Technologia

Microsoft o przyszłości reklamy i konwersacyjnej sztucznej inteligencji

  • 15 czerwca, 2023
  • 8 min read
Microsoft o przyszłości reklamy i konwersacyjnej sztucznej inteligencji


Microsoft przegląda różne sposoby implementacji konwersacyjnej sztucznej inteligencji na platformie reklamowej Microsoft, Kya Sainsbury-Carter, wiceprezes firmy Microsoft ds. reklamy, powiedział wczoraj Gregowi Finnowi na SMX Advanced.

To jedna rzecz, której nauczyliśmy się wczoraj z przemówienia, w którym badaliśmy, jak konwersacyjna sztuczna inteligencja może radykalnie zmienić marketing w wyszukiwarkach.

Według Sainsbury-Carter, od wyższych CTR, przez zwiększone ROI, po konwersacyjną sztuczną inteligencję, która po raz pierwszy pojawiła się w reklamach, Bing Chat został specjalnie zaprojektowany, aby rozwiązywać uniwersalne problemy występujące w przypadku tradycyjnego wyszukiwania.

Oto podsumowanie szeroko zakrojonego wywiadu programowego SMX Advanced.

Rozwiązywanie problemów związanych z tradycyjnym wyszukiwaniem

Nowy Bing, zaprezentowany w lutym, został zaprojektowany z myślą o sukcesie tam, gdzie tradycyjne wyniki wyszukiwania czasami zawodzą.

  • „Powszechny problem z tradycyjnym wyszukiwaniem polega na tym, że miliardy wyszukiwań nie spełniają oczekiwań. Czasami znalezienie informacji, których ludzie szukają, może być trudne, dlatego uruchomiliśmy Bing Chat, aby zapewnić lepsze wyniki wyszukiwania i odpowiedzi na złożone pytania” – powiedział Sainsbury-Carter.

Firma Microsoft pracowała nad rozwiązaniem historycznych problemów z wyszukiwaniem, łącząc moc dużych modeli językowych, takich jak otwarte AI, z własnym indeksem wyszukiwania.

  • „Ma to na celu zapewnienie, że dostarczamy aktualne wyniki, które są cytowane i, jak powiedziałem, są konwersacyjne” – powiedział Sainsbury-Carter.

Nowy Bing dla reklamodawców: „jak dotąd, tak dobrze”

Chociaż może to być dopiero początek, Microsoft potwierdził, że od czasu jego uruchomienia odbyło się już ponad pół miliarda rozmów Bing Chat, z ponad 70% kciukami w górę za odpowiedzi, które obsługuje.

Ponadto ludzie stworzyli ponad 200 milionów zdjęć za pomocą Bing Image Creator.

Wczesne dane wskazują również na dobrą wiadomość dla reklamodawców, ponieważ konwersacyjna sztuczna inteligencja firmy Microsoft zapewnia wyższy współczynnik klikalności niż tradycyjne wyszukiwanie, co z kolei prowadzi do wzrostu liczby konwersji.

  • „To dlatego, że podróż użytkownika jest krótsza, więc ścieżka do konwersji jest szybsza. Jak dotąd, tak dobrze, byłoby podsumowanie tutaj ”- powiedział Sainsbury-Carter.

Sainsbury-Carter nie ujawnił żadnych konkretnych liczb. Ujawniła jednak, że zwiększony CTR dotyczy zarówno wyników wyszukiwania, jak i reklam, co jest obiecującą wiadomością dla marketerów w wyszukiwarkach.

Warto przeczytać!  Biffes 2024: Sztuczna inteligencja w kinie to dobrodziejstwo czy zmora?

Więcej dobrych wiadomości dla reklamodawców: Microsoft pracuje nad większą liczbą możliwości dla reklamodawców, aby jeszcze bardziej zwiększyć zaangażowanie użytkowników, co może ponownie skutkować wzrostem liczby konwersji.

