Biznes

M&M inwestuje duże pieniądze w biznes. Jaki jest plan?

  • 17 maja, 2024
  • 7 min read
M&M inwestuje duże pieniądze w biznes.  Jaki jest plan?


Czwarta co do wielkości indyjska firma samochodowa, M&M, włącza wyższy bieg i naciska pedał gazu. Planuje napędzać rozwój swojej działalności ambitnym planem zastrzyku kapitału. W ciągu najbliższych trzech lat wniesie do swojej działalności 37 000 crore rupii w różnych segmentach. Większa część tych pieniędzy trafi do branży motoryzacyjnej.

„Zainwestujemy 37 000 crore rupii w okresie od roku budżetowego 25 do roku budżetowego 27, a znaczna część tej kwoty – 27 000 crore rupii – zostanie przeznaczona dla branży motoryzacyjnej” – powiedział Anish Shah, dyrektor zarządzający i dyrektor generalny. Z łącznej kwoty 14 000 crore rupii zostanie zainwestowane w modele napędzane silnikiem spalinowym (ICE), a 12 000 crore rupii zostanie przeznaczone na pojazdy elektryczne. W gospodarstwo rolne – dojną krowę firmy – zainwestuje się kwotę 5000 crore rupii. Działalność usługowa grupy, do której należą między innymi Tech Mahindra, Mahindra Holidays & Resorts, Mahindra Financial Services, otrzyma inwestycję o wartości 5000 crore rupii. Mahindra zgromadzi powyższą kwotę w drodze wewnętrznych rozliczeń międzyokresowych – każdy segment sfinansuje się sam.

„Uważamy, że ma to związek z widocznością zwiększonego wolumenu SUV-ów i poprawą rentowności w segmencie samochodów, co skutkuje zwiększonymi przepływami pieniężnymi, co umożliwi M&M sfinansowanie tego poprzez wewnętrzne rozliczenia międzyokresowe” – stwierdził ICICI Securities.

Firma nakreśliła nową strategię na nadchodzące pięć lat, koncentrując się na wykorzystaniu wiodącej pozycji na rynku w segmentach takich jak SUV-y, traktory i pickupy, przy jednoczesnym pięciokrotnym skalowaniu swojej działalności w fazie wzrostu w tym okresie.

Shah ujawnił, że firma zamierza wprowadzić na rynek 23 nowe pojazdy do 2030 r. Ten ambitny plan obejmuje wprowadzenie na rynek dziewięciu SUV-ów z silnikiem spalinowym (ICE), siedmiu pojazdów elektrycznych z akumulatorem (BEV) i siedmiu lekkich samochodów dostawczych.

Warto przeczytać!  miejsca pracy dla pracowników fizycznych: indyjski ekosystem Apple jawi się jako główny twórca miejsc pracy, zatrudniając bezpośrednio od uruchomienia programu PLI ponad 1 50 000 pracowników

ICE pozostanie gorący
Podkreślając znaczenie modeli silników spalinowych (ICE) w obecnym scenariuszu rynkowym, Shah stwierdził, że pozostają one kluczową częścią oferty produktów firmy. Podkreślił, że oczekuje się, że pojazdy ICE pozostaną ważne dla konsumentów przez następne pięć do siedmiu lat. Firma przeznaczyła 27 000 crore rupii na dział motoryzacyjny pomiędzy rokiem budżetowym 25 a rokiem 27, z czego 14 000 crore rupii przeznaczono na branżę ICE na wprowadzanie nowych modeli i odświeżone wersje istniejących modeli. Celem jest wzmocnienie portfolio SUV-ów i zapewnienie silnej obecności na rynku. SUV-y stały się czynnikiem największego wzrostu w sektorze samochodowym. Popyt na SUV-y prawdopodobnie sprawi, że sprzedaż pojazdów osobowych (PV) w Indiach osiągnie w tym roku rekordową wysokość, twierdzi Crisil. SUV-y prawdopodobnie spowodują, że ogólny wolumen fotowoltaiki osiągnie rekordowy poziom 5–7 procent w roku budżetowym 25, rosnąc z wysokiej bazy 6–8 procent szacowanej na rok budżetowy 24, stwierdził Crisil. Znacząca inwestycja M&M w segment SUV ma zamiar wykorzystać ten pojawiający się trend.

Do 2030 r. firma planuje wprowadzić na rynek prawie 23 nowe modele, w tym dziewięć SUV-ów ICE, siedem pojazdów elektrycznych z akumulatorem i siedem lekkich samochodów dostawczych. „Z dziewięciu SUV-ów sześć będzie całkowicie nowymi produktami, a trzy udoskonaleniami w połowie cyklu. Zatem (mamy) bardzo agresywny plan dotyczący pojazdów typu ICEV, wykraczający poza nasze portfolio Born Electric” – powiedział Rajesh Jejurikar, ED – dział motoryzacyjny i rolniczy w M&M. „7 LCV jest dostępnych w wersjach elektrycznych, tak jak w przypadku innych pojazdów. Dzieje się więc wiele, co sprawia, że ​​jesteśmy gotowi na przyszłość”.

