Microsoft uruchomi nowego asystenta AI dla marketerów, przedstawicieli klientów i aplikacji do pracy
Firma Microsoft Corp., która wprowadziła sztuczną inteligencję do walki z Google o wyszukiwanie, zwraca się teraz ku najnowszej technologii sztucznej inteligencji, aby dogonić rywali na rynku aplikacji korporacyjnych, takich jak Oracle Corp., Salesforce Inc. i SAP SE.
Gigant oprogramowania wprowadza asystenta AI — o nazwie Dynamics 365 Copilot — do aplikacji obsługujących takie zadania, jak sprzedaż, marketing i obsługa klienta. W oparciu o technologię OpenAI oprogramowanie może przygotowywać kontekstowe odpowiedzi na czat i wiadomości e-mail na zapytania dotyczące obsługi klienta. Może pomóc marketerom w określeniu kategorii klientów, do których należy kierować reklamy, oraz w pisaniu list produktów dla handlu elektronicznego. Nowe możliwości zostaną udostępnione w formie podglądu w poniedziałek i będą testowane przez setki pierwszych klientów.
Na przykład włoski producent aperitifów, firma Campari, wypróbowuje narzędzia marketingowe, aby opracować ukierunkowane kampanie na potrzeby wydarzeń związanych z koktajlem Negroni.
Microsoft powiedział również, że następny zestaw zapowiedzi AI, zaplanowany na 16 marca, będzie dotyczył „wydajności w miejscu pracy”, terminu, którego producent oprogramowania zwykle używa w odniesieniu do oprogramowania Office.
Przeczytaj także: Co to jest konwersacyjna usługa sztucznej inteligencji Google, Bard?
Aplikacje biznesowe to najnowsze programy Microsoftu, które w tym roku przeszły sztuczną inteligencję, ponieważ firma dodaje narzędzia do generowania języka i chatboty do wszystkiego, od wyszukiwarki internetowej Bing po oprogramowanie do obsługi konferencji korporacyjnych Teams.
Strategia jest następstwem udanego debiutu narzędzia programistycznego AI o nazwie GitHub Copilot w zeszłym roku oraz rozszerzenia inwestycji Microsoftu w OpenAI, twórcę ChatGPT, w styczniu. Dyrektor generalny Satya Nadella powiedział, że firma planuje dokonać przeglądu całego asortymentu produktów przy użyciu sztucznej inteligencji i narzędzi OpenAI.
W kategorii aplikacji biznesowych, w której Microsoft działa od ponad dwóch dekad, ale pozostaje w tyle za rywalami, Nadella ostatecznie chce wykorzystać sztuczną inteligencję do rozbicia silosów między wcześniej oddzielnymi programami, z których każdy ma własne przepływy pracy i akronimy, takie jak ERP (planowanie zasobów przedsiębiorstwa) oraz oprogramowanie CRM (zarządzanie relacjami z klientami). Zamiast tego, powiedział, powinny być mieszane i mieć jednego drugiego pilota AI, który może pobierać informacje i pomagać pracownikom w wykonywaniu zadań. Mimo to, podobnie jak bot Bing, Nadella zauważył, że narzędzie Microsoft Dynamics również popełnia błędy.
„ERP, CRM, marketing, obsługa klienta, łańcuch dostaw — wszystkie te odrębne kategorie są wymyślone, prawda? Chodzi mi o to, że wszystkie są śmieciami wymyślonymi przez dostawców” – powiedział Nadella, którego pierwszą rolą wykonawczą w firmie Microsoft było uruchamianie wczesnej internetowej wersji aplikacji biznesowych o nazwie bCentral. „Co by było, gdybyśmy powiedzieli, że istnieje tylko jeden przepływ pracy Biz App?”
Nowe generatywne systemy sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT i DALL-E, przyciągnęły w ubiegłym roku szerokie zainteresowanie konsumentów, zmuszając firmy do zastanawiania się, w jaki sposób i czy powinny wykorzystywać korporacyjne aspekty tych narzędzi do generowania treści.
