Marketing

MO CMO: Strategie marketingowe inspirowane Da Vinci autorstwa Siew Ting Foo firmy HP | Analiza

  • 7 lipca, 2023
  • 7 min read
MO CMO: Strategie marketingowe inspirowane Da Vinci autorstwa Siew Ting Foo firmy HP |  Analiza


MO CMO: 9 pytań z dynamicznymi liderami marketingu APAC, ujawniono spostrzeżenia i osobowości.

Chcesz się wyróżnić?

W 2018 r. HP zatrudnił marketera B2C z bogatym doświadczeniem we wszystkich markach, takich jak Unilever, Mars i Diageo, jako CMO JAPAC. Mistrzyni DEI, budowania globalnych miejsc pracy z lokalną duszą i opanowania tego, co wielokrotnie nazywa „sztuką i nauką marketingu”, Siew Ting Foo jest pionierem innowacji i, co ważniejsze, skoncentrowanym na człowieku.

Dzięki głębokiemu zrozumieniu krajobrazu tak barwnego i pełnego niuansów, jak region Azji i Pacyfiku, Siew Ting Foo nie daje się wciągnąć w taktykę marketingową – nie kłóci się o kreatywne wykonanie każdej kampanii, zmianę ceny i debatę nad optymalizacją; zamiast tego podejmuje strategiczne działania, aby stać się siłą napędową innowacji i twórcą zmian. Jej przewodnią zasadą pozostaje to, co nazywa MAGIC: opanowanie marki, zwinność, nastawienie na rozwój, integracja z innymi funkcjami i podróż klienta. MAGIA to także jej osobisty cel, jej życiowa mantra: ufać ludzkiemu potencjałowi i wydobywać z innych to, co najlepsze.

Kampania Azja-Pacyfik spotkała się z Siew Ting Foo, globalnym szefem HP ds. analizy marki — empatycznym liderem i pięciokrotnym członkiem naszej listy PowerList, aby zrozumieć zmieniające się zmiany i wyzwania stojące przed HP, rolę sztucznej inteligencji w jej miksie marketingowym, jej ulubione marki (poza HP) i kampanii, których chciałaby być częścią. Przewijaj dalej.

1. Jakie są obecnie trzy największe wyzwania marketingowe dla Twojej marki?

  • Szybkość i zwinność napędzają popyt krótkoterminowy.

  • Równoważenie z długoterminowym wpływem marki i wartością życiową klientów

  • Transformacja naszego modelu biznesowego

2. Jakie są trzy największe możliwości dla Twojej marki?

Praca hybrydowa zmienia sposób, w jaki ludzie pracują, bawią się i uczą, oraz tworzy potrzebę „bezproblemowego” doświadczenia, które zapewnia możliwości innowacji i nowych modeli biznesowych. Na przykład uruchomiliśmy usługę subskrypcji Instant Ink dla naszych drukarek, aby zapewnić szybkie uzupełnianie wkładów w domu, gdy zabraknie atramentu. W grach rozwijamy nasze produkty i znajdujemy rozwiązania, zapewniając spójny holistyczny ekosystem produktów i usług.

HP to zaufana marka. Wielkie technologie powodują wiele nieodpowiedzialności i stwarzają nam okazję do zakorzenienia kultury marki HP poprzez wykorzystanie naszej siły w zaufaniu

Jesteśmy wielkimi zwolennikami DEI i zrównoważonego rozwoju, a to jest nasze DNA w sposobie, w jaki działamy.

3. 2023: przetrwać czy prosperować? Wyszukany.

Zdecydowanie, prosperuj. Głęboko wierzę, że burzliwe czasy lub kryzys stwarzają możliwości. Moim zdaniem sprowadza się to do pokory i chęci słuchania z empatią, aby szukać przenikliwych spostrzeżeń, które napędzają nowe pomysły na rozwój.

4. Brakuje ci łodzi AI? Jaka jest Twoja strategia AI dla kadry kierowniczej?

To wciąż dopiero początek, ale obecnie uczymy się i eksperymentujemy ze sztuczną inteligencją — wiemy, że sztuczna inteligencja zacznie wpływać na sposób, w jaki prowadzimy działalność, ale potrzebny jest całościowy sposób oceny tego od końca do końca. W marketingu zacznie wpływać na produkcję treści, realizację mediów oraz sposób, w jaki prowadzimy badania i spostrzeżenia — zaczynamy od tworzenia przypadków używanych, abyśmy się tego uczyli, powtarzali i eksperymentowali, a jednocześnie nadal przestrzegali ścisłych wytycznych dotyczących zgodności marki.

