Biznes

Microsoft ogłasza znaczące zobowiązania, aby zapewnić Tajlandii przyszłość opartą na chmurze i sztucznej inteligencji

  • 1 maja, 2024
  • 9 min read
Microsoft ogłasza znaczące zobowiązania, aby zapewnić Tajlandii przyszłość opartą na chmurze i sztucznej inteligencji


Mężczyzna na scenie wygłasza przemówienie
Prezes i dyrektor generalny firmy Microsoft, Satya Nadella, ogłasza nowy region centrów danych w Tajlandii podczas Microsoft Build: AI Day 1 maja 2024 r. w Bangkoku w Tajlandii. Zdjęcie: Graham Denholm/Getty Images dla Microsoft.

Przeczytaj to po tajsku.

Zobowiązania obejmują nową infrastrukturę chmury i sztucznej inteligencji, możliwości rozwijania umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji oraz wsparcie dla rosnącej społeczności programistów w Tajlandii

Bangkok, 1 maja 2024 r. – Dzisiaj, Firma Microsoft ogłosiła znaczące zobowiązania w zakresie budowy nowej infrastruktury chmury i sztucznej inteligencji w Tajlandii, zapewnienia możliwości rozwijania umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji ponad 100 000 osób oraz wspierania rosnącej społeczności programistów w kraju.

Zobowiązania opierają się na zobowiązaniach firmy Microsoft protokół ustaleń (MoU) z Królewskim Rządem Tajlandii, aby wyobrazić sobie przyszłość kraju opartą na technologii cyfrowej i opartej na sztucznej inteligencji.

Prezes i dyrektor generalny firmy Microsoft Satya Nadella ogłosił to przed około 2000 programistami oraz liderami biznesowymi i technologicznymi podczas wydarzenia Microsoft Build: AI Day w Bangkoku, które odbyło się w środę. W wydarzeniu wzięła także udział premier Tajlandii Srettha Thavisin, która wygłosiła specjalne przemówienie.

Dwóch mężczyzn pozujących za logo Microsoftu
Prezes i dyrektor generalny firmy Microsoft Satya Nadella (po lewej) pozuje z premier Tajlandii Sretthą Thavisin podczas wydarzenia Microsoft Build: AI Day, które odbędzie się 1 maja 2024 r. w Bangkoku w Tajlandii. Zdjęcie: Annice Lyn/Getty Images dla Microsoft.

„Nasza wizja „Ignite Tajlandii” na rok 2030 ma na celu osiągnięcie celu, jakim jest rozwój pozycji kraju jako regionalnego centrum gospodarki cyfrowej, które znacząco zwiększy nasze możliwości w zakresie innowacji oraz badań i rozwoju, a jednocześnie wzmocni naszą kadrę technologiczną” – powiedział premier Thavisin. „Dzisiejsze oświadczenie firmy Microsoft jest znaczącym kamieniem milowym w realizacji naszej wizji „Ignite Tajlandii” – takiej, która obiecuje nowe możliwości wzrostu, innowacji i dobrobytu dla wszystkich Tajlandczyków”.

„Tajlandia ma niesamowitą szansę na zbudowanie przyszłości opartej na technologii cyfrowej i opartej na sztucznej inteligencji” – powiedziała Satya Nadella, prezes i dyrektor generalny Microsoft. „Nasz nowy region centrów danych, wraz z inwestycjami, które dokonujemy w infrastrukturę chmury i sztucznej inteligencji, a także umiejętnościami w zakresie sztucznej inteligencji, opierają się na naszym wieloletnim zaangażowaniu w kraj i pomogą tajlandzkim organizacjom z sektora publicznego i prywatnego wywrzeć nowy wpływ i wzrostu.”

Dhanawat Suthumpun, dyrektor zarządzający Microsoft w Tajlandii, powiedział: „Firma Microsoft stara się pomagać Tajlandii w doskonaleniu gospodarki cyfrowej, dbając o to, aby korzyści płynące z technologii chmury i sztucznej inteligencji były powszechne i przyczyniały się do dobrobytu i dobrostanu Tajów. Razem kładziemy podwaliny pod przyszłość, która jest nie tylko zaawansowana technologicznie, ale także włączająca i zrównoważona”.

Warto przeczytać!  Pilne wycofanie niektórych produktów z Lidla. Wykryto w nich niebezpieczne substancje

Rosnąca zdolność do prosperowania w erze sztucznej inteligencji

Zaangażowanie firmy Microsoft w infrastrukturę cyfrową obejmuje utworzenie nowego regionu centrów danych w Tajlandii. Region centrów danych zwiększy dostępność hiperskalowych usług chmurowych firmy Microsoft, ułatwiając niezawodność, wydajność i zgodność z normami dotyczącymi miejsca przechowywania danych i prywatności na poziomie korporacyjnym.

