Microsoft ogłasza znaczące zobowiązania, aby zapewnić Tajlandii przyszłość opartą na chmurze i sztucznej inteligencji
![Microsoft ogłasza znaczące zobowiązania, aby zapewnić Tajlandii przyszłość opartą na chmurze i sztucznej inteligencji](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/Satya-in-Thailand-1600x1067-770x470.jpg)
![Mężczyzna na scenie wygłasza przemówienie](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/Microsoft-oglasza-znaczace-zobowiazania-aby-zapewnic-Tajlandii-przyszlosc-oparta-na.jpg)
Przeczytaj to po tajsku.
Zobowiązania obejmują nową infrastrukturę chmury i sztucznej inteligencji, możliwości rozwijania umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji oraz wsparcie dla rosnącej społeczności programistów w Tajlandii
Bangkok, 1 maja 2024 r. – Dzisiaj, Firma Microsoft ogłosiła znaczące zobowiązania w zakresie budowy nowej infrastruktury chmury i sztucznej inteligencji w Tajlandii, zapewnienia możliwości rozwijania umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji ponad 100 000 osób oraz wspierania rosnącej społeczności programistów w kraju.
Zobowiązania opierają się na zobowiązaniach firmy Microsoft protokół ustaleń (MoU) z Królewskim Rządem Tajlandii, aby wyobrazić sobie przyszłość kraju opartą na technologii cyfrowej i opartej na sztucznej inteligencji.
Prezes i dyrektor generalny firmy Microsoft Satya Nadella ogłosił to przed około 2000 programistami oraz liderami biznesowymi i technologicznymi podczas wydarzenia Microsoft Build: AI Day w Bangkoku, które odbyło się w środę. W wydarzeniu wzięła także udział premier Tajlandii Srettha Thavisin, która wygłosiła specjalne przemówienie.
![Dwóch mężczyzn pozujących za logo Microsoftu](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/1714579909_720_Microsoft-oglasza-znaczace-zobowiazania-aby-zapewnic-Tajlandii-przyszlosc-oparta-na.jpg)
„Nasza wizja „Ignite Tajlandii” na rok 2030 ma na celu osiągnięcie celu, jakim jest rozwój pozycji kraju jako regionalnego centrum gospodarki cyfrowej, które znacząco zwiększy nasze możliwości w zakresie innowacji oraz badań i rozwoju, a jednocześnie wzmocni naszą kadrę technologiczną” – powiedział premier Thavisin. „Dzisiejsze oświadczenie firmy Microsoft jest znaczącym kamieniem milowym w realizacji naszej wizji „Ignite Tajlandii” – takiej, która obiecuje nowe możliwości wzrostu, innowacji i dobrobytu dla wszystkich Tajlandczyków”.
„Tajlandia ma niesamowitą szansę na zbudowanie przyszłości opartej na technologii cyfrowej i opartej na sztucznej inteligencji” – powiedziała Satya Nadella, prezes i dyrektor generalny Microsoft. „Nasz nowy region centrów danych, wraz z inwestycjami, które dokonujemy w infrastrukturę chmury i sztucznej inteligencji, a także umiejętnościami w zakresie sztucznej inteligencji, opierają się na naszym wieloletnim zaangażowaniu w kraj i pomogą tajlandzkim organizacjom z sektora publicznego i prywatnego wywrzeć nowy wpływ i wzrostu.”
Dhanawat Suthumpun, dyrektor zarządzający Microsoft w Tajlandii, powiedział: „Firma Microsoft stara się pomagać Tajlandii w doskonaleniu gospodarki cyfrowej, dbając o to, aby korzyści płynące z technologii chmury i sztucznej inteligencji były powszechne i przyczyniały się do dobrobytu i dobrostanu Tajów. Razem kładziemy podwaliny pod przyszłość, która jest nie tylko zaawansowana technologicznie, ale także włączająca i zrównoważona”.
Rosnąca zdolność do prosperowania w erze sztucznej inteligencji
Zaangażowanie firmy Microsoft w infrastrukturę cyfrową obejmuje utworzenie nowego regionu centrów danych w Tajlandii. Region centrów danych zwiększy dostępność hiperskalowych usług chmurowych firmy Microsoft, ułatwiając niezawodność, wydajność i zgodność z normami dotyczącymi miejsca przechowywania danych i prywatności na poziomie korporacyjnym.
