyfrowym wzrostem, jak wcześniej prognozowano”.

Firma odnotowała 9-procentowy wzrost sprzedaży w Indiach na poziomie 9262 sztuk w pierwszej połowie 2024 r. Jej portfolio pojazdów elektrycznych wzrosło o 60 procent w pierwszej połowie 2024 r., stanowiąc 5 procent całkowitej sprzedaży.

W roku 2023 firma odnotowała najlepszy rok w swojej historii w Indiach, ze sprzedażą na poziomie 17 408 sztuk, co oznacza wzrost o 10 procent.


Źródło