Konwersacyjna sztuczna inteligencja trafia do Microsoft Ads

Sainsbury-Carter podkreślił, że firma jest zaangażowana w inwestowanie w integrację sztucznej inteligencji na czacie, zauważając, że Bing Chat jest „silniejszy niż kiedykolwiek”. Ona dodała:

  • „Wykonujemy dużo pracy, aby zrozumieć, w jaki sposób możemy wykorzystać Chat do zwiększenia wewnętrznej wydajności, aby upewnić się, że nasi ludzie pracują nad najbardziej wartościową i najbardziej złożoną pracą. Więc wiesz, że jest aspekt platformy i aspekt wewnętrzny – oba uważamy za bardzo znaczące.

Otrzymuj codzienny biuletyn wyszukiwania, na którym polegają marketerzy.


Od słów kluczowych po tematy

Microsoft zasugerował, że reklamodawcy mogą oczekiwać, że tradycyjne kierowanie na słowa kluczowe zmieni się w kierunku podejścia skoncentrowanego na temacie z konwersacyjną sztuczną inteligencją. Wyjaśniając zmianę, Sainsbury-Carter powiedział:

  • „Jeśli próbuję znaleźć sukienkę na ślub w Chicago w lipcu i wpisuję tradycyjne zapytanie, prawdopodobnie uzyskam wyniki dotyczące sukien ślubnych – i dla Chicago. Ale jeśli wprowadzę to samo zapytanie do Chat, Chat może stworzyć coś, co powie: OK, w lipcu w tej części kraju jest gorąco i wilgotno, dlatego pokaż mi zwiewną sukienkę bez rękawów i lekką tkaninę.
  • „To, co się dzieje, polega na tym, że poszerzamy naszą wiedzę na temat intencji… zamiast tylko dopasowywania odpowiedzi do słów kluczowych, co zdecydowanie stawia na głowie ideę stawek za słowa kluczowe. Uważamy, że daje to ogromną szansę na lepsze dopasowanie reklam do konwersacji i doprowadzi do lepszego zwrotu z inwestycji”.

Nowe podejście do tradycyjnych reklam

Sainsbury-Carter wyjaśnił, że Microsoft stosuje nowe podejście do reklam, doświadczenia użytkownika i scenariuszy zwrotu z inwestycji:

  • „Bardziej rozważnie podchodzimy do monetyzacji w ramach tego doświadczenia. Na przykład w trybie czatu, gdy zobaczysz cytowane źródła, cytaty te będą mieszanką wyników algorytmicznych, tak jak w przypadku tradycyjnego wyszukiwania, a także niektórych miejsca reklamowe”.
Warto przeczytać!  iPhone 14 czy iPhone 14 Plus? który jest obecnie najlepszym iPhonem do kupienia w Indiach

Reklamy wizualne

Reklamy wizualne to kolejna ważna nowsza funkcja, która powinna zainteresować marketerów, zgodnie z reklamami wizualnymi.

  • „Reklamy, które wyświetlamy w nowej wersji czatu Bing, obejmują zarówno reklamy tekstowe, które pojawiają się po najechaniu myszką, jak i bardziej wizualne reklamy wyświetlane zgodnie z rozmową, takie jak multimedialna pionowa reklama produktu”.

Firma Microsoft traktuje reklamy wizualne jako ogromny priorytet i już testowała tę funkcję w przypadku reklam hoteli. Następnie planuje wdrożyć to doświadczenie w branżach związanych z podróżami i nieruchomościami.

Chociaż w centrum uwagi znajduje się obecnie konwersacyjna sztuczna inteligencja, Sainsbury-Carter powiedział, że to nie koniec tradycyjnego wyszukiwania:

  • „Tradycyjne wyszukiwanie nie odchodzi i istnieją dobre powody, aby nadal z niego korzystać. Dlatego koncentrujemy się również na dostarczaniu bardziej wciągających wrażeń wizualnych, a także nowych reklam pionowych, których nie można znaleźć na żadnej innej platformie ”.

Jakość reklam ponad ilość

Czat Bing został uruchomiony z reklamami, a plan polega na zapewnieniu, że pozostaną one integralną częścią czatu – tak jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnego wyszukiwania. Jednak firma Microsoft koncentruje się na poprawie jakości reklam, upewniając się, że wyświetlane reklamy są trafne i spełniają intencje użytkowników.

