Motoryzacja

Mini: Atrakcyjny leasing scementowałby lojalność

  • 27 stycznia, 2023
  • 12 min read
Mini: Atrakcyjny leasing scementowałby lojalność


Czy Mini wymaga od klientów składania zamówień za pośrednictwem banku zamówień producenta lub strony internetowej, a jeśli tak, to co sądzą o tym dealerzy?

Jedynym obowiązkowym sposobem na to byłby pojazd elektryczny Mini z twardym dachem. Są to ściśle rezerwacje, które zostały dokonane online i które pozwoliły Mini umieścić ludzi, którzy składają zamówienia w kolejności, kto pierwszy, ten lepszy, aby mogli uzyskać produkty na całym rynku, na którym jest popyt. Więc wszystko było nadal przepuszczane przez dealera. Dealer nadal był częścią faktycznego procesu sprzedaży. To poszło dobrze.

Istnieje produkt o nazwie Mini Anywhere, który jest internetowym narzędziem sprzedaży Mini, które zostało stworzone wspólnie z dealerami Mini i Mini USA, i to już tam było, ale znowu jest to bardziej narzędzie online, w którym goście mogą dokonać rezerwacji na pojazd. Możesz zamówić samochód online; jednak ten zakup przebiega i odbywa się za pośrednictwem dealerów.

Jakie są obawy dotyczące przystępności cenowej pojazdu z nawigacją Mini?

Przystępność cenowa to coś, na czym bardzo się skupiliśmy, zwłaszcza w radzie. Przy rosnących kosztach Mini zrobił wszystko, co w jego mocy, aby utrzymać konkurencyjną pozycję tego samochodu. Tak więc mieliśmy niewielki wzrost cen na początku roku modelowego 23, bardzo mały, ale oni nadal robią wszystko, co w ich mocy, aby utrzymać ceny na bardzo konkurencyjnym poziomie i powstrzymać ich wzrost tam, gdzie to możliwe.

Jak radzą sobie dealerzy Mini z punktu widzenia rentowności? Jak trwałe są obecne marże pojazdów i poziomy rentowności w miarę poprawy poziomu zapasów?

Zdecydowana większość sieci Mini jest rentowna i działa dobrze, więc sprawy nadal idą we właściwym kierunku. Z pewnością samochody sprzedawane z niską podażą w dniach i samochody sprzedawane w pobliżu ceny naklejki miały ogromny wpływ na wyniki finansowe, a my ściśle współpracujemy z Mini nad tym, w jaki sposób możemy utrzymać napiętą podaż w te dni, aby pomóc dealerom Mini nadal przynosić zyski.

Jak zmieniły się zachęty do sprzedaży Mini w tym okresie zmniejszonej produkcji i zapasów? Jak będą ewoluować zachęty wraz ze wzrostem produkcji i zapasów?

Nie było potrzeby stosowania zbyt wielu zachęt. Pójście do przodu, jeśli chodzi o rozmowę z marką, patrzenie na rosnące stopy procentowe i posiadanie stopy procentowej, która jest atrakcyjna dla naszych gości, ponieważ wzrosła tak bardzo w ciągu ostatnich kilku miesięcy, to coś, co z pewnością zobaczysz nacisk ze strony rady dealerów. Drugim byłby leasing, ponieważ w ciągu ostatnich trzech lat dzierżawy, które tam są, te dzierżawy były zawierane ze znacznie niższymi czynnikami finansowymi niż jest to obecnie w rzeczywistości, więc próba stworzenia zachęt, aby zatrzymać tych ludzi w markę Mini, kiedy wychodzą z dzierżawy, że możemy mieć dzierżawę na tym samym obszarze, abyśmy mogli zatrzymać ich w marce Mini, to będzie największe wyzwanie w całym roku kalendarzowym 23. Tak naprawdę dotyczy to wszystkich producentów.

Ile modeli pojazdów elektrycznych oferuje Mini?

Mamy dwudrzwiowy, w pełni elektryczny pojazd z twardym dachem, a następnie mamy hybrydowy pojazd elektryczny typu plug-in Countryman, który jest mniejszy i ma ograniczoną podaż.

