Międzynarodowy salon biznesowy Qantas bardziej przypomina brudny terminal autobusowy

• 17 lutego, 2023

SOFA TAKA ZŁA

Jestem wieloletnim członkiem Qantas Club i przeszedłem na emeryturę, więc moje członkostwo nie jest opłacane przez pracodawcę. W grudniu moja żona i ja polecieliśmy do Auckland za 1700 dolarów w jedną stronę w klasie biznes, co stanowi ogromny wzrost w porównaniu z paroma laty temu. Jak zwykle odwiedziliśmy poczekalnię Qantas Club na lotnisku w Sydney przed wejściem na pokład. Przyjechaliśmy do zatłoczonego salonu o 9 rano i było mało miejsca do siedzenia. Znaleźliśmy sofę na jednym końcu salonu w miejscu, które bardziej przypominało dworzec autobusowy. Wyłożona wykładziną podłoga była brudna od czegoś, co wyglądało na resztki jedzenia. Czekaliśmy tam, aż zwolni się stolik z fotelami.

Fotele? W chwili, gdy usiedliśmy, przeszliśmy prosto do spodu siedzenia. Nie było żadnego wypełnienia. Pasażerowie w pobliżu powiedzieli, że ich miejsca były takie same. Zdecydowaliśmy się zjeść śniadanie i znaleźliśmy bemar z kilkoma zimnymi, tłustymi plastrami bekonu i jajecznicą na zimno, która wyglądała jak sproszkowana odmiana. Biorąc pod uwagę rządową dotację Qantas związaną z COVID-19, wypłacone premie dla kadry kierowniczej, gwałtowny wzrost cen biletów i niedoskonałe świadczenie usług, prośba o podstawowy komfort, za który płaci klient, nie powinna być zbyt wygórowana.

Joe Royle, Worrowing Heights, NSW

LIST TYGODNIA

UMIESZCZENIE „GEE” W PNG

Chcielibyśmy dodać nasze wsparcie, podążając za twoją niedawną historią okładkową autorstwa Bena Groundwatera (Podróżny, 4 lutego) do promocji turystyki w Papui-Nowej Gwinei. Odwiedziliśmy region Milne Bay podczas ostatniego rejsu z pierwszą wycieczką brzegową do Alotau, stolicy regionu. Po wycieczce po zadbanym mieście, punktach widokowych i rolnictwie nastąpiła dobrze zorganizowana wizyta w atrakcyjnej wiosce, w tym pokaz gotowania, tańce i pokazy rękodzieła. Na Conflict Island oferowano rejs po lagunie, nurkowanie z rurką i spacery z przewodnikiem. Społeczne i ekonomiczne korzyści z naszej obecności dla społeczności były oczywiste.

Ken i Robyn Short, Blackalls Park, NSW

ŻYCIE W PARKU

Osoby szukające tańszych miejsc parkingowych na lotnisku w Melbourne powinny mieć świadomość, że jeśli dokonują rezerwacji za pośrednictwem porównywarki, takiej jak looking4.com, zostaną obciążone opłatą za transakcję międzynarodową oprócz kosztów parkowania. Wynika to z faktu, że firma prowadząca witrynę ma siedzibę w Wielkiej Brytanii. Niedawna dziewięciodniowa rezerwacja przyciągnęła dodatkowe 3,63 USD oprócz kosztu 121 USD za zaparkowanie mojego samochodu i nie było to nigdzie wymienione na potwierdzeniu rezerwacji. Rezerwacja na dłuższy okres może wiązać się ze znaczną dodatkową opłatą, która nie będzie widoczna do momentu otrzymania wyciągu bankowego.

Greg Hardy, górny wąwóz Ferntree, Vic

NIE GO, TELCO

Wyjeżdżam do Europy i Wielkiej Brytanii na cztery miesiące od czerwca. Zrezygnuję z mojego australijskiego numeru telefonu, aby uniknąć 10 USD dziennie pobieranych przez mój Telco i użyję lokalnej karty SIM. Mój bank, CBA, powiedział mi, że wszelkie kody sieciowe (2FA) do zakupów internetowych będą wysyłane do mojej aplikacji Commbank, a nie przez SMS, więc nie będę potrzebował mojego australijskiego numeru telefonu. Mamy nadzieję, że udzielona rada jest poprawna.