Wynika to z rosnącego zapotrzebowania na usługi przetwarzania w chmurze w Tajlandii ze strony przedsiębiorstw, lokalnych firm i organizacji sektora publicznego. Umożliwi także Tajlandii wykorzystanie znacznych możliwości gospodarczych i produktywności, jakie stwarza najnowsza technologia sztucznej inteligencji.
Według badania Kearneyasztuczna inteligencja mogłaby do 2030 r. wnieść prawie 1 bilion dolarów do produktu krajowego brutto Azji Południowo-Wschodniej, a Tajlandia jest gotowa przejąć 117 miliardów dolarów z tej kwoty.
Zapewnienie wykwalifikowanej siły roboczej przygotowanej na sztuczną inteligencję
We wtorek Microsoft ogłosił szersze zaangażowanie zapewnienie możliwości rozwijania umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji 2,5 milionom osób w państwach członkowskich Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN) do 2025 r. To szkolenie i wsparcie będą zapewniane we współpracy z rządami, organizacjami non-profit i korporacjami oraz społecznościami w Tajlandii, Indonezji, Malezji, Filipiny i Wietnam.
Oczekuje się, że zaangażowanie firmy Microsoft w umiejętności przyniesie korzyści ponad 100 000 osób w Tajlandii.
Poprawi biegłość w zakresie sztucznej inteligencji osób zaangażowanych w krajowy sektor turystyczny poprzez Umiejętności sztucznej inteligencji dla branży turystycznej obsługującej sztuczną inteligencję program. Inicjatywa ta jest owocem partnerstwa pomiędzy firmą Microsoft a Ministerstwem Gospodarki Cyfrowej i Społeczeństwa Tajlandii, Ministerstwem Turystyki i Sportu, Ministerstwem Pracy oraz krajowym Instytutem Szkolenia w zakresie Edukacji Zawodowej w dziedzinie Technologii. Ma na celu wzmocnienie pozycji młodych przedsiębiorców i młodzieży zaangażowanej w działalność turystyczną w mniejszych prowincjach geograficznych we wszystkich pięciu regionach Tajlandii.
Program będzie się skupiał na zwiększaniu możliwości 500 trenerów z instytutów zajmujących się kształceniem zawodowym w zakresie technologii w zakresie sztucznej inteligencji dla tajskiego sektora turystycznego. Następnie trenerzy ci wyposażą młode osoby zajmujące się turystyką i hotelarstwem w umiejętności związane ze sztuczną inteligencją. Aby zapewnić trwałość i skalowalność, moduł edukacyjny będzie dostępny za pośrednictwem platform edukacyjnych partnerów.
Inicjatywa turystyczna opiera się na innych wspieranych przez firmę Microsoft inicjatywach w zakresie umiejętności w Tajlandii, w tym Przyspieszenie Tajlandii, Program bezpieczeństwa cybernetycznego ASEAN, Kod; Bez Barieroraz Program dla młodszych programistów oprogramowania.
Microsoft umożliwi także królewskiemu rządowi Tajlandii przyjęcie polityki opartej na chmurze w ramach programu rozwoju umiejętności AI programistów i rządowy personel IT.
Umożliwianie programistom wykorzystania potencjału sztucznej inteligencji
Nadella podkreślił ważną rolę, jaką odgrywają programiści w kształtowaniu cyfrowej przyszłości Tajlandii opartej na sztucznej inteligencji.
Firma Microsoft będzie w dalszym ciągu wspierać rozwój społeczności programistów w kraju poprzez nowe inicjatywy, takie jak Odyseja AIKtóry ma pomóc 6 tys Tajlandzcy programiści stają się ekspertami w dziedzinie sztucznej inteligencji, ucząc się nowych umiejętności i zdobywając referencje Microsoft.
Tajlandia to szybko rozwijający się rynek GitHub, należąca do Microsoft platforma do tworzenia oprogramowania, współpracy i innowacji. W 2023 r. z GitHuba korzystało ponad 900 000 programistów z Tajlandii, co stanowi wzrost o 24% rok do roku.
