Biznes

Międzynarodowe linie lotnicze ustawiają się w kolejce po kawałek krajowego rynku Indii

  • 23 czerwca, 2024
  • 4 min read
Międzynarodowe linie lotnicze ustawiają się w kolejce po kawałek krajowego rynku Indii


Indyjski rynek lotniczy w dalszym ciągu cieszy się zainteresowaniem interesariuszy z całego świata, ponieważ kadra kierownicza najwyższego szczebla dostrzega potencjał odblokowania popytu w metrze i miastach drugiego poziomu w związku z dobrymi nastrojami w zakresie podróży lotniczych i szybko rozwijającą się gospodarką.

Oczekuje się, że łączne zamówienie na ponad 1600 samolotów złożone przez IndiGo, Air India i Akasa złożone od 2023 r. jeszcze bardziej poszerzy międzynarodowy zasięg Indii, a krajowi przewoźnicy często podkreślali rolę rynków poziomu 2 i 3 w tym procesie. Teraz globalne linie lotnicze ustawiają się w kolejce, aby wykorzystać potencjał mniejszych miast.

W zeszłym tygodniu Etihad uruchomił cztery loty tygodniowo do Jaipur. Saudyjski przewoźnik Riyadh Air, którego loty mają zostać uruchomione w 2025 r., również potwierdził plany rozpoczęcia lotów do Indii do 2026 r. Do tej pory przewoźnik zamówił 39 samolotów Boeing 787-9 z opcją na 33 kolejne.

Przeczytaj także: Indyjskie linie lotnicze, lotniska wdrażające narzędzia AI w celu poprawy usług

„Indie znajdują się na trzech naszych głównych rynkach docelowych na świecie; to ogromna szansa. Widzimy potencjał i szansę w miastach drugorzędnych. Zaobserwowaliśmy także wzrost zamożności – ludzie mają więcej pieniędzy na podróżowanie. Przyszłość jest bardzo jasna” – powiedział Mint Jonathan Pollard, dyrektor handlowy londyńskiego lotniska Gatwick.

Warto przeczytać!  Dwudziestolatki na rynku pracy. "Dla nich praca nie jest najważniejsza"

Lotnisko, które obecnie obsługuje 24 loty Air India tygodniowo, rozpoczęło także rozmowy z największą indyjską linią lotniczą IndiGo, która w maju złożyła zamówienie na 30 samolotów szerokokadłubowych. „Jesteśmy świadomi szerokiego zamówienia IndiGo. Oczywiście zwrócimy się do IndiGo i innych osób, które mają taką możliwość, o przelot do Londynu. Zespół współpracował także intensywnie z linią Air India, aby dowiedzieć się, jaka pojemność może być dostępna na loty do Gatwick” – dodał.

Sektor lotniczy wzrósł od czasu covidu

Międzynarodowy rynek lotniczy w Indiach znacznie się ożywił w ostatnim czasie dzięki agresywnym wysiłkom ekspansji przewoźników takich jak IndiGo, Air India i Vistara od czasu złagodzenia ograniczeń związanych z pandemią w marcu 2022 r.

Według danych Urzędu ds. Portów Lotniczych Indii liczba międzynarodowych portów lotniczych w kraju wzrosła z 35 w marcu 2019 r. do 40 w marcu 2024 r. Ruch międzynarodowy na indyjskich lotniskach wzrósł o 22% rok do roku do 69,64 mln pasażerów w roku finansowym 2024, natomiast ruch krajowy wzrósł o prawie 14% do 306,8 mln.

Przeczytaj także: Air India będzie działać jako podmiot powstały w wyniku połączenia od 2025 r.; brak marki Vistara do końca roku

Warto przeczytać!  Kobieta twierdzi, że linie lotnicze Air India zmusiły jej matkę do latania w klasie ekonomicznej pomimo biletu w klasie biznes – odpowiada linia lotnicza

Adam Boukadida, dyrektor finansowy Riyadh Air, powiedział: „Indie są dla nas ważnym rynkiem. Na ten rynek będziemy wykorzystywać zarówno samoloty szerokokadłubowe, jak i wąskokadłubowe. Dla nas współpraca z indyjskimi przewoźnikami będzie również ważna dla głębokości sieci, dlatego będziemy współpracować z indyjskimi liniami lotniczymi, aby połączyć więcej miast. Mamy nadzieję połączyć Indie w ciągu 12 miesięcy od naszego uruchomienia, więc powinno to nastąpić w latach 2025–26”.

Chai Eamsiri, dyrektor naczelny Thai Airways International, powiedział: „Jeśli chodzi o liczbę obsługiwanych miast, Indie są naszym największym rynkiem. Latamy już do wszystkich głównych miast i mamy plan działania w miastach drugorzędnych. Musimy poczekajcie do tego na nowy samolot wąskokadłubowy.”

Przeczytaj także: Międzynarodowe linie lotnicze widzą możliwości w Indiach jako węźle lotniczym

Generał Willie Walsh, dyrektor Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych, powiedział podczas Szczytu Lotniczego IATA na początku czerwca: „Jestem niezwykle optymistycznie nastawiony do możliwości, jakie otwierają się w Indiach. Jestem pod wrażeniem, jak duży jest tu potencjał. W 2000 r. indyjski rynek krajowy stanowił 0,4% światowego lotnictwa; w zeszłym roku było to 1,8%. Rośnie szybko. [The potential] zostaną odblokowane jedynie dzięki właściwej polityce rządu i podejrzewam, że stanie się to z czasem.”

Warto przeczytać!  Sprzedaż w sklepach - o ile wzrosły ceny. Dane z paragonów

3,6 crore Indian odwiedziło nas w ciągu jednego dnia, wybierając nas jako niekwestionowaną platformę Indii do udostępniania wyników wyborów powszechnych. Przeglądaj najnowsze aktualizacje Tutaj!


Źródło