Microsoft zamyka cztery studia gier, w tym dewelopera Hi-Fi Rush
- Autor, Tomek Gerken
- Rola, Reporter technologiczny
Microsoft zamyka cztery studia, w tym Tango Gameworks, twórców nagrodzonej nagrodą Bafta gry Hi-Fi Rush.
Tokijskie studio wraz z Arkane Austin z Teksasu i kanadyjskim deweloperem Alpha Dog Studios zostaje zamknięte.
Roundhouse Games z siedzibą w Wisconsin zostanie wchłonięte przez dewelopera Elder Scrolls Online, ZeniMax Online Studios.
Microsoft nie powiedział, ile stanowisk pracy zostanie zwolnionych w wyniku zamknięć, a wszystkie mają miejsce w spółce zależnej Bethesda, którą gigant technologiczny kupił za 7,5 miliarda dolarów (następnie 5,85 miliarda funtów) w 2020 roku.
„Chcę tylko powiedzieć, że bardzo kocham wszystkich ludzi w Arkane Austin” – powiedział szef studia Harvey Smith w poście na X.
„Wspaniałe i trudne czasy, tak wiele razem przeszliśmy”.
Szef Xbox Games Studios Matt Booty ogłosił tę wiadomość w e-mailu do pracowników, do którego dotarło BBC.
Powiedział, że to posunięcie oznacza zakończenie prac nad grą Arkane Austin Redfall, a „niektórzy członkowie zespołu” dołączą do innych studiów.
Firma planuje „zapewnić korzystne oferty” graczom, którzy zamówili w przedsprzedaży zawartość do pobrania do gry, która teraz nigdy nie ujrzy światła dziennego.
„Te zmiany opierają się na priorytetowym traktowaniu tytułów o dużym wpływie i dalszym inwestowaniu w portfolio Bethesdy obejmujące hitowe gry i ukochane światy, które rozwijaliście przez wiele dziesięcioleci” – napisał.
Powiedział, że w zespołach wydawniczych i korporacyjnych Bethesdy zostanie również „niewielka liczba stanowisk”.
„Kłucie w brzuch”
Hi-Fi Rush był bardzo podziwiany przez krytyków, kiedy został wydany w 2023 roku, a gra zdobyła kilka nagród na koniec roku za animację i projekt dźwiękowy.
Ale dzwonki alarmowe zaczęły dzwonić w Tango Gameworks, gdy znalazła się ona wśród czterech gier, które Microsoft wydał w tym roku na konkurencyjne konsole.
Jej założyciel, Shinji Mikami, już odszedł, aby założyć własne, konkurencyjne studio.
Zamknięcie Tango Gameworks oznacza koniec studia odpowiedzialnego za kilka popularnych gier, w tym The Evil Within i Ghostwire: Tokyo.
W krótkim poście na X, dawniej Twitterze, deweloper podziękował swoim fanom.
„Dziękujemy wszystkim, którzy poznali stworzone przez nas światy” powiedziało.
Posunięcie to spotkało się z krytyką ze strony graczy, a także pracowników firmy, a Dinga Bakaba, szef studia siostrzanego studia Arkane Austin Arkane Lyon, nazwał cięcia „absolutnie okropnymi”.
„Pozwolenie na bycie człowiekiem: przyjacielskie przypomnienie dla każdego dyrektora, który to czyta, że gry wideo to przemysł rozrywkowy/kulturalny, a Twoim zadaniem jako korporacji jest dbanie o artystów/przedstawicieli artystów i pomaganie im w tworzeniu dla Ciebie wartości” – napisał na X.
„Na razie wspaniałe drużyny znów zachodzą na naszych oczach i to jest cios w brzuch”.
To najnowszy ciąg cięć w branży, w której zniknęły już dziesiątki tysięcy miejsc pracy, a samej Bethesdzie groziły już cięcia ogłoszone w styczniu 2024 r.
W tamtym momencie w dziale gier Microsoft zatrudniał około 22 000 osób.