Podróże

Mercedes ujawnia luksusowe elektryczne samochody dostawcze dla USA, w tym kamper

  • 16 maja, 2023
  • 3 min read
Mercedes ujawnia luksusowe elektryczne samochody dostawcze dla USA, w tym kamper


Dla tych, którzy szukają najlepszych wrażeń z glampingu, Mercedes-Benz ma rozwiązanie dla Ciebie. Mercedes ujawnił swoją nową dedykowaną architekturę Vans Electric Architecture (VAN.EA), aby rozszerzyć swoją ofertę samochodów dostawczych EV, i po raz pierwszy producent samochodów wprowadzi prywatne luksusowe elektryczne samochody dostawcze średniej wielkości do Stanów Zjednoczonych i Chin, w tym wersje kamperów.

Chociaż Mercedes-Benz jest już liderem, sprzedając ponad 40 000 elektrycznych samochodów dostawczych na całym świecie, firma zamierza poszerzać swoją pozycję.

Mercedes wprowadził w pełni elektryczne warianty w każdym segmencie, w tym małe, średnie i duże samochody dostawcze w Europie i Chinach, a na początku tego roku z całkowicie elektrycznym eSprinterem dla Ameryki Północnej.

Niemiecki producent samochodów wprowadził również w pełni elektryczne samochody kempingowe, aby zaspokoić rosnący trend „van life”. W styczniu ubiegłego roku Mercedes zaprezentował wersję kampera swojej elektrycznej furgonetki EQV, a następnie elektryczny EQT Marco Polo, „praktyczne rozwiązanie dla fanów kempingów”.

Od 2026 roku Mercedes planuje wprowadzenie nowej generacji elektrycznych samochodów dostawczych. W oparciu o nową architekturę VAN.EA, producent samochodów będzie oferował elektryczne samochody dostawcze do użytku komercyjnego, wszechstronne samochody uniwersalne, prywatne luksusowe samochody dostawcze, a nawet samochody kempingowe.

Warto przeczytać!  Ouray to najbardziej przygodowe miasteczko w Kolorado
Mercedes-Benz-elektryczny-camper
Mercedes-Benz EQT Marco Polo (Źródło: Mercedes-Benz)

Mercedes wprowadza nowe elektryczne samochody dostawcze, w tym kampera

Mercedes twierdzi, że następna generacja elektrycznych samochodów dostawczych będzie koncentrować się na wydajności i wydajności.

Dedykowana architektura elektryczna VAN.EA posłuży jako podstawa planowanej ekspansji Mercedesa. Mathias Geisen, szef Mercedes-Benz Vans, wyjaśnił:

Od 2026 roku wprowadzimy naszą specjalnie zaprojektowaną architekturę pojazdów elektrycznych VAN.EA. Dzięki temu możemy skonsolidować nasze średnie i duże samochody dostawcze w jednej architekturze i znacznie zmniejszyć złożoność naszego portfolio produktów. Maksymalna wartość dodana dla klientów przy jednoczesnej trwałej rentowności: VAN.EA wyraźnie podkreśla nasze dążenie do bycia „Lead in Electric”.

Mercedes koncentruje się na czterech krytycznych aspektach w swojej nowej architekturze samochodów dostawczych EV, aby zoptymalizować zasięg i obniżyć koszty, w tym na aerodynamice, układzie napędowym, oponach i podwoziu.

Mercedes-elektryczny-van-platforma
Elektryczne samochody dostawcze Mercedes-Benz z VAN.EA (Źródło: Mercedes-Benz)

Aby usprawnić produkcję, nowa architektura Mercedesa to skalowalne rozwiązanie z trzema modułami. Moduł przedni pozostaje taki sam we wszystkich wariantach VAN.EA i składa się z elektrycznego układu napędowego i przedniej osi.

Tymczasem moduł środkowy określa długość pojazdu, podczas gdy moduł tylny będzie dostępny z silnikiem elektrycznym (dla AWD) lub bez (dla FWD).

Warto przeczytać!  Jakie są najlepsze stany dla Van Life lub RV Living?

W oparciu o różne kombinacje Mercedes zaoferuje różne wersje dla klientów prywatnych i komercyjnych. VAN.EA-P (do użytku prywatnego) jest przeznaczony na przykład dla osób poszukujących mobilnego biura, pojazdu rodzinnego lub partnera biznesowego (takiego jak transport VIP).

Z drugiej strony VAN.EA-C (do samochodów dostawczych klasy premium) jest przeznaczony dla pojazdów kurierskich, ekspresowych i dostawczych do karetek pogotowia i samochodów kempingowych z dodatkową przestrzenią ładunkową i funkcjonalnością.

Mercedes oferuje już w pełni elektryczne warianty vanów we wszystkich segmentach, ale dzięki platformie VAN.EA dział samochodów dostawczych dąży do osiągnięcia 50% udziału w sprzedaży pojazdów elektrycznych do 2030 roku.

FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Więcej.


Źródło