Biznes

Meta akceptuje reklamy alkoholu i hazardu; marki mogą teraz przeznaczać więcej środków na reklamę cyfrową

  • 22 sierpnia, 2024
  • 5 min read
Meta akceptuje reklamy alkoholu i hazardu; marki mogą teraz przeznaczać więcej środków na reklamę cyfrową


Zdaniem Manishy Kapoor, sekretarz generalnej Advertising Standards Council of India (ASCI), „wydaje się, że są to wewnętrzne zasady obowiązujące w wielu regionach geograficznych i zawsze podlegają lokalnym przepisom, których organizacje muszą przestrzegać”.

Media reklamowe/marketingowe używane przez marki Alcobev i GamblingMedia reklamowe/marketingowe używane przez marki Alcobev i Gambling

Media reklamowe/marketingowe używane przez marki Alcobev i Gambling

Podczas gdy stanowisko rządu w sprawie reklamy alkoholu i hazardu pozostaje niepewne, interesariusze branży są ostrożni co do tego, jaki może być następny ruch. Podnoszą również krytyczne pytania dotyczące zgodności i etycznych implikacji promowania takich produktów w silnie regulowanym środowisku.

Abhishek Upadhya, wiceprezes ds. innowacji cyfrowych i strategii w agencji marketingu cyfrowego HiveMinds, uważa, że ​​jest to dość drastyczna zmiana w stosunku do dotychczasowego stanowiska Meta w sprawie silnie regulowanych sektorów produktów.

„Zazwyczaj takie zmiany polityki potrzebują czasu, aby przeniknąć do partnerów kanałowych. Zaskakujące jest dla mnie to, że ponieważ siła i potencjał WhatsApp są nadal w pełni niewykorzystane przez reklamodawców z branży FMCG, handlu detalicznego, dóbr luksusowych, motoryzacji itp., pilna potrzeba uwzględnienia tych przyrostowych i stosunkowo złożonych sektorów regulacyjnych wydaje się dziwnie zsynchronizowana” – mówi.

Wpływ na relacje między Meta a rządem Indii

Władze Indii wprowadziły surowe przepisy dotyczące reklam alkoholu i hazardu, a podejście Meta może spowodować kontrolę ze strony organów regulacyjnych.

Chandramouli Nilakantan, dyrektor generalny TRA Research, firmy zajmującej się badaniami rynku, uważa, że ​​może to wywołać silną reakcję ze strony organów regulacyjnych oraz doprowadzić do pogłębionej debaty na temat dostosowania praktyk reklamy cyfrowej do szerszych ram regulacyjnych.

Warto przeczytać!  Ledwo WIRON wystartował, a już zaliczył pierwszą wpadkę

Dodaje, że Meta ryzykuje utratą zaufania rządu Indii, który może uznać ten krok za obejście obowiązujących przepisów i potencjalne priorytetowe traktowanie zysku kosztem dobra publicznego.

Kushal Sanghvi, mentor NITI Aayog, wyraża pewność co do oczekiwanej otwartej debaty między rządem a Meta. Wierzy, że ostatecznie znajdą sposób na współpracę. Od dawna nie tylko Meta, ale wszystkie firmy cyfrowe poszukują nowych platform dla kategorii napojów alkoholowych, która jest znaczącą globalną kategorią w przestrzeni cyfrowej.

„Myślę, że nadszedł już czas, abyśmy uznali, że oprócz zrozumienia mechanizmów regulacji rządowych w Indiach, musimy również zdać sobie sprawę, że spożycie alkoholu rośnie” – dodaje.

Sajal Gupta, dyrektor generalny agencji marketingu cyfrowego Kiaos Marketing, dodaje, że Meta wykorzystuje tę niejasność, ponieważ regulacje rządowe dotyczące sposobu traktowania mediów cyfrowych są niejasne.