Wynika to z rosnącego zapotrzebowania na usługi przetwarzania w chmurze w Tajlandii ze strony przedsiębiorstw, lokalnych firm i organizacji sektora publicznego. Umożliwi także Tajlandii wykorzystanie znacznych możliwości gospodarczych i produktywności, jakie stwarza najnowsza technologia sztucznej inteligencji.

Według badania Kearneyasztuczna inteligencja mogłaby do 2030 r. wnieść prawie 1 bilion dolarów do produktu krajowego brutto Azji Południowo-Wschodniej, a Tajlandia jest gotowa przejąć 117 miliardów dolarów z tej kwoty.

Zapewnienie wykwalifikowanej siły roboczej przygotowanej na sztuczną inteligencję

We wtorek Microsoft ogłosił szersze zaangażowanie zapewnienie możliwości rozwijania umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji 2,5 milionom osób w państwach członkowskich Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN) do 2025 r. To szkolenie i wsparcie będą zapewniane we współpracy z rządami, organizacjami non-profit i korporacjami oraz społecznościami w Tajlandii, Indonezji, Malezji, Filipiny i Wietnam.

Oczekuje się, że zaangażowanie firmy Microsoft w umiejętności przyniesie korzyści ponad 100 000 osób w Tajlandii.

Poprawi biegłość w zakresie sztucznej inteligencji osób zaangażowanych w krajowy sektor turystyczny poprzez Umiejętności sztucznej inteligencji dla branży turystycznej obsługującej sztuczną inteligencję program. Inicjatywa ta jest owocem partnerstwa pomiędzy firmą Microsoft a Ministerstwem Gospodarki Cyfrowej i Społeczeństwa Tajlandii, Ministerstwem Turystyki i Sportu, Ministerstwem Pracy oraz krajowym Instytutem Szkolenia w zakresie Edukacji Zawodowej w dziedzinie Technologii. Ma na celu wzmocnienie pozycji młodych przedsiębiorców i młodzieży zaangażowanej w działalność turystyczną w mniejszych prowincjach geograficznych we wszystkich pięciu regionach Tajlandii.

Program będzie się skupiał na zwiększaniu możliwości 500 trenerów z instytutów zajmujących się kształceniem zawodowym w zakresie technologii w zakresie sztucznej inteligencji dla tajskiego sektora turystycznego. Następnie trenerzy ci wyposażą młode osoby zajmujące się turystyką i hotelarstwem w umiejętności związane ze sztuczną inteligencją. Aby zapewnić trwałość i skalowalność, moduł edukacyjny będzie dostępny za pośrednictwem platform edukacyjnych partnerów.

Inicjatywa turystyczna opiera się na innych wspieranych przez firmę Microsoft inicjatywach w zakresie umiejętności w Tajlandii, w tym Przyspieszenie Tajlandii, Program bezpieczeństwa cybernetycznego ASEAN, Kod; Bez Barieroraz Program dla młodszych programistów oprogramowania.

Warto przeczytać!  KNF wpisała Aforti Finance na listę ostrzeżeń publicznych - Aforti Holding komentuje

Microsoft umożliwi także królewskiemu rządowi Tajlandii przyjęcie polityki opartej na chmurze w ramach programu rozwoju umiejętności AI programistów i rządowy personel IT.

Umożliwianie programistom wykorzystania potencjału sztucznej inteligencji

Nadella podkreślił ważną rolę, jaką odgrywają programiści w kształtowaniu cyfrowej przyszłości Tajlandii opartej na sztucznej inteligencji.

Firma Microsoft będzie w dalszym ciągu wspierać rozwój społeczności programistów w kraju poprzez nowe inicjatywy, takie jak Odyseja AIKtóry ma pomóc 6 tys Tajlandzcy programiści stają się ekspertami w dziedzinie sztucznej inteligencji, ucząc się nowych umiejętności i zdobywając referencje Microsoft.

Tajlandia to szybko rozwijający się rynek GitHub, należąca do Microsoft platforma do tworzenia oprogramowania, współpracy i innowacji. W 2023 r. z GitHuba korzystało ponad 900 000 programistów z Tajlandii, co stanowi wzrost o 24% rok do roku.