Jednocześnie gorączka złota AI wywołuje niepokój, ponieważ programy popełniają błędy i nie działają. Niektóre banki zakazały korzystania z ChatGPT, a inne firmy proszą pracowników, aby nie udostępniali poufnych informacji systemom lub wyrażali zaniepokojenie tym, jak prywatne dane korporacyjne będą traktowane przez używane produkty AI.
Przeczytaj także: Microsoft ogłasza Teams Premium oparty na sztucznej inteligencji
Ale wydaje się, że większość firm nie może przestać mówić o sztucznej inteligencji i o tym, jak technologia może potencjalnie zmienić ich działalność.
Jeśli chodzi o przedstawicieli obsługi klienta, Microsoft twierdzi, że jego drugi pilot przeczesuje materiały firmy i historię spraw klienta i może udzielić odpowiedzi na podstawie tej wiedzy. Nadella zauważył również, że jego firma nie będzie wykorzystywać danych klientów do własnych celów Microsoftu.
„Jeśli myślisz o agencie obsługi klienta, zajmuje się on zapytaniem klienta i 18 różnymi bazami danych wewnętrznie, aby uzyskać odpowiedzi” – powiedział Nadella. „Teraz masz tego drugiego pilota, który pozwala przesłuchać 18 baz danych i przygotować odpowiedź” bez odwracania uwagi agenta od klienta, powiedział.
Sztuczna inteligencja i marketing: czego oczekujemy?
Marketerzy mogą prowadzić czaty w prostym języku angielskim ze swoim oprogramowaniem do obsługi danych klientów, aby opracowywać docelowe grupy klientów, a także uzyskiwać sugestie dotyczące dodatkowych segmentów, o których być może nie pomyśleli. Bot pomoże im również w kreatywności, sugerując kampanie e-mailowe w oparciu o tematy i żądany ton — użytkownicy mogą wybierać spośród kategorii, takich jak oficjalne, luksusowe lub pełne przygód, powiedział Charles Lamanna, wiceprezes firmy Microsoft ds. aplikacji biznesowych i platform.
Gigant oprogramowania w zeszłym miesiącu zaprezentował również technologię AI, która pisze e-maile dla zapracowanych sprzedawców. Teraz dodaje funkcję sprzedaży, która generuje e-maile z podsumowaniem konferencji Teams i wyciąga konkretne działania, które ludzie zobowiązali się wykonać. W przyszłości Microsoft połączy je z kalendarzami. Na przykład, jeśli uczestnicy rozmowy omówią zorganizowanie kolejnego spotkania za kilka tygodni, oprogramowanie zaplanuje je, powiedział Lamanna.
Tworzenie chatbotów i asystentów do zastosowań biznesowych różni się od proszenia bota wyszukującego o udzielanie otwartych odpowiedzi na zapytania dotyczące, na przykład, planu posiłków dla dzieci lub wycieczki do Meksyku — scenariusze, które Microsoft promował dla chatbota Bing. Produkty biznesowe opierają się na bardziej szczegółowym zbiorze informacji — na przykład własnych danych klienta firmy Microsoft — a nie na szerokim zbiorze informacji dostępnych w Internecie. Może to ułatwić uzyskanie poprawnych odpowiedzi, ale może również zwiększyć stawkę, jeśli sztuczna inteligencja popełni błąd i sprawi, że użytkownik poczuje się niekomfortowo lub spartaczy dane finansowe. Oba są problemami, które pojawiły się w Bing.
Nadella powiedział, że technologia będzie popełniać błędy, a ludzie z niej korzystający muszą sprawdzić fakty.
„Dlatego bardzo zależy mi nie tylko na mocy technologii, ale także na przypadku użycia i projektowaniu produktów” — powiedział Nadella — „abyśmy mogli przypomnieć sobie zarówno normy społeczne, jak i obowiązki, które mamy jako ludzie, oraz moc tej technologii i granice błędów tej technologii”.