Technologia

Microsoft zamyka cztery studia gier, w tym dewelopera Hi-Fi Rush

  • 7 maja, 2024
  • 3 min read
Microsoft zamyka cztery studia gier, w tym dewelopera Hi-Fi Rush


Tytuł Zdjęcia, Hi-Fi Rush zdobył wiele nagród za jasny i żywy styl animacji oraz muzykę

  • Autor, Tomek Gerken
  • Rola, Reporter technologiczny

Microsoft zamyka cztery studia, w tym Tango Gameworks, twórców nagrodzonej nagrodą Bafta gry Hi-Fi Rush.

Tokijskie studio wraz z Arkane Austin z Teksasu i kanadyjskim deweloperem Alpha Dog Studios zostaje zamknięte.

Roundhouse Games z siedzibą w Wisconsin zostanie wchłonięte przez dewelopera Elder Scrolls Online, ZeniMax Online Studios.

Microsoft nie powiedział, ile stanowisk pracy zostanie zwolnionych w wyniku zamknięć, a wszystkie mają miejsce w spółce zależnej Bethesda, którą gigant technologiczny kupił za 7,5 miliarda dolarów (następnie 5,85 miliarda funtów) w 2020 roku.

„Chcę tylko powiedzieć, że bardzo kocham wszystkich ludzi w Arkane Austin” – powiedział szef studia Harvey Smith w poście na X.

„Wspaniałe i trudne czasy, tak wiele razem przeszliśmy”.

Szef Xbox Games Studios Matt Booty ogłosił tę wiadomość w e-mailu do pracowników, do którego dotarło BBC.

Firma planuje „zapewnić korzystne oferty” graczom, którzy zamówili w przedsprzedaży zawartość do pobrania do gry, która teraz nigdy nie ujrzy światła dziennego.

„Te zmiany opierają się na priorytetowym traktowaniu tytułów o dużym wpływie i dalszym inwestowaniu w portfolio Bethesdy obejmujące hitowe gry i ukochane światy, które rozwijaliście przez wiele dziesięcioleci” – napisał.

Powiedział, że w zespołach wydawniczych i korporacyjnych Bethesdy zostanie również „niewielka liczba stanowisk”.

„Kłucie w brzuch”

Hi-Fi Rush był bardzo podziwiany przez krytyków, kiedy został wydany w 2023 roku, a gra zdobyła kilka nagród na koniec roku za animację i projekt dźwiękowy.

Ale dzwonki alarmowe zaczęły dzwonić w Tango Gameworks, gdy znalazła się ona wśród czterech gier, które Microsoft wydał w tym roku na konkurencyjne konsole.

Jej założyciel, Shinji Mikami, już odszedł, aby założyć własne, konkurencyjne studio.

Zamknięcie Tango Gameworks oznacza koniec studia odpowiedzialnego za kilka popularnych gier, w tym The Evil Within i Ghostwire: Tokyo.

W krótkim poście na X, dawniej Twitterze, deweloper podziękował swoim fanom.

Posunięcie to spotkało się z krytyką ze strony graczy, a także pracowników firmy, a Dinga Bakaba, szef studia siostrzanego studia Arkane Austin Arkane Lyon, nazwał cięcia „absolutnie okropnymi”.

„Pozwolenie na bycie człowiekiem: przyjacielskie przypomnienie dla każdego dyrektora, który to czyta, że ​​gry wideo to przemysł rozrywkowy/kulturalny, a Twoim zadaniem jako korporacji jest dbanie o artystów/przedstawicieli artystów i pomaganie im w tworzeniu dla Ciebie wartości” – napisał na X.

„Na razie wspaniałe drużyny znów zachodzą na naszych oczach i to jest cios w brzuch”.

To najnowszy ciąg cięć w branży, w której zniknęły już dziesiątki tysięcy miejsc pracy, a samej Bethesdzie groziły już cięcia ogłoszone w styczniu 2024 r.

W tamtym momencie w dziale gier Microsoft zatrudniał około 22 000 osób.




Źródło