Technologia

Meta przedstawia zestaw słuchawkowy Quest 3 Mixed Reality przed debiutem Apple VR

  • 1 czerwca, 2023
  • 4 min read
Meta przedstawia zestaw słuchawkowy Quest 3 Mixed Reality przed debiutem Apple VR


Meta przedstawia zestaw słuchawkowy Quest 3 Mixed Reality przed debiutem Apple VR

Mark Zuckerberg z Meta ujawnił nowy zestaw słuchawkowy rzeczywistości mieszanej nowej generacji. (Reprezentacyjny)

Nowy Jork:

Dyrektor generalny Meta Platforms, Mark Zuckerberg, ujawnił w czwartek zestaw słuchawkowy nowej generacji do rzeczywistości mieszanej, Quest 3, który przygotowuje Apple do potencjalnego przekształcenia rodzącego się rynku, który do tej pory zdominował Meta.

Urządzenie, którego cena zaczyna się od 499 USD, będzie o 40% cieńsze niż poprzedni zestaw słuchawkowy firmy i będzie oferować mieszaną rzeczywistość kolorów, która łączy elementy rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej (AR / VR), powiedział Mark Zuckerberg w poście na Instagramie.

Meta powiedziała również, że obniży ceny swoich istniejących zestawów słuchawkowych Quest 2, jednocześnie dodając ulepszenia wydajności mające na celu zapewnienie płynniejszej obsługi.

Quest 3 będzie miał nowy chipset Qualcomm z dwukrotnie większą wydajnością graficzną niż Quest 2, powiedział Zuckerberg. Powiedział, że urządzenie zostanie wprowadzone na rynek jesienią i obiecał więcej szczegółów na dorocznej konferencji firmy AR/VR 27 września.

Ogłoszenie Zuckerberga pojawiło się niecały tydzień przed tym, jak Apple, rywal technologiczny, miał zaprezentować swoje pierwsze urządzenie rzeczywistości mieszanej, wysokiej klasy produkt z ceną około 3000 USD, zgodnie z raportem Bloomberga.

Warto przeczytać!  Samsung ogłasza nowe 57-calowe i 49-calowe monitory do gier Odyssey

Według szacunków firmy badawczej IDC, urządzenia Meta Quest 2 i Quest Pro stanowiły prawie 80% z 8,8 miliona zestawów słuchawkowych do wirtualnej rzeczywistości sprzedanych w 2022 roku.

Daleko w tyle na drugim miejscu z 10% udziałem w rynku znalazło się urządzenie Pico chińskiej firmy ByteDance, która jest również właścicielem TikToka, konkurenta w mediach społecznościowych.

Mimo swojej dominacji, Meta stara się sprzedać swoją wizję wciągającego „metaverse” połączonych wirtualnych światów i rozszerzyć rynek swoich urządzeń poza niszę społeczności graczy.

Firma sklasyfikowała osiem z 10 najpopularniejszych aplikacji w swoim sklepie Quest jako należące do kategorii gier, według liczby Reuters.

Po gwałtownym wzroście zainteresowania podczas pandemii, sprzedaż zestawów słuchawkowych spadła w pierwszym kwartale tego roku, a ogólny rynek zestawów AR/VR spadł o 54,4% rok do roku.

Przychody z segmentów Meta Reality Labs, które obejmują sprzedaż zestawów słuchawkowych, spadły o 50% w ostatnim kwartale w porównaniu z rokiem poprzednim.

To stawia Meta daleko w tyle na trajektorii, którą kiedyś wyobrażano sobie dla jednostki. Jeden z dyrektorów Meta przewidział w 2018 r., że metaverse firmy osiągnie 100 milionów jednostek sprzętowych w ciągu dekady, z czego połowa będzie stanowić urządzenia Meta.

Warto przeczytać!  Dyrektorzy Apple rozmawiają o tym, jak firma przesuwa technologię do granic możliwości dzięki M2

„Od teraz do końca roku nastąpi spowolnienie” – powiedział Jitesh Ubrani, menedżer ds. badań, który śledzi rynek rzeczywistości wirtualnej w IDC. „Do tej pory rzeczywistość wirtualna była w dużej mierze budowana wokół gier. I myślę, że gry nadal pozostaną dominującym przypadkiem użycia, nawet w przyszłości”.

Nawet na rynku gier Meta jest zagrożona przez Sony, które dominuje na rynku konsol z PS5. Sony wypuściło w lutym własny zestaw słuchawkowy drugiej generacji przeznaczony do gier, PS VR2, i ma znaczące wsparcie programistów.

W marcu Meta obniżyła ceny większości swoich istniejących zestawów słuchawkowych Quest w nadziei na zwiększenie popytu, po podniesieniu ceny podstawowej wersji Quest 2 128 GB w lipcu 2022 r.

Jego wysokiej klasy Meta Quest Pro kosztuje teraz około 1000 USD, w porównaniu z ceną początkową 1500 USD, a wersja Quest 2 o pojemności 256 GB zaczyna się teraz od około 430 USD, w porównaniu z 500 USD.

Firma powiedziała w czwartek, że ponownie obniży ceny Quest 2 od 4 czerwca, przy czym urządzenie klasy podstawowej spadnie do pierwotnej ceny 300 USD, a wersja 256 GB spadnie do 350 USD.

Warto przeczytać!  Czy twój jest na liście

Aby zaangażować bardziej masową publiczność, Zuckerberg w ostatnich latach poczynił kroki w świecie fitness, publikując filmy, na których używa urządzeń Meta podczas szermierki z medalistami olimpijskimi i wymiany ciosów z zawodnikami mieszanych sztuk walki.

Wygrał bitwę z amerykańskimi organami nadzoru antymonopolowego, aby przejąć twórcę aplikacji stojącej za aplikacją fitness VR Supernatural. Podczas procesu prawnicy rządowi przedstawili dowody na to, że kierownictwo Meta zidentyfikowało fitness jako sposób na rozszerzenie wykorzystania VR poza istniejącą bazę fanów, w większości młodych graczy płci męskiej.

Zuckerberg opracował również narzędzia zwiększające produktywność, aby sprzedawać zestawy słuchawkowe Quest jako wirtualne biura, w tym partnerstwo z firmą Microsoft w celu udostępnienia aplikacji takich jak Teams i Outlook na urządzeniach.

(Ta historia nie została zredagowana przez pracowników NDTV i jest generowana automatycznie z kanału konsorcjalnego).


Źródło