Ochrona wrażliwych grup demograficznych

Wprowadzenie reklam alkoholu i hazardu budzi również obawy dotyczące ochrony wrażliwych grup demograficznych i nieletnich. Eksperci twierdzą, że zezwalanie na takie reklamy może zwiększyć narażenie na potencjalnie szkodliwe treści wśród użytkowników, którzy są uzależnieni, wrażliwi finansowo, mają problemy zdrowotne i mogą przechodzić przez stres psychiczny z powodu złych doświadczeń z hazardem i/lub alkoholem.

Warto przeczytać!  4 najlepsze kryptowaluty do kupienia po halvingu Bitcoina

Mimo że Meta stosuje zasady ograniczające kierowanie reklam na podstawie poufnych informacji, szerokie kategorie wieku i lokalizacji nadal pozwalają reklamodawcom dotrzeć do określonych grup demograficznych.

Upadhya uważa, że ​​algorytm może skończyć na ściganiu konkretnych odbiorców, takich jak ci, w krótkim okresie, ponieważ mogą oni reagować na te reklamy ze względu na swoje istniejące uzależnienia. Może również automatycznie identyfikować więcej takich odbiorców, podobnych do poprzedniego zestawu odpowiedzi, a tym samym otwierać nową kohortę użytkowników na uzależniającą komunikację.

„Silna samoregulacja w zakresie tworzenia treści reklamowych i automatyczna weryfikacja wszelkich uzależniających/spersonalizowanych komunikatów skupionych wokół nagabywania lub reagowania na obawy konsumenta muszą być automatycznie blokowane za pomocą surowych kar dla reklamodawcy” – komentuje.

Przesunięcie w stronę reklamy cyfrowej?

Dyskusja na temat reklam alkoholu i hazardu na Meta wywołała pytania, czy nastąpi znaczące przesunięcie w kierunku reklamy cyfrowej dla tych marek. Eksperci branżowi uważają, że reklama na platformach cyfrowych wzrośnie. Pozostaje jednak pytanie, czy marki uczynią cyfrową swoją główną formą przekazu, w zależności od przyszłych wydarzeń i opinii.

Warto przeczytać!  Nowe stawki PIT i VAT, wyższa kwota wolna i dobrowolny ZUS. Sprawdzamy wyborcze pomysły

„Decyzja Meta może przyspieszyć tę zmianę, szczególnie w przypadku branż takich jak alkohol i hazard, które borykają się ze znacznymi ograniczeniami reklamowymi w tradycyjnych mediach. Platformy cyfrowe, dzięki swojej zdolności do segmentowania odbiorców i dostosowywania komunikatów, zapewniają bardziej bezpośredni i potencjalnie skuteczniejszy sposób dotarcia do docelowych grup demograficznych” — mówi Nilakantan.

Chociaż platformy takie jak Google i YouTube również dysponują możliwościami technologicznymi umożliwiającymi oferowanie podobnych możliwości reklamowych, decyzja o tym, aby to zrobić, odzwierciedla szerszą wizję i filozofię każdej organizacji.

Eksperci dodają również, że nie wszystkie firmy pójdą w ślady Meta. Niektóre mogą uznać względy etyczne i długoterminowe zaufanie za ważniejsze od krótkoterminowych zysków.

Yash Chandiramani, założyciel i główny strateg Admatazz, agencji marketingu cyfrowego, uważa, że ​​marki będą przeznaczać część swojej uwagi na reklamę cyfrową.

„Większość marek nadal będzie koncentrować się na marketingu poniżej linii (BTL) i działaniach w punkcie sprzedaży, ponieważ zawsze było to istotne w kategorii alkoholi”.

Upadhya twierdzi, że nie jest to zdrowy znak i nakłada na platformę, reklamodawców i agencje ogromną odpowiedzialność, aby zawsze myśleć o konsumencie.

Gupta mówi: „Wszystkie platformy cyfrowe, w tym Meta, mogą wykorzystać niepewność związaną z potencjalnym zakazem rządowym dotyczącym reklam zastępczych. Obecnie w Google dozwolone są tylko reklamy hazardu na prawdziwe pieniądze”.


Źródło