Międzynarodowe linie lotnicze ustawiają się w kolejce po kawałek krajowego rynku Indii
![Międzynarodowe linie lotnicze ustawiają się w kolejce po kawałek krajowego rynku Indii](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/06/etihad_1719128680880-770x470.jpg)
Indyjski rynek lotniczy w dalszym ciągu cieszy się zainteresowaniem interesariuszy z całego świata, ponieważ kadra kierownicza najwyższego szczebla dostrzega potencjał odblokowania popytu w metrze i miastach drugiego poziomu w związku z dobrymi nastrojami w zakresie podróży lotniczych i szybko rozwijającą się gospodarką.
Oczekuje się, że łączne zamówienie na ponad 1600 samolotów złożone przez IndiGo, Air India i Akasa złożone od 2023 r. jeszcze bardziej poszerzy międzynarodowy zasięg Indii, a krajowi przewoźnicy często podkreślali rolę rynków poziomu 2 i 3 w tym procesie. Teraz globalne linie lotnicze ustawiają się w kolejce, aby wykorzystać potencjał mniejszych miast.
W zeszłym tygodniu Etihad uruchomił cztery loty tygodniowo do Jaipur. Saudyjski przewoźnik Riyadh Air, którego loty mają zostać uruchomione w 2025 r., również potwierdził plany rozpoczęcia lotów do Indii do 2026 r. Do tej pory przewoźnik zamówił 39 samolotów Boeing 787-9 z opcją na 33 kolejne.
Przeczytaj także: Indyjskie linie lotnicze, lotniska wdrażające narzędzia AI w celu poprawy usług
„Indie znajdują się na trzech naszych głównych rynkach docelowych na świecie; to ogromna szansa. Widzimy potencjał i szansę w miastach drugorzędnych. Zaobserwowaliśmy także wzrost zamożności – ludzie mają więcej pieniędzy na podróżowanie. Przyszłość jest bardzo jasna” – powiedział Mint Jonathan Pollard, dyrektor handlowy londyńskiego lotniska Gatwick.
Lotnisko, które obecnie obsługuje 24 loty Air India tygodniowo, rozpoczęło także rozmowy z największą indyjską linią lotniczą IndiGo, która w maju złożyła zamówienie na 30 samolotów szerokokadłubowych. „Jesteśmy świadomi szerokiego zamówienia IndiGo. Oczywiście zwrócimy się do IndiGo i innych osób, które mają taką możliwość, o przelot do Londynu. Zespół współpracował także intensywnie z linią Air India, aby dowiedzieć się, jaka pojemność może być dostępna na loty do Gatwick” – dodał.
Sektor lotniczy wzrósł od czasu covidu
Międzynarodowy rynek lotniczy w Indiach znacznie się ożywił w ostatnim czasie dzięki agresywnym wysiłkom ekspansji przewoźników takich jak IndiGo, Air India i Vistara od czasu złagodzenia ograniczeń związanych z pandemią w marcu 2022 r.
Według danych Urzędu ds. Portów Lotniczych Indii liczba międzynarodowych portów lotniczych w kraju wzrosła z 35 w marcu 2019 r. do 40 w marcu 2024 r. Ruch międzynarodowy na indyjskich lotniskach wzrósł o 22% rok do roku do 69,64 mln pasażerów w roku finansowym 2024, natomiast ruch krajowy wzrósł o prawie 14% do 306,8 mln.
Przeczytaj także: Air India będzie działać jako podmiot powstały w wyniku połączenia od 2025 r.; brak marki Vistara do końca roku
Adam Boukadida, dyrektor finansowy Riyadh Air, powiedział: „Indie są dla nas ważnym rynkiem. Na ten rynek będziemy wykorzystywać zarówno samoloty szerokokadłubowe, jak i wąskokadłubowe. Dla nas współpraca z indyjskimi przewoźnikami będzie również ważna dla głębokości sieci, dlatego będziemy współpracować z indyjskimi liniami lotniczymi, aby połączyć więcej miast. Mamy nadzieję połączyć Indie w ciągu 12 miesięcy od naszego uruchomienia, więc powinno to nastąpić w latach 2025–26”.
Chai Eamsiri, dyrektor naczelny Thai Airways International, powiedział: „Jeśli chodzi o liczbę obsługiwanych miast, Indie są naszym największym rynkiem. Latamy już do wszystkich głównych miast i mamy plan działania w miastach drugorzędnych. Musimy poczekajcie do tego na nowy samolot wąskokadłubowy.”
Przeczytaj także: Międzynarodowe linie lotnicze widzą możliwości w Indiach jako węźle lotniczym
Generał Willie Walsh, dyrektor Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych, powiedział podczas Szczytu Lotniczego IATA na początku czerwca: „Jestem niezwykle optymistycznie nastawiony do możliwości, jakie otwierają się w Indiach. Jestem pod wrażeniem, jak duży jest tu potencjał. W 2000 r. indyjski rynek krajowy stanowił 0,4% światowego lotnictwa; w zeszłym roku było to 1,8%. Rośnie szybko. [The potential] zostaną odblokowane jedynie dzięki właściwej polityce rządu i podejrzewam, że stanie się to z czasem.”
3,6 crore Indian odwiedziło nas w ciągu jednego dnia, wybierając nas jako niekwestionowaną platformę Indii do udostępniania wyników wyborów powszechnych. Przeglądaj najnowsze aktualizacje Tutaj!