Co więcej, wiele tajskich organizacji zwiększa swoją produktywność i przyspiesza innowacje, korzystając z generatywnych rozwiązań Microsoft opartych na sztucznej inteligencji. Na przykład:

  • Zaawansowany serwis informacyjny Public Company Limited (AIS), największy tajlandzki dostawca usług cyfrowych, zwiększył produktywność swoich pracowników, wdrażając rozwiązanie Copilot dla Microsoft 365. Narzędzie to odegrało kluczową rolę dla pracowników w całym systemie AIS, w tym w zespołach prawnych i ds. zgodności. Firma wdrożyła także usługi GitHub Copilot i Azure OpenAI Service w celu tworzenia aplikacji i asystentów opartych na sztucznej inteligencji.
  • The Krajowe Biuro Bezpieczeństwa Zdrowia (NHSO) zbudował platformę transformacyjną w ramach inicjatywy AI na rzecz zdrowszej Tajlandii. Platforma korzysta z usługi Azure OpenAI Service, Azure Machine Learning i innych technologii firmy Microsoft w celu uproszczenia danych dotyczących zasad opieki zdrowotnej, dzięki czemu są one zrozumiałe dla każdego obywatela Tajlandii. Oferuje także spersonalizowane porady zdrowotne, obejmujące informacje o uprawnieniach, otrzymanych świadczeniach i dostępie do placówek opieki zdrowotnej dostosowanych do indywidualnych potrzeb zdrowotnych. Dzięki platformie opieka staje się bardziej dostępna dla ponad 66 milionów osób w Tajlandii.
  • SCBX spółka publiczna spółka z ograniczoną odpowiedzialnościąkonglomerat technologii finansowych prowadzący jeden z największych banków w Tajlandii, Siam Commercial Bank (SCB)wykorzystuje usługę Azure OpenAI w innowacyjny sposób stać się organizacją stawiającą przede wszystkim na sztuczną inteligencję. SCB unowocześniło swoją obsługę klienta za pomocą chatbota o nazwie Manee, który integruje usługę Azure OpenAI w celu usprawnienia rozpoznawania intencji, oszczędzając bankowi około 400 000 USD rocznie. Ponadto jej spółka zależna InnovestX korzysta z tej usługi do przetwarzania i podsumowywania raportów analityków oraz raportów o wynikach spółek notowanych na giełdzie. Firma SCBX wykorzystała także usługę Azure OpenAI do opracowania wewnętrznego nastrojów w mediach społecznościowych narzędzie analityczne, które zwiększa precyzję automatycznego monitorowania online i usprawnia zarządzanie reputacją.
  • Biuro Rady Stanu (OCS) Jest agencja podlegająca Kancelarii Premiera, która zapewnia porady prawne, a także opracowywanie projektów legislacyjnych i ich opiniowanie dla Królewskiego Rządu Tajlandii. Firma OCS ogłosiła, że ​​będzie używać rozwiązania Copilot for Microsoft 365 dla swoich prawników rządowych i innych specjalistów.
Warto przeczytać!  Magicpin wzrósł o ponad 83% w roku budżetowym 23; kontroluje straty

Kilka innych organizacji w Tajlandii współpracuje z firmą Microsoft w celu zbadania nowych możliwości związanych ze sztuczną inteligencją. Należą do nich największa prywatna firma w kraju, Charoen Pokphand Group oraz wiodąca firma petrochemiczna i rafineryjna, PTT Global Chemical Public Company Limited.

Firma Microsoft współpracuje także z tajlandzką Narodową Agencją ds. Bezpieczeństwa Cybernetycznego, aby dostarczać informacje na temat bezpieczeństwa w Internecie, zagrożeń i luk w zabezpieczeniach cybernetycznych oraz inne powiązane wytyczne mające na celu poprawę poziomu cyberbezpieczeństwa kraju w erze sztucznej inteligencji. Tymczasem Ministerstwo Finansów wykorzystuje możliwości sztucznej inteligencji do usprawnienia współpracy między agencjami w zakresie danych, co umożliwi głębsze spostrzeżenia wspierające rozwój polityki w kierunku gospodarki Tajlandii bardziej włączającej finansowo.

Aby dowiedzieć się więcej o wizycie Satyi Nadelli i o tym, jak Microsoft wspiera organizacje w regionie ASEAN za pomocą sztucznej inteligencji, odwiedź stronę news.microsoft.com/thailand-visit-2024.

O Microsoft

Microsoft (Nasdaq „MSFT” @microsoft) tworzy platformy i narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, aby dostarczać innowacyjne rozwiązania spełniające zmieniające się potrzeby naszych klientów. Ta firma technologiczna dąży do szerokiego udostępniania sztucznej inteligencji i robi to w sposób odpowiedzialny, a jej misją jest umożliwienie każdej osobie i każdej organizacji na świecie osiągnięcia więcej.

Tagi: AI, Chmura, umiejętności cyfrowe


Źródło