Rosie Jordan, Newport, Vic

NIE DZIAŁAJ NA SIM

Nie zawracaj sobie głowy zagraniczną kartą SIM, jeśli jesteś podróżnikiem rekreacyjnym, chyba że wybierasz się do naprawdę odległych miejsc. Większość miejsc noclegowych zapewnia dość niezawodne połączenia internetowe. Korzystaj z usług internetowych, takich jak WhatsApp lub FaceTime, do rozmów i wiadomości, a jeśli chcesz zadzwonić do kogoś, kto nie jest połączony w ten sposób, użyj Skype’a, aby wybrać dowolny numer w dowolnym miejscu. Korzystaj z roamingu międzynarodowego do wysyłania SMS-ów, aby otrzymywać kody weryfikacyjne. Po połączeniu się z odpowiednią siecią lokalną nie ma również problemu z korzystaniem z aplikacji nawigacyjnej lub wykonywaniem i odbieraniem połączeń internetowych, jeśli ustawienia roamingu międzynarodowego obejmują transmisję danych. Nawet jeśli poniesiesz pewne opłaty roamingowe, koszt może być niewiele wyższy niż koszt lokalnej karty SIM. Tylko upewnij się przed wyjazdem, że usługodawca wie, że wyjeżdżasz za granicę, ponieważ być może będziesz musiał uzupełnić saldo kredytowe. Poinformuj również znajomych i rodzinę (oraz inne osoby, które często dzwonią), że będziesz za granicą, aby można było się z nimi skontaktować za pośrednictwem aplikacji internetowej.

Roy Randall, Rose Bay, NSW

MĄDRY GOŚĆ

To frustrujące, że coraz więcej banków oraz dostawców kart kredytowych i podróżnych nie idzie w ślady Commonwealth Bank i Wise, oferując możliwość otrzymywania dwuetapowych kodów uwierzytelniających za pośrednictwem swoich aplikacji, a nie na numery telefonów komórkowych. Ponieważ powiadomienia trafiają do urządzenia, a nie jako SMS na numer telefonu komórkowego, możesz być spokojny, gdy używasz innej karty SIM w swoim telefonie podczas pobytu za granicą.

Paul Fraser, Coogee, NSW

MARTWIĄCY SIĘ NA DRODZE

Przeczytałem twój list tygodnia (Listy podróżników, 4 lutego) dotyczące obiektów turystycznych na Victoria’s Great Ocean Road z absolutnym przerażeniem. Minęły 23 lata, odkąd odwiedziłem ten obszar i byłem całkowicie przerażony, słysząc o sytuacji opisanej przez twojego czytelnika. Nie mogę uwierzyć, że przez 23 lata nie było żadnej poprawy. Czy Visit Victoria śpi? Czy to w ogóle istnieje? To nie jest tylko sprawa państwa. W grę wchodzi duma narodowa. Great Ocean Road to jeden z cudów świata i musimy traktować go z szacunkiem i już teraz.

Helen Knight, Wherrol Flat, NSW

POCIĄGI MYŚLI

Całkowicie zgadzam się z Markiem Smithem w jego artykule na temat cudów podróży pociągiem w Europie (Podróżny11 lutego). Miałem wspaniałe doświadczenie jako dziecko w latach 70., jeżdżąc kuszetkami po Europie, od ścigania się po bagaż na pokład i przekazywania każdego elementu rodzeństwa rodzeństwu, wędrowania po pociągu, patrząc na wszystkich różnych pasażerów i budząc się w nocy, by zobaczyć śnieg dla pierwszy raz. Słowo ostrzeżenia. Teraz to się zmieniło, ale jadąc z Berna do Budapesztu, moi rodzice myśleli, że mnie zgubili, kiedy pociąg odłączył kilka ostatnich wagonów jadących na komunistyczne Węgry. Na szczęście byłem w wagonie restauracyjnym po przekąski.

Michele Sharp, Queens Park, NSW

PUŁAPKA NA MYSZY

Źle, Craig Tansley (Podróżny11 lutego). Każdy, kto czytał Johna Steinbecka, a z pewnością jest nas wielu, zna nazwę San Luis Obispo w Kalifornii.

Alan Whittaker, East Kew, Vic

WSKAZÓWKA TYGODNIA

ARKTYKA ZATWIERDZENIA

Niedawno wróciłem z ekspedycji Quark Arctic, która została opóźniona o dwa lata z powodu pandemii. Podróż była wyjątkowa z entuzjastyczną załogą oddaną naszemu zdrowiu, bezpieczeństwu i przyjemności. Było wiele okazji do zobaczenia niezwykłej przyrody (m.in. niedźwiedzie polarne, wół piżmowy, narwale); wędrować na szczyty gór (lub po prostu spacerować delikatnie, jeśli są fizycznie ograniczone) i doświadczać geologicznych cudów. Pouczające rozmowy prowadzone przez kompetentnych i często humorystycznych członków załogi dodały wrażeń. Niestety, globalne ocieplenie jest wszechobecne wraz z odgłosami i widokami cielenia się na lodowcach. Idź teraz i przynieś te ponad 1000 zdjęć jako wspaniałe wspomnienia.

