Mężczyzna z Bengaluru krytykuje firmę Urban za taktykę „ciemnej subskrypcji” – odpowiada projektant aplikacji
Niedawny post Chandry Ramanujan, projektantki z Bengaluru, na X, robi furorę w Internecie. W swoim poście oskarżył aplikację Urban Company o stosowanie „ciemnych wzorców” – trików projektowych, które mogą wprowadzać użytkowników w błąd.
Jego 60-letni ojciec nieumyślnie zapisał się na plan premium firmy ze względu na interfejs aplikacji. Ten incydent wywołał debatę na temat wyborów projektowych aplikacji, w której wypowiedział się nawet projektant aplikacji!
Pan Ramanujan w poście na X napisał: „Mój tata (po 60. roku życia, niezbyt obeznany z technologią) pomylił się z powodu jednego z najgorszych ciemnych wzorów, jakie kiedykolwiek widziałem w aplikacji Urban Company, i ostatecznie zapłacił za UC plus, mimo że nie chciałem. Automatycznie dodają 6-miesięczne członkostwo do Twojego koszyka i utrudniają jego usunięcie.
Kontrowersje skupiają się wokół procesu realizacji transakcji w Urban Company. Oto jak to działa: Po zarezerwowaniu usługi trafia ona do Twojego koszyka. Koszyk promuje także ich subskrypcję „Plus” i automatycznie dodaje do sumy plan 6-miesięczny!
Opcja usunięcia subskrypcji jest sformułowana w sposób, który może być mylący. Używa czerwonego przycisku z napisem „Nie, zapłacę pełną cenę”. Ten czerwony kolor, zwykle kojarzony z ostrzeżeniami, może sprawić, że użytkownicy uznają tę opcję za złą opcję i całkowicie ją pominą.
Zasadniczo wybory projektowe mogą nakłonić użytkowników do przypadkowego wykupienia subskrypcji. Zwłaszcza dla osób, które się spieszą, drobny druk może zostać łatwo przeoczony.
W kolejnym poście Ramanujan załączył nagranie ekranu przedstawiające cały proces. Skrytykował to jako „podkradanie koszy”, podkreślając, że jest to nielegalne. „Nie mogłem w to uwierzyć, więc spróbowałem to odtworzyć. Pobrałem aplikację i wyświetlił mi się ten sam ekran powitalny. Po 25 sekundach zobacz, jak wartość koszyka zmienia się automatycznie po kliknięciu przycisku „Dodaj do koszyka” To jest kradzież koszyków i jest nielegalne” – napisał.
Zobacz post tutaj:
Mój tata (pod koniec lat 60., niezbyt obeznany z technologią) pomylił się z powodu jednego z najgorszych ciemnych wzorów, jakie kiedykolwiek widziałem w aplikacji Urban Company, i ostatecznie zapłacił za UC plus, mimo że nie miał takiego zamiaru. Automatycznie dodają 6-miesięczne członkostwo do Twojego koszyka i utrudniają jego usunięcie pic.twitter.com/1kN8Bx73W0
— Chandra Ramanujan (@NCResq) 25 marca 2024 r
Wkrótce po tym, jak jego post stał się wirusowy, inni w komentarzach skrytykowali firmę Urban Company za oszukiwanie klientów złym projektem. Użytkownik zauważył: „Zgłosiłem to rok temu, nic się nie wydarzyło. Jednym z pierwszych obowiązków, jakie masz jako projektant, jest bycie uczciwym w projektowaniu. Powinni unikać stosowania takich sztuczek”.
Inny użytkownik skomentował: „Opcja niepłacenia za plus jest zaznaczona na czerwono, więc wydaje się, że jest to zła opcja. Nie jestem pewien, czy miał to być ciemny wzór, ale z pewnością mogło być tutaj wyraźniejsze rozróżnienie”.
„Naprawdę! @urbancompany_UC uważa, że to sprytne posunięcie i może zarobi kilka dolców dzięki tej taktyce, ale tak naprawdę chodzi o oszukiwanie. Oszukiwanie, ponieważ nie wszyscy konsumenci są obeznani z technologią, niektórzy też się spieszą i nie zwracają na to uwagi. rzut oka.” – skomentował trzeci użytkownik.
Wirusowy post przykuł także uwagę dyrektora ds. projektowania Urban Company, Amita Jaglana, który powiedział, że to naprawi. „Zasadniczo staramy się zawsze postępować właściwie wobec naszych użytkowników i partnerów. Naprawimy to w przyszłym tygodniu, we wtorek”. Zapewnił, że po wprowadzeniu poprawki żaden plan nie zostanie automatycznie wybrany, a wezwanie do działania nie będzie zaznaczone na czerwono, a zamiast tego będzie brzmiało: „Może później”.