Technologia

Microsoft twierdzi, że potrzebuje gier takich jak Hi-Fi Rush następnego dnia po zabiciu swojego studia

  • 9 maja, 2024
  • 4 min read
Microsoft twierdzi, że potrzebuje gier takich jak Hi-Fi Rush następnego dnia po zabiciu swojego studia


Dzisiaj, dzień po ogłoszeniu przez Microsoft zamknięcia czterech studiów gier, Matt Booty, szef Xbox Game Studios, zorganizował spotkanie w ratuszu, aby omówić przyszłe cele oddziału. „Potrzebujemy mniejszych gier, które zapewnią nam prestiż i nagrody” – powiedział pracownikom Booty, zgodnie z wewnętrznymi uwagami, którym udostępniono Krawędź.

Dla niektórych słuchaczy był to zaskakujący cel: Microsoft właśnie zamknął japońskiego dewelopera Tango Gameworks, który pracował nad małym, prestiżowym hitem Pośpiech Hi-Fi.

Pośpiech Hi-Fi, który w zeszłym roku był niespodzianką, został doceniony za innowacyjność i urok. Rytmiczna gra akcji zawierała muzykę The Black Keys i Nine Inch Nails, a styl graficzny nawiązywał do hiperstylizowanych gier z ery PS2. Zaledwie cztery miesiące po premierze, Pośpiech Hi-Fi osiągnął 3 miliony graczy. W sezonie nagród 2023–2024 gra zdobyła nagrody Game Award, Game Developers Choice i BAFTA.

Choć Microsoft nie podzielił się danymi dotyczącymi sprzedaży, najwyraźniej był zadowolony z gry. Kiedy krążyły plotki, że nie radzi sobie dobrze komercyjnie, Aaron Greenberg, wiceprezes ds. marketingu gier Xbox, napisał w X, że Pośpiech Hi-Fi „był przełomowym hitem dla nas i naszych graczy we wszystkich kluczowych pomiarach i oczekiwaniach”.

Warto przeczytać!  Samsung wprowadza aktualizację Galaxy S24, aby rozwiązać problemy z wyświetlaczem i reklamacjami aparatu |

Według wszystkich opinii, łącznie z opinią Microsoftu, Tango Gameworks stało się hitem i czymś zupełnie innym niż wszystko, co stworzyło wcześniej. Zanim Pośpiech Hi-FiTango Gameworks było znane wyłącznie z gier typu survival horror, m.in Wewnątrz Zło seria i Ghostwire: Tokio. W wywiadzie z Trochę śmieszne gryszef Xbox, Phil Spencer, mówił o tym, jak ważne dla Xbox było umożliwienie studiom tworzenia gier poza ich strefą komfortu.

„Chcę zapewnić zespołom kreatywną platformę, na której mogą rozwijać swoje umiejętności i aspiracje” – powiedział Spencer.

Pośpiech Hi-Fi reprezentowało także zaangażowanie Microsoftu we wprowadzanie japońskich tytułów na konsolę. W wywiadzie z Oglądanie gryjapoński portal zajmujący się grami wideo, pochwalił Spencer Pośpiech Hi-Fi za „wysoką jakość” i stwierdził, że gracze mogą „spodziewać się” większej liczby tytułów AAA z Japonii, przywołując tym samym czasy, gdy Zaginiona Odyseja I Niebieski smok oba były dostępne wyłącznie na konsoli Xbox 360. „Chociaż są tytuły, których nie możemy jeszcze ogłosić” – powiedział Spencer w wywiadzie z września 2023 r. w tłumaczeniu VGC„obecnie tworzymy nowe gry we współpracy z japońskimi firmami”. Warto się zastanowić, czy nadal taki jest plan teraz, gdy Tango zostało zamknięte.

Warto przeczytać!  7 najlepszych wskazówek, jak zoptymalizować serwery Minecraft w 2023 roku

W tej chwili małe gry dla jednego gracza, takie jak Pośpiech Hi-Fi przeżywają ważny moment. Balatropokerowy roguelike stworzony przez jednego dewelopera, sprzedał się w ponad 1 milionie egzemplarzy w pierwszym miesiącu. Panowie dworscykolejny projekt solowego dewelopera we wczesnym dostępie na Steamie, również sprzedał się w ponad 1 milionie egzemplarzy. Hades 2 właśnie wypuszczona we wczesnym dostępie i w ciągu jednego dnia podwoiła najwyższą liczbę graczy w historii swojej poprzedniczki na Steamie. Nawet oryginał Hades wspina się ponownie na listy przebojów Steam, bijąc swój rekord wszech czasów w liczbie graczy właśnie dzisiaj, prawie cztery lata po pierwszym wydaniu.

Choć nie wiemy dokładnie, jakie cele sprzedażowe przyświecał Microsoftowi Pośpiech Hi-Fi, wyraźnie widać apetyt na tego rodzaju gry, a Tango Gameworks jest w stanie go dostarczyć. Tak naprawdę, jak wynika z raportu BloombergaTango Gameworks pracowało nad kontynuacją Pośpiech Hi-Fi zanim został zamknięty.

Z Pośpiech Hi-Fi, Tango Gameworks dało Microsoftowi dokładnie to, czego chce Booty: małą, unikalną pod względem twórczym, bardzo chwaloną i wielokrotnie nagradzaną grę. Komentarze Booty’ego sugerują zatem, że liderzy Xboksa nie potrafili rozpoznać, co mają w rękach — lub po prostu nie wiedzieli, jak wykorzystać sukces, którego oczekiwali.

Warto przeczytać!  Apple ułatwia samodzielną naprawę iPhone'a. Oto jak to działa

O komentarz zwróciliśmy się do Microsoftu.


Źródło