Czy Mini wyznaczyło cel dla pojazdów elektrycznych?

Warto przeczytać!  Raport mówi, że BYD ogranicza zmiany w 2 fabrykach pojazdów elektrycznych w Chinach

Mini planuje stać się w pełni elektryczną marką na początku lat 30. XX wieku, więc z pewnością zmierzamy w tym kierunku, ale mamy jeszcze kilka lat, aby zobaczyć, jak ten rynek będzie ewoluował i dokąd naprawdę zmierza elektryka.

Czy Mini pomaga dealerom instalować stacje ładowania w salonach?

Są producenci, którzy płacą za stacje ładowania i tak dalej. Mini przez to nie przechodziło. Dają nam wiele rad, jak się przygotować, gdzie najlepiej je umieścić, ile potrzeba ładowarek. Ale nie ma tak znacznego wsparcia finansowego, aby pomóc dealerom stać się gotowymi na pojazdy elektryczne.

Co Mini sygnalizuje dealerom na temat swojej pozycji w sprzedaży bezpośredniej lub większej kontroli nad transakcją konsumencką?

Rada dealerów, która była naszym głównym celem w tym roku, to upewnienie się, że robimy wszystko, co w naszej mocy, aby chronić dealera i sieć dealerów. Mini jest przeznaczony do sprzedaży za pośrednictwem sieci dealerskiej. Chociaż mogą istnieć rzeczy takie jak Mini Anywhere, gdzie ludzie mogą dokonywać rezerwacji online, Mini i firma macierzysta BMW, wszystko, co nam mówią i pokazują, to samochody będą nadal sprzedawane za pośrednictwem sieci dealerów.

Czy myślisz, że Countryman pozostanie największym sprzedawcą Mini w 2023 roku?

Widzę, że nadal jest to nasz wiodący pojazd. Mamy nowy model Countrymana, który pojawi się na początku 24 roku, więc jesteśmy bardzo podekscytowani nadejściem nowego i myślę, że będzie atrakcyjny dla większej publiczności, więc powinniśmy być w stanie znacznie zwiększyć nasz udział w rynku . Samochód widzieliśmy osobiście. Dzięki temu Mini staje się liderem w branży technologicznej pod względem wyglądu. To znacznie bardziej nowoczesny wygląd, który będzie atrakcyjny dla szerszej publiczności i przyciągnie więcej rodzin niż obecny model.

Co znajduje się w programie rady dealerów na rok 2023?

Obawy dotyczące rentowności dealerów będą nadal aktualne, przygotowując się na ten nowy produkt, więc wystarczy upewnić się, że nasze zespoły są przygotowane na ten produkt, są przeszkolone w zakresie nowego produktu. Leasing jest poważnym problemem, a następnie utrzymanie klientów na naszych stałych dyskach operacyjnych, z niższym parkingiem lub jednostkami tam działającymi, w jaki sposób możemy nadal utrzymywać nasze działy serwisowe zajęte i aktywne.

Jakie jest stanowisko Mini w sprawie usług subskrypcji funkcji wbudowanych w pojazd lub tych, które można włączyć za pomocą oprogramowania po zakupie? Jaka powinna być rola dealera lub część tego biznesu według dealerów Mini?

Jest to z pewnością rzecz, o którą jako sprzedawca się martwimy. Jedną z zalet Mini jest przynależność do większej grupy BMW, więc nasi dealerzy BMW prawdopodobnie zobaczą, jak pojawiają się te możliwości, zanim my zobaczymy je w Mini. Będziemy mogli obserwować z boku, jak się sprawy mają i dyskutować z Mini w miarę rozwoju naszej technologii.

Jakie jest stanowisko Mini w sprawie bezprzewodowych aktualizacji dotyczących serwisowania pojazdów? Jaka powinna być rola dealerów Mini w takich aktualizacjach?

