Biznes

M&M wyprodukowało więcej SUV-ów niż sprzedało w czerwcu 2024 r. Coraz więcej oznak niedopasowania

  • 11 lipca, 2024
  • 3 min read
M&M wyprodukowało więcej SUV-ów niż sprzedało w czerwcu 2024 r. Coraz więcej oznak niedopasowania


Różnica między produkcją a sprzedażą pojazdów typu SUV marki Mahindra pogłębiła się w ciągu ostatniego roku, co uwypukliło rosnącą rozbieżność między popytem a podażą w całej branży.

Mahindra & Mahindra Ltd. wyprodukowała 42 206 SUV-ów w czerwcu i odnotowała sprzedaż detaliczną na poziomie 34 958 sztuk, zgodnie z dokumentacją giełdową i danymi pochodzącymi z Federation of Automobile Dealers Associations (FADA). To różnica 7248 sztuk.

Rok temu przepaść była węższa. Producent Scorpio wyprodukował 33 960 SUV-ów w czerwcu 2023 r., ale sprzedaż detaliczna wyniosła 31 398 sztuk — różnica wynosiła 2562 sztuki.

Podczas gdy M&M zwiększyło produkcję, sprzedaż detaliczna nie idzie w parze z nią. Rozmowy NDTV Profit z dealerami wykazały, że chociaż nie brakuje zainteresowania tymi pojazdami, to odmiany cieszące się popytem są w niedoborze, a te, które nie cieszą się popularnością, marnieją na składowiskach.

Jednocześnie przekłada się to na dłuższe okresy oczekiwania i większe zapasy.

Na przykład po tym, jak M&M wprowadziło w maju wariant „XUV 7OO AX5 Select” z dodatkowymi funkcjami, popyt na wariant AX7 o wyższej specyfikacji spadł, tak bardzo, że . M&M ta rewizja ma na celu racjonalizację cen, aby napędzać wzrost i nie ma nic wspólnego z niesprzedanymi zapasami.

Warto przeczytać!  Akcje Ola Electric wzrosły o ponad 80% od notowań 9 sierpnia

„Popyt na XUV 7OO jest nadal duży, a my zwiększyliśmy nasze moce produkcyjne zgodnie z popytem” – powiedział M&M w zgłoszeniu giełdowym. „Nasze nowe rezerwacje XUV 7OO w czerwcu były o 23% wyższe niż w maju i nie ma obaw o niesprzedane zapasy, jak donosiły media”.

Producent SUV-ów nadal odnotowuje 48 000 miesięcznych rezerwacji. Jego księga zamówień nadal wynosi ponad 2 lakh sztuk.

Sytuacja w M&M jest godna uwagi, ponieważ ma miejsce w czasie, gdy w trzeciej co do wielkości branży motoryzacyjnej na świecie nastąpił spadek popytu na samochody wielkogabarytowe.

Według obserwatorów branży, zapasy wynoszą 700 000 sztuk, co przekracza 70 000 crore rupii. Dealerzy są obciążeni niesprzedanymi zapasami trwającymi 65-70 dni.

„To zasadniczo poziom zapasów na poziomie sezonu świątecznego” – powiedział Vinkesh Gulati, przewodniczący (badań i akademii) w Federation of Automobile Dealers Associations, NDTV Profit przez telefon we wtorek. „Czerwiec jest w każdym razie sezonowo słabym miesiącem pod względem sprzedaży samochodów; takie zapasy tylko zwiększają presję (na dealerów)”.

Niewątpliwie niedopasowanie popytu do podaży jest zjawiskiem obejmującym całą branżę. Producenci OEM, czyli producenci oryginalnego sprzętu, nadal produkują więcej przy malejącej sprzedaży. W czerwcu sprzedaż hurtowa — czyli wysyłka do dealerów z hali fabrycznej — wzrosła o 1-2%, ale sprzedaż detaliczna samochodów spadła o 7-8%, zgodnie z danymi opublikowanymi przez producentów samochodów i FADA.

Warto przeczytać!  Tak wygląda nowe Seicento. Będzie hit? Pierwsza jazda Fiatem 600e

„Ponieważ okres świąteczny jest jeszcze za jakiś czas, producenci samochodów muszą zachować ostrożność” — powiedział w oświadczeniu na początku tego miesiąca prezes FADA Manish Raj Singhania. „Skuteczne strategie zarządzania zapasami są niezbędne, aby złagodzić obciążenia finansowe związane z wysokimi kosztami odsetek. FADA stanowczo wzywa producentów OEM PV (samochodów osobowych) do wdrożenia ostrożnej kontroli zapasów i proaktywnego zaangażowania się w rynek”.


Źródło