Technologia

Meta dodaje funkcje oparte na sztucznej inteligencji do aplikacji WhatsApp Business

  • 6 czerwca, 2024
  • 3 min read
Meta dodaje funkcje oparte na sztucznej inteligencji do aplikacji WhatsApp Business


W zeszłym roku podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników za trzeci kwartał 2023 r. Mark Zuckerberg mówił o wykorzystaniu sztucznej inteligencji, aby konta firmowe odpowiadały klientom na zapytania dotyczące zakupu i pomocy technicznej. Dzisiaj Meta ogłosiła, że ​​aplikacje WhatsApp Business będą wyposażone w funkcje oparte na sztucznej inteligencji, takie jak pomoc w tworzeniu reklam typu „kliknij, aby przejść do WhatsApp” i generowanie odpowiedzi na częste wiadomości klientów.

Mark Zuckerberg ogłosił dziś te narzędzia na konferencji Meta Conversations w Brazylii. Zauważył, że poza budowaniem na swojej platformie botów skierowanych do konsumentów Meta chce zbudować agentów AI, którzy mogliby pomóc firmom w rozmowach z klientami.

„Obecnie naszą wizją nie jest tylko zbudowanie jednego asystenta AI, ale także udostępnienie wielu różnych AI, które mogą służyć różnym celom, w tym firmom. Każda firma powinna być w stanie szybko znaleźć agenta, który będzie w stanie rozmawiać z klientami, zapewniać wsparcie i ułatwiać handel” – powiedział.

Użytkownicy WhatsApp Business będą mogli wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia reklam na Facebooku i Instagramie, które umożliwią rozpoczęcie czatu WhatsApp z firmą.

Warto przeczytać!  Wszystkie modele iPhone'a 16 mają być zasilane przez chipy A18 - mówi analityk Apple

Firma podała, że ​​testuje obsługę klienta opartą na sztucznej inteligencji, która automatycznie będzie odpowiadać na zapytania klientów dotyczące katalogu lub często zadawane pytania. Obecnie firma zajmująca się mediami społecznościowymi testuje tę możliwość u wybranych sprzedawców w Indiach i Singapurze, a wkrótce rozpocznie ekspansję na Brazylię.

Meta zauważyła, że ​​planuje wyraźnie oznaczać wiadomości generowane przez sztuczną inteligencję, aby klienci wiedzieli, że nie rozmawiają z przedstawicielem firmy.

WhatsApp mówił także o wykorzystaniu sztucznej inteligencji do wysyłania wiadomości do podzbioru osób, a nie do wszystkich klientów, którzy zarejestrowali się, aby otrzymywać aktualizacje od firmy. Firma podała, że ​​teraz jej menedżer ds. reklam zasugeruje odpowiednich odbiorców, którzy mogą być otwarci na otrzymywanie wiadomości wykraczających poza aktualizacje ich zamówień.

Partnerzy biznesowi Meta zajmujący się interfejsem API WhatsApp, tacy jak Inerakt firmy RelianceJio, Gupshup wspierany przez Tiger Global i Fidelity oraz Peak XV i Wati wspierane przez Shopify, oferują już niektóre z tych narzędzi w ramach rozwiązań CRM (zarządzania relacjami z klientami) opartych na WhatsApp. Jednak Meta oferuje swoje narzędzia za darmo i chce dotrzeć do sprzedawców, którzy mogą nie chcieć zawracać sobie głowy zakupem dodatkowych narzędzi.

Warto przeczytać!  Quantum: Google chwali „kluczowy kamień milowy” w dziedzinie komputerów kwantowych

We wspólnym raporcie Meta i Bain & Co. stwierdziły, że istnieje ogromna szansa na skalowanie handlu konwersacyjnego dzięki generatywnym asystentom opartym na sztucznej inteligencji. W raporcie zauważono, że w kraju takim jak Indie narzędzia te mogą przekształcić rozmowy konsumenckie w bardziej multimodalne, wernakularne i intuicyjne.

Chociaż Meta oferuje te narzędzia bezpłatnie, głównym czynnikiem generującym przychody na platformie WhatsApp Business jest to, że firmy prowadzą więcej rozmów z klientami. Dzięki nowym narzędziom AI będzie mieć nadzieję zwiększyć liczbę tych rozmów.


Źródło