Technologia

Microsoft planuje zintegrować ChatGPT z wyszukiwarką Bing

  • 4 stycznia, 2023
  • 4 min read
Microsoft planuje zintegrować ChatGPT z wyszukiwarką Bing


Microsoft Bing może wkrótce wrócić do gry, a gigant technologiczny planuje zintegrować ChatGPT napędzany sztuczną inteligencją ze swoją wyszukiwarką, co umożliwiłoby użytkownikom przeprowadzanie wyszukiwania konwersacyjnego w aplikacji.

Przykład ChatGPT

ChatGPT szybko stał się wzorcem zmiany AI, a system jest w stanie szybko i (w większości) dokładnie odpowiadać na złożone zapytania, a także pytania uzupełniające, udzielając prostych odpowiedzi w języku angielskim.

To wywołało obawy dotyczące wpływu, jaki może mieć na instytucje akademickie, ponieważ system jest w stanie wypompować eseje i streszczenia praktycznie każdego tekstu, do którego ma dostęp. Ale bardziej praktyczną wartością tego procesu może być wyszukiwanie i umożliwienie ludziom prostego zadawania pytań, np. „co mam spakować na wakacje do Australii w czerwcu?”. – i poproś ChatGPT o przedstawienie przeglądu, w tym pełną listę, której możesz użyć do planowania i działania.

W związku z tym sensowne jest, aby wyszukiwarki zwracały uwagę na jego potencjał, a Microsoft, który jest inwestorem w twórcę ChatGPT OpenAI, jako pierwszy wskoczył na narzędzie do tworzenia trendów, starając się zintegrować zapytania konwersacyjne ze swoją wyszukiwarką.

Oczywiście Google rozważa również swoje opcje na tym froncie. Gigant wyszukiwania, który od lat opracowuje własne modele sztucznej inteligencji, powiedział, że nie będzie jeszcze chciał zintegrować konwersacyjnej sztucznej inteligencji ze względu na potencjalne „ryzyko utraty reputacji”.”, a wyniki uzyskane w ramach wstępnego podglądu badań ChatGPT wzmacniają czasami zarówno nieścisłości, jak i uprzedzenia.

Warto przeczytać!  Nowe premiery | iSpy – Indie dzisiaj

Te wady wciąż są usuwane, a ponieważ coraz więcej osób wypróbowuje system ChatGPT, coraz więcej tego typu błędów jest naprawianych. ChatGPT ma również ograniczone dane, do których może się odwoływać (OpenAI zauważa, że ​​ma ograniczoną wiedzę o wydarzeniach po 2021 r.), podczas gdy przejście na inny tryb wyszukiwania może mieć duży wpływ na obecny model biznesowy Google, co może być kolejnym powodem, dla którego firma waha się, czy działać zbyt szybko na tym froncie.

Zasadniczo przejście na konwersacyjny proces wyszukiwania i odkrywania typu „pytania i odpowiedzi” mogłoby zapewnić lepszą obsługę użytkownika, ale zmniejszyłoby również ilość ruchu internetowego generowanego przez dostawców wyszukiwania. Dzięki ChatGPT nie ma potrzeby odwiedzania samej witryny, ponieważ system zapewnia pełną odpowiedź. Co może być niezwykle przydatne, ale bez linku polecającego jedyną witryną, która korzysta z tej interakcji, jest sam ChatGPT.

To zmniejszy przychody z reklam, ponieważ nie będziesz mieć najlepszych wyników wyszukiwania do wyróżnienia. I jeśli płatne wyniki nie zostaną wbudowane w odpowiedzi ChatGPT – co samo w sobie wydaje się ryzykowną propozycją – może to wymusić znaczącą zmianę w modelach przychodów z wyszukiwarek i procesach SEO.

Warto przeczytać!  Porównanie ich specyfikacji i ceny!

To znaczy, jak optymalizujesz swoją witrynę pod kątem odpowiedzi ChatGPT? W tej chwili Google klasyfikuje strony internetowe na podstawie własnej złożonej formuły algorytmicznej, która uwzględnia tysiące punktów danych, aby wyróżnić najlepsze i najtrafniejsze dopasowania wyszukiwania dla każdego zapytania.

Ale jeśli ChatGPT stanie się dominującym systemem wyszukiwania, jak będzie oceniać wyniki w przyszłości?

Ludzie nadal będą zadawać pytania typu „jaki jest najlepszy szampon do włosów kręconych?”, ale algorytm dopasowujący te wyniki będzie miał wpływ na zmniejszenie ruchu bezpośredniego w wyniku wyświetlania wyników przez ChatGPT w linii, w przeciwieństwie do kierując Cię do odpowiednich linków do stron internetowych.

Przykład ChatGPT

System może wymusić poważną zmianę w myśleniu o optymalizacji wyszukiwania, a jednocześnie prawdopodobnie spowodować ogólny spadek ruchu w witrynie, ponieważ cały proces wykrywania będzie często ograniczony do łańcucha ChatGPT (tj. cena, dostępność, wszystkie zadawane jako pytania uzupełniające, w przeciwieństwie do odwiedzania innej strony internetowej).

Konsekwencje są duże i ciekawie będzie zobaczyć, jak Microsoft chce połączyć funkcjonalność ChatGPT z Bing – i jak wtedy zareaguje Google.

Według The Verge’a, Microsoft ma nadzieję uruchomić integrację przed końcem marca.

Warto przeczytać!  Jak ten „zakaz Chin” może być przyczyną braku „popularności” kart e-SIM w Indiach


Źródło