  • „Mniej chodzi o to, ile osób widzi reklamy, a bardziej o pytania, które ludzie zadają nowemu Bing, oraz o to, jak odpowiadamy na te pytania. Tak o tym myślimy – nie tyle o liczbach, ile o dopasowaniu zapytań” – dodał Sainsbury-Carter.
Zrzut ekranu 2023 06 14 O 20.19.23 800x441

Ogromne możliwości dla małych firm

Konwersacyjna sztuczna inteligencja powoduje, że ludzie przeprowadzają zapytania o długości trzykrotnie dłuższej niż przeciętnie w tradycyjnym wyszukiwaniu, co oznacza, że ​​podają więcej szczegółów. Te dodatkowe informacje pomagają botom lepiej zrozumieć intencje użytkownika, dzięki czemu mogą udzielać bardziej szczegółowych odpowiedzi.

  • „Widzimy tutaj dużą szansę dla małych firm. Potrzebują dodatkowych szczegółów, ponieważ nie chcą objąć całego świata… więc możliwość uzyskania większej ilości szczegółów jest kluczowa”.

Małe lokalne firmy, które chcą poprawić swoje rankingi SERP, również otrzymały poradę, aby upewnić się, że mają mapy Bing na swojej stronie internetowej. „Nie jest to wymagane w przypadku reklam” – powiedział Sainsbury-Carter. „Ale to pomaga!”

Warto przeczytać!  Jaki jest najlepszy zestaw ruchów dla Kyogre w Pokemon GO? (luty 2023)

Kierowanie ruchu do wydawców wiadomości

Microsoft wprowadził chat API, który zostanie udostępniony wydawcom newsów, którzy chcą zaimplementować technologię chatbota na swoich stronach internetowych.

Niezależnie od tego, czy wydawcy korzystają z czatów opartych na sztucznej inteligencji, czy nie, Microsoft Advertising może pomóc im zarabiać na swoich usługach, wyświetlając odpowiednie reklamy zaprojektowane specjalnie pod kątem czatów.

  • „To rozwiązanie zapewnia wydawcom i firmom produkującym aplikacje elastyczność i kontrolę nad doświadczeniami użytkowników – ponieważ nikt nie zna swoich odbiorców lepiej niż oni” — dodał Sainsbury-Carter. „Mogą wybrać formaty reklam, które ich zdaniem są najlepsze dla ich odbiorców, i zintegrować je w sposób, który wydaje się najbardziej naturalny dla ich rodzimych doświadczeń. Jesteśmy bardzo podekscytowani wprowadzeniem tego na rynek na szerszą skalę”.

Kop głębiej: wizja firmy Microsoft dotycząca dobrze prosperującego ekosystemu treści w generatywnym świecie sztucznej inteligencji

Bing Chat nie jest doskonały – ale Microsoft uczy się „bardzo szybko”

Sainsbury-Carter przyznał, że obawy dotyczące bezpieczeństwa i prywatności były głównym tematem rozmów marketingowców w wyszukiwarkach. Podkreśliła, że ​​rozwiązanie tych problemów było dla Microsoft priorytetem.

Zwróciła uwagę, że Bing Chat został zaprojektowany we współpracy z ekspertami w dziedzinie sztucznej inteligencji i jest zgodny z zasadami odpowiedzialnej sztucznej inteligencji firmy Microsoft.

  • „Upewniliśmy się, że wykorzystujemy wiedzę Microsoftu, aby upewnić się, że nie wymyślamy koła na nowo. Nadal wyciągamy wnioski z rzeczywistych doświadczeń i rzeczywistych testów” — powiedział Sainsbury-Carter.

Firma Microsoft podjęła wiele kroków, aby zapobiec nadużyciom związanym z jej technologią, na przykład ograniczając liczbę kolejnych czatów na sesję i całkowitą liczbę czatów dziennie.

Jednak chociaż Bing Chat został opracowany zgodnie z najwyższymi standardami Microsoftu, Carter przyznał, że spodziewają się początkowych problemów.

  • „Nie wprowadziliśmy produktu, mówiąc, że jest doskonały lub że powinieneś go używać w każdej chwili każdej interakcji i będzie doskonały. Uczymy się, ale uczymy się bardzo szybko, abyśmy mogli kontynuować rozwijać nasze podejście”.


Źródło