Technologia

Microsoft uruchomi nowego asystenta AI dla marketerów, przedstawicieli klientów i aplikacji do pracy

  • 7 marca, 2023
  • 6 min read
Microsoft uruchomi nowego asystenta AI dla marketerów, przedstawicieli klientów i aplikacji do pracy


Firma Microsoft Corp., która wprowadziła sztuczną inteligencję do walki z Google o wyszukiwanie, zwraca się teraz ku najnowszej technologii sztucznej inteligencji, aby dogonić rywali na rynku aplikacji korporacyjnych, takich jak Oracle Corp., Salesforce Inc. i SAP SE.

Gigant oprogramowania wprowadza asystenta AI — o nazwie Dynamics 365 Copilot — do aplikacji obsługujących takie zadania, jak sprzedaż, marketing i obsługa klienta. W oparciu o technologię OpenAI oprogramowanie może przygotowywać kontekstowe odpowiedzi na czat i wiadomości e-mail na zapytania dotyczące obsługi klienta. Może pomóc marketerom w określeniu kategorii klientów, do których należy kierować reklamy, oraz w pisaniu list produktów dla handlu elektronicznego. Nowe możliwości zostaną udostępnione w formie podglądu w poniedziałek i będą testowane przez setki pierwszych klientów.

Na przykład włoski producent aperitifów, firma Campari, wypróbowuje narzędzia marketingowe, aby opracować ukierunkowane kampanie na potrzeby wydarzeń związanych z koktajlem Negroni.

Microsoft powiedział również, że następny zestaw zapowiedzi AI, zaplanowany na 16 marca, będzie dotyczył „wydajności w miejscu pracy”, terminu, którego producent oprogramowania zwykle używa w odniesieniu do oprogramowania Office.

Przeczytaj także: Co to jest konwersacyjna usługa sztucznej inteligencji Google, Bard?

Aplikacje biznesowe to najnowsze programy Microsoftu, które w tym roku przeszły sztuczną inteligencję, ponieważ firma dodaje narzędzia do generowania języka i chatboty do wszystkiego, od wyszukiwarki internetowej Bing po oprogramowanie do obsługi konferencji korporacyjnych Teams.

Strategia jest następstwem udanego debiutu narzędzia programistycznego AI o nazwie GitHub Copilot w zeszłym roku oraz rozszerzenia inwestycji Microsoftu w OpenAI, twórcę ChatGPT, w styczniu. Dyrektor generalny Satya Nadella powiedział, że firma planuje dokonać przeglądu całego asortymentu produktów przy użyciu sztucznej inteligencji i narzędzi OpenAI.

Warto przeczytać!  Dyrektorzy Apple nazwali nadchodzący zestaw słuchawkowy MR „projektem naukowym” i byli do niego sceptycznie nastawieni

W kategorii aplikacji biznesowych, w której Microsoft działa od ponad dwóch dekad, ale pozostaje w tyle za rywalami, Nadella ostatecznie chce wykorzystać sztuczną inteligencję do rozbicia silosów między wcześniej oddzielnymi programami, z których każdy ma własne przepływy pracy i akronimy, takie jak ERP (planowanie zasobów przedsiębiorstwa) oraz oprogramowanie CRM (zarządzanie relacjami z klientami). Zamiast tego, powiedział, powinny być mieszane i mieć jednego drugiego pilota AI, który może pobierać informacje i pomagać pracownikom w wykonywaniu zadań. Mimo to, podobnie jak bot Bing, Nadella zauważył, że narzędzie Microsoft Dynamics również popełnia błędy.

„ERP, CRM, marketing, obsługa klienta, łańcuch dostaw — wszystkie te odrębne kategorie są wymyślone, prawda? Chodzi mi o to, że wszystkie są śmieciami wymyślonymi przez dostawców” – powiedział Nadella, którego pierwszą rolą wykonawczą w firmie Microsoft było uruchamianie wczesnej internetowej wersji aplikacji biznesowych o nazwie bCentral. „Co by było, gdybyśmy powiedzieli, że istnieje tylko jeden przepływ pracy Biz App?”

Nowe generatywne systemy sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT i DALL-E, przyciągnęły w ubiegłym roku szerokie zainteresowanie konsumentów, zmuszając firmy do zastanawiania się, w jaki sposób i czy powinny wykorzystywać korporacyjne aspekty tych narzędzi do generowania treści.