5. Co Twoim zdaniem odróżnia kulturę Twojej marki od innych?

Droga HP.

Jesteśmy 80-letnią marką, którą założyciele Bill i Dave Packard założyli w garażu w Dolinie Krzemowej. Sposób HP ma ludzi w centrum tego, co robimy, dbamy o społeczność, planetę i klientów, którym służymy, a to skutkuje wieloma innowacjami. Dzisiaj marka HP jest zakorzeniona i postrzegana jako marka „zaufana”. Wiele z tych innowacji, w połączeniu ze sposobem prowadzenia działalności przez HP, pomaga wielu klientom i partnerom rozwijać się i realizować swój potencjał na całym świecie. Biorąc pod uwagę duży problem technologiczny, HP ma ogromną szansę, by przewodzić naszym pracownikom i kulturze zorientowanej na klienta, dostarczając innowacje, które przyczyniają się do rozwoju ludzkości.

6. Dokończ zdanie: „Dzisiejsza CMO musi być…”

Siew Ting Foo z kolegami z drużyny

Zorientowany na człowieka lider wielu interesariuszy. Taki, który musi zrównoważyć krótkoterminowy wpływ na biznes, wraz z długoterminowym tworzeniem marki i wartości dla akcjonariuszy. Komercyjnie bystry z danymi (nauka o marketingu), ale potrafi zrównoważyć kreatywność, opowiadanie historii i przywództwo oparte na ludziach. Podsumowuję to jako CMO Da-Vinci.

7. Powiedz nam o sobie jedną osobistą rzecz, której inni mogą nie wiedzieć.

Maluję w wolnych chwilach. To mój „czas dla siebie” i rutyna budowania więzi z moją 10-letnią córką. Malarstwo pomaga mi również połączyć się z moim wnętrzem. Prowadzę również dziennik „wdzięczności”, aby mnie zakotwiczyć.

Wierzę również w potencjał ludzi, a moją gwiazdą północną jest pomaganie ludziom w uwalnianiu ich potencjału. Kiedy ludzie mogą wnieść do pracy swoje autentyczne ja, wtedy uwalnia się ich najlepszy potencjał. Dlatego też większość ludzi, z którymi pracowałem, pozostaje w kontakcie.

Dzień z kolegami

Od kilku lat aktywnie angażuję się również w mentoring młodych absolwentów i potencjalnych liderek zarówno wewnątrz firmy, jak i na zewnątrz w branży.

8. Jaka jest twoja ulubiona kampania marki, w której brałeś udział lub chciałbyś mieć?

To była kampania marki, nad którą pracowałem dekadę temu w 2013 roku. Kierowałem wtedy marketingiem dla Johnnie Walker w Chinach. Celem było przeniesienie Johnnie Walker z tradycyjnej marki whisky, aby była odpowiednia dla młodszych konsumentów pokolenia Z. Znaleźliśmy wnikliwy wgląd w to, że postępowe chińskie pokolenie Z chce odegrać rolę w rozwoju kraju. Rozwinęliśmy tę wiedzę z 12 uznanymi influencerami i postępowcami w Chinach, a także zaangażowaliśmy znanego lokalnego dokumentalistę Jia Zhang Ke. Przesłanie dla tej grupy 12 postępowców było proste: kontynuuj historię.

Historie zostały wyrażone w 3-minutowych filmach wideo i uruchomione w przestrzeni cyfrowej, zapoczątkowały ruch online. Kampania nie tylko przyniosła ogromne uczestnictwo, zwiększyła kapitał własny, zdobyła liczne nagrody, a co najważniejsze, zapoczątkowała trend „wei dian ying” (mini film wideo) w Chinach.

9. Wymień inną markę (nie może to być Twoja) z niesamowitą obsługą klienta, którą naprawdę podziwiasz. Dlaczego jest świetny?

Nike.

Jest świetny, ponieważ jest: spójny na całym świecie i wyróżniający się osobowością tylko dla mnie i mojej rodziny, a jednocześnie ma wystarczającą szybkość innowacji. Po drugie, ich produkty/usługi są dostępne dla wszystkich grup wiekowych rodziny. Zakupy zarówno online, jak i offline są płynne i wreszcie można je spersonalizować.




Źródło

Warto przeczytać!  3 sposoby na ulepszenie strategii marketingowej na rok 2023