Microsoft: nowe wtyczki AI pochodzące z serwisów Tripadvisor, Trip.com, Skyscanner i innych
![Microsoft: nowe wtyczki AI pochodzące z serwisów Tripadvisor, Trip.com, Skyscanner i innych](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/05/Bing-Plugin-Partners1-770x470.png)
Microsoft kontynuuje szybkie działania w zakresie integracji technologii sztucznej inteligencji OpenAI w swoim portfolio produktów i usług.
Wśród wielu zapowiedzi zeszłotygodniowej konferencji programistów Microsoft Build 2023 jest wiadomość, że wtyczki sztucznej inteligencji – takie jak te już włączone w ChatGPT – działają teraz we wszystkich produktach Microsoft, w tym na platformie wyszukiwania Bing, a nowe wtyczki są opracowywane z podróży marek Tripadvisor, Trip.com, Skyscanner, Fareportal i Spotnana.
Wtyczki łączą duże modele językowe, takie jak te używane przez ChatGPT lub Bing Chat, z zewnętrznymi źródłami danych, umożliwiając im pobieranie informacji w czasie rzeczywistym, aby odpowiadać na zapytania użytkowników i pomagać użytkownikom w działaniach, takich jak rezerwowanie podróży.
Microsoft przyjmuje ten sam otwarty standard wtyczek, który OpenAI wprowadził dla ChatGPT w marcu, więc wtyczki zbudowane na tym standardzie są kompatybilne w ekosystemach Microsoft i OpenAI. Expedia i Kayak to dwie z pierwszych marek, które wprowadziły wtyczki do ChatGPT, a teraz będą one dostępne również w firmie Microsoft.
W oświadczeniu na temat aktualizacji Microsoft powiedział: „Programiści mogą teraz używać jednej platformy do tworzenia wtyczek, które działają zarówno na powierzchniach konsumenckich, jak i biznesowych, w tym ChatGPT, Bing, Dynamics 365 Copilot (w wersji zapoznawczej) i Microsoft 365 Copilot (w wersji zapoznawczej). Jeśli użytkownicy chcą tworzyć i używać własnych wtyczek z ich aplikacjami AI opartymi na usłudze Azure OpenAI Service, będą one domyślnie współdziałać z tym samym standardem wtyczek. Oznacza to, że programiści mogą tworzyć doświadczenia, które umożliwiają użytkownikom interakcję z ich aplikacjami przy użyciu najbardziej naturalnego interfejsu użytkownika: ludzkiego języka”.
Microsoft twierdzi, że nowe wtyczki – w sumie ponad 50 – zostaną wprowadzone w nadchodzących tygodniach.
Zapisz się do naszego newslettera poniżej
„Dzięki wtyczkom wbudowanym bezpośrednio w czat, na komputerze i urządzeniu mobilnym, Bing przedstawia odpowiednie rekomendacje na podstawie Twojej rozmowy. Na przykład możesz użyć wtyczki OpenTable, aby zapytać o restauracje lub pokrewne tematy. Staje się to jeszcze potężniejsze na urządzeniach mobilnych, gdy jesteś w podróży dzięki aplikacji mobilnej Bing. Jesteśmy podekscytowani nowymi możliwościami, jakie stwarza to zarówno dla programistów, jak i konsumentów” — napisał w poście na blogu Yusuf Mehdi, wiceprezes firmy Microsoft i dyrektor ds. marketingu konsumenckiego.
Jako przykład zastosowań nowych wtyczek Mehdi napisał: „Wtyczka Tripadvisor pomoże co miesiąc setkom milionów ludzi stać się lepszymi podróżnikami dzięki wykorzystaniu największej na świecie platformy poradnictwa dla podróżujących”.
W odpowiedzi na prośbę o więcej informacji na temat ich wtyczek strony Tripadvisor, Trip.com, Skyscanner i Spotnana stwierdziły, że w tej chwili nie mają więcej informacji do udostępnienia. Fareportal nie odpowiedział.
W innych wiadomościach z wydarzenia Build Microsoft stworzył rozwiązanie dla jednej z największych krytyki wymierzonej w ChatGPT: że jego wiedza jest aktualna tylko do września 2021 r.
Od teraz dla subskrybentów ChatGPT Plus, a wkrótce dla wszystkich, użytkownicy będą mogli wybrać „Przeglądaj za pomocą Bing” na platformie czatu. Z Bing jako domyślnym sposobem wyszukiwania, system może uzyskiwać dostęp do aktualnych informacji z całej sieci.
„Teraz odpowiedzi ChatGPT mogą być oparte na danych wyszukiwania i sieci oraz zawierać cytaty, dzięki czemu możesz dowiedzieć się więcej – wszystko bezpośrednio z poziomu czatu” – napisał Mehdi.
Niezależnie od zapowiedzi Microsoftu z zeszłego tygodnia, kilka nowych marek turystycznych włączyło ostatnio wtyczki w ChatGPT, w tym Turo, Klook, GetYourGuide i Trip.com. W lutym Trip.com jako jedna z pierwszych firm stworzyła konwersacyjnego chatbota w swojej aplikacji zbudowanej na API z OpenAI.
W zeszłym tygodniu Google ogłosiło istotne aktualizacje swoich narzędzi wyszukiwania i marketingu opartych na generatywnej sztucznej inteligencji. Nowa usługa Google Search Generative Experience (SGE) jest w stanie odpowiadać na dłuższe, wieloetapowe wyszukiwania za pomocą informacji i linków pochodzących z wielu źródeł.
Drugi pilot i wtyczki: Yusuf Mehdi na Microsoft Build 2023
Phocuswright Europa 2023