Co więcej, wiele tajskich organizacji zwiększa swoją produktywność i przyspiesza innowacje, korzystając z generatywnych rozwiązań Microsoft opartych na sztucznej inteligencji. Na przykład:
- Zaawansowany serwis informacyjny Public Company Limited (AIS), największy tajlandzki dostawca usług cyfrowych, zwiększył produktywność swoich pracowników, wdrażając rozwiązanie Copilot dla Microsoft 365. Narzędzie to odegrało kluczową rolę dla pracowników w całym systemie AIS, w tym w zespołach prawnych i ds. zgodności. Firma wdrożyła także usługi GitHub Copilot i Azure OpenAI Service w celu tworzenia aplikacji i asystentów opartych na sztucznej inteligencji.
- The Krajowe Biuro Bezpieczeństwa Zdrowia (NHSO) zbudował platformę transformacyjną w ramach inicjatywy AI na rzecz zdrowszej Tajlandii. Platforma korzysta z usługi Azure OpenAI Service, Azure Machine Learning i innych technologii firmy Microsoft w celu uproszczenia danych dotyczących zasad opieki zdrowotnej, dzięki czemu są one zrozumiałe dla każdego obywatela Tajlandii. Oferuje także spersonalizowane porady zdrowotne, obejmujące informacje o uprawnieniach, otrzymanych świadczeniach i dostępie do placówek opieki zdrowotnej dostosowanych do indywidualnych potrzeb zdrowotnych. Dzięki platformie opieka staje się bardziej dostępna dla ponad 66 milionów osób w Tajlandii.
- SCBX spółka publiczna spółka z ograniczoną odpowiedzialnościąkonglomerat technologii finansowych prowadzący jeden z największych banków w Tajlandii, Siam Commercial Bank (SCB)wykorzystuje usługę Azure OpenAI w innowacyjny sposób stać się organizacją stawiającą przede wszystkim na sztuczną inteligencję. SCB unowocześniło swoją obsługę klienta za pomocą chatbota o nazwie Manee, który integruje usługę Azure OpenAI w celu usprawnienia rozpoznawania intencji, oszczędzając bankowi około 400 000 USD rocznie. Ponadto jej spółka zależna InnovestX korzysta z tej usługi do przetwarzania i podsumowywania raportów analityków oraz raportów o wynikach spółek notowanych na giełdzie. Firma SCBX wykorzystała także usługę Azure OpenAI do opracowania wewnętrznego nastrojów w mediach społecznościowych narzędzie analityczne, które zwiększa precyzję automatycznego monitorowania online i usprawnia zarządzanie reputacją.
- Biuro Rady Stanu (OCS) Jest agencja podlegająca Kancelarii Premiera, która zapewnia porady prawne, a także opracowywanie projektów legislacyjnych i ich opiniowanie dla Królewskiego Rządu Tajlandii. Firma OCS ogłosiła, że będzie używać rozwiązania Copilot for Microsoft 365 dla swoich prawników rządowych i innych specjalistów.
Kilka innych organizacji w Tajlandii współpracuje z firmą Microsoft w celu zbadania nowych możliwości związanych ze sztuczną inteligencją. Należą do nich największa prywatna firma w kraju, Charoen Pokphand Group oraz wiodąca firma petrochemiczna i rafineryjna, PTT Global Chemical Public Company Limited.
Firma Microsoft współpracuje także z tajlandzką Narodową Agencją ds. Bezpieczeństwa Cybernetycznego, aby dostarczać informacje na temat bezpieczeństwa w Internecie, zagrożeń i luk w zabezpieczeniach cybernetycznych oraz inne powiązane wytyczne mające na celu poprawę poziomu cyberbezpieczeństwa kraju w erze sztucznej inteligencji. Tymczasem Ministerstwo Finansów wykorzystuje możliwości sztucznej inteligencji do usprawnienia współpracy między agencjami w zakresie danych, co umożliwi głębsze spostrzeżenia wspierające rozwój polityki w kierunku gospodarki Tajlandii bardziej włączającej finansowo.
Aby dowiedzieć się więcej o wizycie Satyi Nadelli i o tym, jak Microsoft wspiera organizacje w regionie ASEAN za pomocą sztucznej inteligencji, odwiedź stronę news.microsoft.com/thailand-visit-2024.
O Microsoft
Microsoft (Nasdaq „MSFT” @microsoft) tworzy platformy i narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, aby dostarczać innowacyjne rozwiązania spełniające zmieniające się potrzeby naszych klientów. Ta firma technologiczna dąży do szerokiego udostępniania sztucznej inteligencji i robi to w sposób odpowiedzialny, a jej misją jest umożliwienie każdej osobie i każdej organizacji na świecie osiągnięcia więcej.