Jednocześnie gorączka złota AI wywołuje niepokój, ponieważ programy popełniają błędy i nie działają. Niektóre banki zakazały korzystania z ChatGPT, a inne firmy proszą pracowników, aby nie udostępniali poufnych informacji systemom lub wyrażali zaniepokojenie tym, jak prywatne dane korporacyjne będą traktowane przez używane produkty AI.

Warto przeczytać!  Wyciekły mini soundbar Sennheiser Dolby Atmos ma specyfikacje, które mogą pokonać Sonos Beam

Przeczytaj także: Microsoft ogłasza Teams Premium oparty na sztucznej inteligencji

Ale wydaje się, że większość firm nie może przestać mówić o sztucznej inteligencji i o tym, jak technologia może potencjalnie zmienić ich działalność.

Jeśli chodzi o przedstawicieli obsługi klienta, Microsoft twierdzi, że jego drugi pilot przeczesuje materiały firmy i historię spraw klienta i może udzielić odpowiedzi na podstawie tej wiedzy. Nadella zauważył również, że jego firma nie będzie wykorzystywać danych klientów do własnych celów Microsoftu.

„Jeśli myślisz o agencie obsługi klienta, zajmuje się on zapytaniem klienta i 18 różnymi bazami danych wewnętrznie, aby uzyskać odpowiedzi” – powiedział Nadella. „Teraz masz tego drugiego pilota, który pozwala przesłuchać 18 baz danych i przygotować odpowiedź” bez odwracania uwagi agenta od klienta, powiedział.

Sztuczna inteligencja i marketing: czego oczekujemy?

Marketerzy mogą prowadzić czaty w prostym języku angielskim ze swoim oprogramowaniem do obsługi danych klientów, aby opracowywać docelowe grupy klientów, a także uzyskiwać sugestie dotyczące dodatkowych segmentów, o których być może nie pomyśleli. Bot pomoże im również w kreatywności, sugerując kampanie e-mailowe w oparciu o tematy i żądany ton — użytkownicy mogą wybierać spośród kategorii, takich jak oficjalne, luksusowe lub pełne przygód, powiedział Charles Lamanna, wiceprezes firmy Microsoft ds. aplikacji biznesowych i platform.

Warto przeczytać!  Po niepowodzeniu wydarzenia w Paryżu wszystkie oczy skierowane są na Google I/O

Gigant oprogramowania w zeszłym miesiącu zaprezentował również technologię AI, która pisze e-maile dla zapracowanych sprzedawców. Teraz dodaje funkcję sprzedaży, która generuje e-maile z podsumowaniem konferencji Teams i wyciąga konkretne działania, które ludzie zobowiązali się wykonać. W przyszłości Microsoft połączy je z kalendarzami. Na przykład, jeśli uczestnicy rozmowy omówią zorganizowanie kolejnego spotkania za kilka tygodni, oprogramowanie zaplanuje je, powiedział Lamanna.

Tworzenie chatbotów i asystentów do zastosowań biznesowych różni się od proszenia bota wyszukującego o udzielanie otwartych odpowiedzi na zapytania dotyczące, na przykład, planu posiłków dla dzieci lub wycieczki do Meksyku — scenariusze, które Microsoft promował dla chatbota Bing. Produkty biznesowe opierają się na bardziej szczegółowym zbiorze informacji — na przykład własnych danych klienta firmy Microsoft — a nie na szerokim zbiorze informacji dostępnych w Internecie. Może to ułatwić uzyskanie poprawnych odpowiedzi, ale może również zwiększyć stawkę, jeśli sztuczna inteligencja popełni błąd i sprawi, że użytkownik poczuje się niekomfortowo lub spartaczy dane finansowe. Oba są problemami, które pojawiły się w Bing.

Nadella powiedział, że technologia będzie popełniać błędy, a ludzie z niej korzystający muszą sprawdzić fakty.

„Dlatego bardzo zależy mi nie tylko na mocy technologii, ale także na przypadku użycia i projektowaniu produktów” — powiedział Nadella — „abyśmy mogli przypomnieć sobie zarówno normy społeczne, jak i obowiązki, które mamy jako ludzie, oraz moc tej technologii i granice błędów tej technologii”.


Źródło