Gra EV M&M’s
Firma M&M nieco spóźniła się z rynkiem pojazdów elektrycznych, ale teraz jest na dobrej drodze, aby wyprzedzić konkurencję. „Dla nas ważne jest, aby w momencie wprowadzenia na rynek mieć wyjątkowe pojazdy, dlatego poświęciliśmy czas, aby upewnić się, że mamy platformę elektryczną zrodzoną i że mamy projekty, na które konsumenci będą patrzeć i mówić „wow”, Podoba mi się ten projekt. Mamy technologię i funkcje w samochodzie, więc wszystko to jest ważne. A jeśli to zajmie trochę więcej czasu, nie ma problemu, ale ważniejsza jest jakość pojazdu” – powiedział Shah ET Teraz.

Warto przeczytać!  Przygotuj się na eksplozję: te wydarzenia zatrzęsą euro i dolarem? Prognozy walutowe [EURUSD, EURSEK, GBPUSD, EURJPY, EURNOK, USDJPY, EURDKK]

Firma M&M ogłosiła, że ​​w ciągu najbliższych trzech lat zainwestuje 12 000 crore rupii w działalność związaną z pojazdami elektrycznymi MEAL (Mahindra Electric Automobile Limited). Firma jest na zaawansowanym etapie rozpoczynania produkcji portfolio Born Electric, które obejmuje sześć SUV-ów zasilanych akumulatorowo . M&M zamierza wprowadzić na rynek elektryczne SUV-y w okresie od stycznia do marca i spodziewa się, że do 2027 roku modele zasilane akumulatorowo będą stanowić 20–30% oferty SUV-ów, powiedział Jejurikar. Mahindra prowadzi obecnie „aktywne” rozmowy z firmą dotyczącą produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Indiach – dodał.

Dyrektor generalny M&M Automotive Sector Nalinikanth Gollagunta powiedział PTI, że od stycznia 2025 r. firma w nadchodzących latach wprowadzi na rynek pięć nowych pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami. „Te elektryczne SUV-y zostaną zbudowane na innowacyjnej platformie INGLO firmy Mahindra i mają na celu zaspokojenie potrzeb różnych konsumentów dzięki zróżnicowanej gamie. Wprowadzenie na rynek tych SUV-ów jest częścią szerszej strategii firmy Mahindra mającej na celu wiodącą pozycję w sektorze pojazdów elektrycznych i spodziewamy się, że 20- Do 2027 r. 30 procent naszego portfolio będzie elektrycznych” – zauważył.

M&M pozyskał inwestycje ze strony British International Investment (BII) w swoją spółkę zależną Mahindra Electric Automobile (MEAL) oraz z ramienia Banku Światowego International Finance Corporation (IFC) w Mahindra Last Mile Mobility. IFC uznała tę inwestycję za znaczący krok w kierunku zwiększenia krajowej produkcji pojazdów elektrycznych i zwiększenia ich adopcji w całych Indiach, jednocześnie pomagając rządowi w realizacji celów klimatycznych.

Warto przeczytać!  Paris Airshow. IndiGO kupi od Airbusa 500 samolotów

W ramach planu M&M polegającego na wpompowaniu dużych pieniędzy w MEAL, Temasek zainwestował w zeszłym roku 1200 crore rupii w MEAL o wycenie 9,8 miliarda dolarów, co czyni go najcenniejszą firmą zajmującą się pojazdami elektrycznymi w Indiach.

Klejnoty wzrostu
Prezes Grupy Aanand Mahindra powiedział w zeszłym roku, że grupa zidentyfikowała cztery główne obszary biznesowe i dziewięć innych przedsiębiorstw o ​​wysokim potencjale wzrostu w oparciu o cel skali. „Każda perełka wzrostu podjęła wyzwanie 5X – nasze firmy muszą w ciągu najbliższych pięciu do siedmiu lat wzrosnąć 5X w stosunku do obecnej kapitalizacji rynkowej. Jestem pewien, że w ciągu najbliższych kilku lat tempo wzrostu będzie zdumiewające – powiedział Mahindra. W ramach trzech niedawno wyodrębnionych pionów biznesowych grupa zidentyfikowała Mahindra Last Mile Mobility i Classic Legends jako perełki wzrostu w branży motoryzacyjnej; maszyny rolnicze jako perełka wzrostu w branży sprzętu rolniczego; i logistyka, nieruchomości, firmy wakacyjne, między innymi, jako perełki w branży usług.

Shah powiedział dziś ET Now, że perełki wzrostu grupy są dobrze umiejscowione. „Jesteśmy bardzo podekscytowani, ponieważ widzimy, że wszystkie nasze perełki wzrostu są bardzo dobrze umiejscowione, oprócz naszych dużych przedsiębiorstw, które zapewnią znaczny wzrost. Nasze duże przedsiębiorstwa również radzą sobie bardzo dobrze. Dlatego też przyglądają się wielokrotnościom wzrostu pomimo ich wielkości, z automatycznym zapłonem na wszystkich cylindrach, z ciągnikami radzącymi sobie bardzo dobrze, Tech Mahindra rozpoczyna proces zwrotu, a Mahindra Finance jest na bardzo dobrej ścieżce zwrotu, myślę, że jesteśmy dziś bardzo dobrze pozycjonowani” – powiedział Shah.


Źródło