Biznes

MG Motor India rozważa nowe elektryczne minivany i SUV-y o wartości poniżej 15 lakh Rs

  • 18 marca, 2024
  • 5 min read
MG Motor India rozważa nowe elektryczne minivany i SUV-y o wartości poniżej 15 lakh Rs


Zachęcony świeżym zastrzykiem funduszy od Grupy JSW, MG Motor – brytyjska marka należąca do Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) – zamierza zmodernizować swoją ofertę pojazdów elektrycznych w kraju i rzucić wyzwanie Tata Motors, koncentrując się głównie na produktach przeznaczonych na rynek masowy . Źródła podają, że MG Motor ma zamiar dodać dwa nowe pojazdy elektryczne oparte na platformie E260 EV, z których powstanie pięciodrzwiowy SUV i kompaktowy minivan, które prawdopodobnie będą kosztować poniżej 15 lakh rupii.

Oferta pojazdów elektrycznych MG Motor była świadkiem kilku wzlotów i upadków – ZS EV miał przyzwoity start, ale jego Comet EV cieszy się uznaniem tylko w niszowych segmentach. Dzięki dwóm nowym ofertom brytyjska marka zamierza uzyskać większą przewagę, rzucając wyzwanie liderowi segmentu.

Nowy MPV MG dla Indii będzie oparty na chmurze Wuling

Nowy elektryczny minivan MG prawdopodobnie trafi na drogi w ciągu roku, a jeśli wszystko pójdzie dobrze, model mógłby zostać wprowadzony na rynek przed końcem 2024 r., ale nie później niż w marcu 2025 r., dodały źródła. Ten nowy minivan będzie oparty na modelu Wuling Cloud EV, który jest obecnie sprzedawany w Indonezji. Ma około 4,3 m długości i rozstaw osi 2700 mm, czyli nieco krótszy niż Maruti Ertiga (2740 mm) i odrobinę większy niż Renault Triber (2636 mm). Oprócz obsługi klientów rodzinnych, trzyrzędowy pojazd elektryczny będzie przeznaczony także dla segmentu flotowego, który również korzysta z dobrodziejstwa FAME od rządu Indii.

Warto przeczytać!  Zarobki w ZUS 2023. Ile zarabiają pracownicy i dyrektorzy w ZUS-ie?

Tata Motors ma Tigor X-Pres T EV, BYD ma minivan E6, a na rynku flotowym można zobaczyć kilka modeli Mahindra i MG, ale segment ten pozostaje obecnie w dużym stopniu niewykorzystany. Na rynku wynoszącym około 81 000 pojazdów rocznie tylko około 10–15 procent rynku pokrywa powierzchnia flotowa.

Rozpoczynając od modelu ZS EV, a następnie wprowadzając na rynek podstawowy model Comet, MG chce, aby nowe minivany i SUV wypełniły krytyczne luki w swoim portfolio i poszerzyły bazę klientów o wartości około 15 lakh rupii, co staje się dobrym wyborem dla aktualizatorów na rynku.

Całkowicie nowy pojazd elektryczny oparty na tej samej architekturze pojazdu prawdopodobnie pojawi się w przestrzeni nabywców osobistych w ciągu trzech do sześciu miesięcy. Ten SUV będzie pięciodrzwiowym, wytrzymałym pojazdem na wzór Maruti Jimny i będzie oparty na SUV-ie Baojun Yep Plus, jak informowaliśmy wcześniej.

Firma MG Motor ma dziś w swoim portfolio około 1% udziału w rynku na wysoce konkurencyjnym rynku indyjskim. Sprzedaje około 5000 sztuk miesięcznie, przy czym pojazdy elektryczne stanowią 10–20 procent całkowitej sprzedaży, w zależności od miesiąca.

Warto przeczytać!  Ta spółka wzrosła o 20% w godzinę i 240% w 6 dni! Nowy lider GPW?

Firma MG Motor przewiduje, że w nadchodzących latach prawie 50 procent jej całkowitej sprzedaży będzie pochodzić z pojazdów elektrycznych. Firma faktycznie ogłosiła, że ​​będzie rozważać lokalny montaż akumulatorów w swojej fabryce w Halol, a MG rozważa również dodatkowy teren na obrzeżach Vadodara, aby prawie podwoić swoją zdolność produkcyjną do ponad 3 lakh jednostek rocznie.

Rajeev Chaba, emerytowany dyrektor generalny MG Motor India, podzielił się w maju 2023 r. w Delhi swoim długoterminowym planem dla Indii obejmującym strategię 2.0 i 3.0. Firma ogłosiła, że ​​jest w trakcie indyjyzacji pod różnymi względami, w tym w zakresie własności , strukturę zarządu, powierzchnię produkcyjną i lokalizację łańcucha dostaw.

Chaba powiedział, że chociaż plan 2.0 obejmuje lata 2023–2025, co zakłada zwiększenie mocy produkcyjnych z 70 000 jednostek rocznie do 1,2 lakh jednostek, to gdy nowy inwestor zostanie pozyskany pod koniec 2023 r., środki zebrane ze sprzedaży zostaną przeznaczone na zostać wykorzystane do zwiększenia wydajności elektrowni z 1,2 lakh jednostek do trzech lakh jednostek w ramach planu 3.0.

W rezultacie w listopadzie 2023 r. SAIC – spółka dominująca MG Motor India – i JSW zawarły strategiczne JV w listopadzie 2023 r. O potencjalnym partnerstwie pomiędzy MG Motor i JSW Autocar informował wyłącznie w kwietniu 2023 r.

Warto przeczytać!  JSW wypłaci specjalną nagrodę motywacyjną. To nawet 11,5 tys. zł

W swoim oficjalnym oświadczeniu ogłaszającym partnerstwo obie firmy we wspólnym oświadczeniu stwierdziły, że SAIC Motor i Grupa JSW stworzą strategiczne synergie poprzez połączenie zasobów w dziedzinie motoryzacji i nowych technologii. Spółka joint venture podejmie także wiele nowych inicjatyw, w tym zwiększenie lokalnych źródeł zaopatrzenia, poprawę infrastruktury ładowania, zwiększenie mocy produkcyjnych i wprowadzenie szerszej gamy pojazdów, z naciskiem na ekologiczną mobilność.

Zgodnie z podpisaną umową JSW będzie posiadała 35% udziałów w indyjskiej spółce JV. SAIC będzie w dalszym ciągu wspierać spółkę joint venture zaawansowaną technologią i produktami, aby dostarczać niezwykłe rozwiązania w zakresie mobilności, niezachwianie skupiając się na indyjskim kliencie.

Dzięki dokapitalizowaniu Grupy JSW dokładny zarys jej planów na przyszłość poznamy prawdopodobnie już za kilka dni. Czekajcie więc na bardziej szczegółowe plany brytyjskiej marki.


Źródło