Hilary Johnson, Northcote, Vic

PAKUJ MENTALNOŚĆ

Kiedy polecieliśmy na Florydę, nasze torby nie dotarły przez kilka dni później. Daytona 500 była włączona, a lotnisko było zajęte. Dlatego myśleliśmy, że nasze torby zaginęły, ale zostały umieszczone w innym samolocie lecącym w to samo miejsce. Trochę spanikowałem, ponieważ spakowałem kilka moich ulubionych rzeczy i musiałem iść na zakupy po najpotrzebniejsze rzeczy. Teraz nie pakuję swoich ulubionych rzeczy – pakuję rzeczy, które można zgubić, choć i tak nie chciałbym ich zgubić. Teraz pakuję również bieliznę, T-shirty i piżamy do bagażu podręcznego i wszystko inne, w zależności od tego, gdzie spędzasz wakacje ze względu na pogodę, na przykład pływaków. Na wszelki wypadek sporządź listę tego, co spakować do bagażu podręcznego. Mój bagaż podręczny nazywam teraz „JIC”. Ostatnia wskazówka to sprawdzenie, jakie festiwale, wyścigi samochodowe, pokazy, święta państwowe, wakacje szkolne itp. odbywają się w miejscu docelowym i wokół niego, przed dokonaniem rezerwacji.

Cheryl Lopresti, Maroubra, NSW

GRANICZĄCE ŚMIESZNOŚCI

Twój raport na temat lotniska w Genewie (Podróżny5 lutego) pominięto jedną z jego najbardziej charakterystycznych cech. Znajduje się na granicy między Francją a Szwajcarią i umożliwia pasażerom linii lotniczych odlot z obu krajów lub przyjazd do nich. Jednak pomimo faktu, że oba kraje należą do strefy Schengen, a zatem przekraczanie granicy nie jest wydarzeniem, ta elastyczność nie obejmuje innych podróżnych. Przyjechaliśmy i wysadziliśmy wynajęty francuski samochód po francuskiej stronie lotniska, ale nie byliśmy wtedy w stanie przejechać przez nią, aby złapać zarezerwowany autokar po stronie szwajcarskiej, jak na ironię, z lotniska w Genewie do Chamonix we Francji. To samo dotyczyłoby łapania pociągów ze stacji lotniska. Naszą jedyną alternatywą była droga taksówka z jednej strony lotniska na drugą, około 70 dolarów, o ile pamiętam.

Ian Mackay, Middle Park, Vic

BANKI PAMIĘCI

Twój artykuł o Phu Quoc (Podróżny5 lutego) przypomniało mi podróżowanie tam i po Wietnamie z moją 12-letnią córką kilka lat temu. Biesiadowanie przy piaskach wspaniałej plaży Bai Sao było zdecydowanie punktem kulminacyjnym, ale to niewinność komentarza z dzieciństwa, który często do mnie wraca. Podróżując zatłoczonym lokalnym autobusem wzdłuż nadrzecznej drogi pełnej skromnych domów, skomentowała, jakie to szczęście, że ludzie mieszkają tam nad rzeką.

Heather Sirianni, Point Lonsdale, Vic

MOC KWIATÓW

Będąc zapalonym miłośnikiem roślin, w zeszłym roku bardzo podobały mi się dwie czterodniowe wycieczki z Perth z dzikimi kwiatami z Casey Tours (caseytours.com.au). Pogoda dopisała, mieliśmy bardzo kompetentnego lidera, wygodne zakwaterowanie i dobre towarzystwo. Nawet kierowca autokaru wydawał się dobrze bawić. Podobne wyjazdy z Casey Tours planowane są na wiosnę przyszłego roku i gorąco polecam, niezależnie od tego, czy ludzie mają bzika na punkcie polnych kwiatów, czy nie. Zarezerwowałem już dalsze wycieczki do Stirling Ranges i do Margaret River.

Geoff Crowhurst, Thornbury, Vic

Preferujemy listy o długości do 100 słów, które mogą być redagowane ze względów przestrzennych, prawnych lub innych. Proszę używać pełnych zdań, nie używać tekstu i nie dołączać załączników. Napisz do nas na adres travellerletters@traveller.com.au i, co ważne, podaj swoje imię i nazwisko, adres i numer telefonu.

Pisarz Listu Tygodnia wygrywa trzy książki podróżnicze Hardie Grant. Zobacz hardiegrant.com

Pisarz Tip of the Week wygrywa zestaw trzech książek podróżniczych Lonely Planet. Odwiedź shop.lonelyplanet.com

Warto przeczytać!  Szlaki szczęśliwe: dlaczego podróże nas uszczęśliwiają i czego możemy się nauczyć z najszczęśliwszych miejsc na świecie - Kiwi.com