M&M’s upuszcza maskotki po tym, jak Tucker Carlson wywołał dziwaczne konserwatywne oburzenie z powodu „mniej seksownego” przeprojektowania
Firma M&M’s ogłosiła, że zastąpiła swoich „ukochanych rzeczników” Mayą Rudolph po tym, jak poprzednia aktualizacja maskotek firmy cukierniczej okazała się „polaryzująca”.
Marka udostępniła oświadczenie ogłaszające zmianę w poniedziałek, mówiąc, że zrobią „nieokreśloną przerwę” w używaniu maskotek cukierków. Powiedzieli, że decyzja została podjęta po sprzeciwie wobec ostatnich zmian w cukierkach.
Na początku tego miesiąca marka, której właścicielem jest cukiernia Mars Wrigley, ogłosiła nową kampanię Flipping the Status Quo. W ramach kampanii wyprodukowano limitowane edycje opakowań, na których znalazły się tylko „trzy główne damy M&M’s”, Brown, Green i jej najnowszy dodatek, Purple.
Kampania, w ramach której zbierano pieniądze na wsparcie kobiet w branżach kreatywnych, wywołała gniew gospodarza Fox News, Tuckera Carlsona. Podczas niedawnego segmentu krytykującego „przebudzone M&Msy” Carlson zakwestionował orientację seksualną i fizyczne przedstawienia maskotek w cukierkach.
Carlson wyraził również swoje rozczarowanie zeszłorocznymi cukierkami marki, potępiając cukierki jako „mniej seksowne” po rebrandingu. Zaktualizowany projekt polegał na tym, że niektóre cukierki zmieniły obuwie, z zielonymi butami do kolan M&M na tenisówki i brązową maskotką, która skróciła jej obcas.
W swoim oświadczeniu M&M’s powiedział, że nie miał na celu „złamać internetu” swoim przeprojektowaniem i podzielił się nadzieją, że Rudolph będzie rzecznikiem, na którego „Ameryka może się zgodzić”.
„Ameryko, porozmawiajmy. W ciągu ostatniego roku wprowadziliśmy kilka zmian w naszych ukochanych rzeczniczkach. Nie byliśmy pewni, czy ktokolwiek to zauważy. I zdecydowanie nie myśleliśmy, że to zepsuje internet” – powiedziała firma. „Ale teraz rozumiemy – nawet buty cukierka mogą polaryzować. A to była ostatnia rzecz, jakiej chciał M&M’s, odkąd zależy nam na łączeniu ludzi”.
Po ujawnieniu planu marki, by zrobić „nieokreśloną pauzę” od maskotek M&M’s, firma produkująca słodycze powiedziała, że jest „dumna, że może przedstawić rzecznika, na którego Ameryka może się zgodzić”.
„Jesteśmy przekonani, że pani Rudolph będzie mistrzynią mocy zabawy, aby stworzyć świat, do którego każdy czuje, że należy” – dodała firma.
The druhny gwiazda zajmie jej miejsce jako najnowszy rzecznik M&M w nadchodzącej reklamie firmy Super Bowl 12 lutego, rolę, którą określiła jako „zaszczyt”, zgodnie z Dziś.
„Jestem podekscytowany współpracą z M&M’s” — powiedział Rudolph. „Jestem miłośnikiem cukierków przez całe życie i czuję, że to wielki zaszczyt być poproszonym o bycie częścią kampanii tak legendarnej marki”.
„To bardzo zabawne połączenie, jeśli sama tak powiem” — kontynuowała, dodając, że jej zdaniem „mała Maya byłaby zachwycona, gdyby mogła pracować z M&M’s”.
Jeśli chodzi o możliwość pojawienia się w reklamie Super Bowl, powiedział Rudolph Ludzie że jest podekscytowana, ponieważ „była już osobą, która lubi oglądać Super Bowl w poszukiwaniu reklam”.
Niezależny skontaktował się z M&M’s i Rudolphem w celu uzyskania komentarza.