Z technologicznego punktu widzenia nasze największe aktualizacje, które możemy zrobić, naprawdę dotyczą nawigacji. Wybiegając w przyszłość, spodziewamy się, że produkty będą miały więcej takich możliwości. Jako sprzedawca jest to bardziej sprawa osobista, zakładam, że dotyczy to wszystkich dealerów, z pewnością czujemy, że naszą rolą jest dbanie o gościa po sprzedaży, więc jeśli pojawiają się aktualizacje związane z inwestycjami, które kontynuujemy do naszych budynków, do naszych społeczności, do naszych ludzi, że będziemy uczestniczyć we wszelkich zyskach, które mają miejsce dzięki aktualizacjom bezprzewodowym.

Warto przeczytać!  Stellantis chce spotkać się z potencjalnymi dilerami mniejszościowymi

Co dealerzy Mini sądzą o możliwości zmiany tradycyjnego modelu franczyzowego?

Mieliśmy spotkanie wszystkich dilerów w Dallas i Stefanie [Wurst, head of Mini,] był tam. Jedną z kwestii, o których mówiliśmy, gdy byłem na scenie ze Stephanie, był tradycyjny model sieci dealerskiej i jego znaczenie. Bardzo jasno dała nam do zrozumienia, że ​​taka jest strategia Mini i BMW na przyszłość.

Sieć dealerów jest bardzo, bardzo ważna i postrzegamy ją jako kontynuację modelu w przyszłości. Czy teraz transakcje nadal będą odbywać się online, czy też w przyszłości więcej zamówień będzie odbywało się online? Absolutnie. I czy zasięg naszego sklepu zmieni się w przyszłości? Z pewnością istnieje taka możliwość, ale tradycyjni dealerzy powinni nadal być falą / przyszłości.

Czego brakuje w składzie?

Najważniejszą rzeczą, a wkrótce zobaczymy tę zmianę, jest technologia. Jesteśmy w świecie, w którym nasi goście oczekują wyższej technologii w pojazdach, wyższego poziomu dostępności bezpieczeństwa, opcji bezpieczeństwa, a obecne modele są ograniczone w technologii, która była w stanie wejść do tych pojazdów.

Technologia, która pojawi się w tych nowych samochodach, które pojawią się tutaj za kilka krótkich miesięcy, postawi nas w czołówce branży, jeśli chodzi o to, co te samochody mogą zrobić pod względem technologicznym i co możemy zrobić, aby zmienić technologię. To jest to, czego potrzebujemy bardziej niż czegokolwiek innego, i to już wkrótce, niezależnie od tego, czy będzie to komunikacja, czy to ekran informacyjno-rozrywkowy, użyteczność z telefonem komórkowym, technologia bezpieczeństwa, którą możesz umieścić w pojazdach, oświetlenie, które możesz zrobić wewnątrz i na zewnątrz.

Czy Mini wprowadziło jakieś zmiany w programach obrazowania obiektów?

Mini przechodzi przez nowy program CI lub program graficzny. Powiedziałbym, że większość dealerów albo to ukończyła, albo jest w trakcie. Mini postarało się, aby było to jak najbardziej opłacalne.

Większość dealerów nie musiała dodawać metrażu. Większość z nich to odświeżenie części wnętrza i nadwozia, aby upewnić się, że jest ono gotowe na pojazd elektryczny i nadchodzącą technologię. Ale będzie to interesujące, ponieważ ta branża nadal ewoluuje w zakresie przyszłych wymagań salonów sprzedaży.

Jaki jest plan Mini na promowanie leasingu po ogólnobranżowym spadku wolumenu leasingu w 2023 roku? Jak ostatnie modele leasingu wpływają na dealerów?

Sieć dealerska jest bardzo zaniepokojona spadkiem koniunktury na leasingu. Leasing jest kołem ratunkowym producentów od lat. Wiemy, kiedy nasi goście wracają. Wiemy, że wrócą na właściwe miejsce pod względem finansowym, że nie będą stać do góry nogami w swoich pojazdach i wiemy, kiedy będą gotowi na nowy samochód, więc możemy pomóc ich do tej samej marki i pozostać wobec niej lojalnym. Tak więc, w związku ze spadkiem leasingu samochodów, jesteśmy bardzo zaniepokojeni.

Po stronie producentów leasing pojazdów jest bardzo kosztowny i wiąże się z dużym ryzykiem po ich stronie. To byłby temat nr 1, numer 2, na który naciskamy od rady dealerów, aby wrócić do leasingu. Nie ma prawdziwej odpowiedzi poza tym rokiem, który wydaje się rokiem przejściowym, ponieważ wychodzimy z tych lat COVID, tych problemów z łańcuchem dostaw i wkraczamy w to, jak wygląda nowa normalność.

Warto przeczytać!  Wzrost jakości Stellantis pochodzi z wizyt u dealerów, „wieży kontrolnych”

Wszyscy będziemy musieli ewoluować do 23 roku, aby zobaczyć, gdzie wraca leasing. Od strony dealerów i konsumentów chcielibyśmy, aby wróciły atrakcyjne leasingi. Musimy tylko sprawić, by było to przystępne cenowo dla tych producentów.

Jak rosnące stopy procentowe wpływają na sprzedaż i finansowanie nowych lub używanych pojazdów?

Duża część tej presji będzie spoczywać na naszych skrzydłach finansowych, które będą musiały wykazać się kreatywnością, aby przyciągnąć klientów. Nasi klienci przez długi czas żyli w świecie, w którym stopy procentowe były znacznie, znacznie niższe. Są zamknięci w stawkach lub umowach najmu, które, aby wydostać ich z powrotem na rynek, będziemy musieli zrobić coś, aby uczynić ten rynek atrakcyjnym dla nich. Prowadzimy wiele rozmów z Mini Financial na temat pomysłów i tego, co możemy zrobić, aby pomóc naszym gościom, ale z pewnością będzie to wyzwanie branżowe, dopóki stawki nie powrócą.

Jeśli dilerzy ograniczyli swoją zależność od aukcji hurtowych w zeszłym roku na rzecz innych kanałów pozyskiwania, czy teraz wracają do aukcji w poszukiwaniu tańszych zapasów?

To jedzie być market-by-marketplace i dealer-by-dealer strategia. Niektórzy dilerzy, których znam, są bardzo uzależnieni od aukcji. Znam dealerów, którzy są bardzo uzależnieni od samodzielnego znajdowania pojazdów na swoim rynku, poprzez przejęcia przez osoby trzecie. Więc odpowiedź brzmi: nie jestem pewien, czy jest na to teraz jeden sposób.

Jak działają stałe operacje dealerów Mini? Czy istnieją obawy w niektórych obszarach i jakie są obawy dealerów i urządzeń nawigacyjnych Mini?

Stałe operacje były silne w ciągu ostatnich kilku lat, zwłaszcza z powodu braku samochodów dostępnych po stronie nowych samochodów. Wielu naszych gości utrzymuje swoje samochody dłużej, więc naprawy opłacane przez klientów wzrosły. Z pewnością w ciągu ostatnich kilku lat pojawi się niepokój związany ze sprzedażą mniejszej liczby pojazdów.

W eksploatacji jest mniej pojazdów, więc chociaż usługi są dziś mocne, za dwa do trzech lat, jak to będzie wyglądać, jest z pewnością przedmiotem troski i dyskusji, ponieważ te samochody nadal się starzeją, a my nie instalujemy tak wielu nowych samochody do produkcji lub na rynek. Ale ogólnie rzecz biorąc, stałe operacje były silne.

Czy dealerzy zgadzają się z tempem wdrażania pojazdów elektrycznych przez Mini?

Dealerzy byli cierpliwi i czekali na nowe pojazdy. Byliśmy w pewnym okresie dwóch lub trzech lat, w którym nie mieliśmy lądowania nowych produktów. Wszystkie nasze nowe produkty zaczną pojawiać się w 2024 roku. Tak więc w 2024 roku będziemy mieli zupełnie nową ofertę Mini. Dzięki temu pojawi się nowa dostępność w zakresie technologii, infrastruktury, dostępności pojazdów elektrycznych i tak dalej. W tej chwili mamy jeszcze jeden rok starszego produktu, który sprzedajemy.


Źródło