Rozrywka

Moana Live-Action Remake w Works from Disney, Dwayne Johnson – The Hollywood Reporter

  • 3 kwietnia, 2023
  • 4 min read
Moana Live-Action Remake w Works from Disney, Dwayne Johnson – The Hollywood Reporter


Disney wyrusza w rejs Moana jeszcze raz, tym razem w żywej akcji na żywo. Studio nawiązało współpracę z Dwaynem Johnsonem, aby opracować remake animowanej muzycznej sensacji z 2016 roku.

Johnson planuje powrócić do roli Maui, wspaniałego półboga wiatru i morza. Będzie produkował za pośrednictwem swojej Seven Bucks Productions. Jared Bush, który napisał scenariusz do oryginalnego filmu, powraca, aby napisać remake. Żaden reżyser nie jest zaangażowany na tym etapie rozwoju.

Dyrektor generalny Disneya, Bob Iger i Johnson, podzielili się tą wiadomością podczas dorocznego spotkania akcjonariuszy Disneya w poniedziałek.

„Ta historia to moja kultura, a ta historia jest symbolem wdzięku i siły wojownika naszego ludu” — powiedział Johnson. „Noszę tę kulturę z dumą na mojej skórze i w mojej duszy, a ta jedyna w życiu okazja do ponownego zjednoczenia z Maui, zainspirowana maną i duchem mojego zmarłego dziadka, Wysokiego Wodza Petera Maivii, jest bardzo ważna. dla mnie głęboka”.

Moana czerpał inspirację z mitów polinezyjskich, opowiadając historię młodej kobiety, która jest nieposłuszna swojemu ojcu, wodzowi wyspy, która zmaga się z nadchodzącą katastrofą ekologiczną, i wyrusza na poszukiwanie zjednoczenia mistycznego reliktu z jego właścicielem, bogini o imieniu Te Fiti. Po drodze uwalnia Maui z jego więzienia na wyspie, zostaje schwytana przez potwornego kraba i znajduje siłę, by zostać wodzem, o którym myślał jej ojciec.

Warto przeczytać!  Związki reprezentujące hollywoodzkich pisarzy i aktorów dążą do ograniczenia sztucznej inteligencji i chatbotów

Auli’i Cravalho, który użyczył głosu Moanie w oryginale, będzie producentem wykonawczym wraz ze Scottem Sheldonem z Flynn Picture Co.

John Musker i Ron Clements wyreżyserowali oryginalny film, który miał historię autorstwa Clementsa, Muskera, Chrisa Williamsa, Dona Halla, Pameli Ribon, Aarona Kandella i Jordana Kandella. Bush był jedynym uznanym scenarzystą.

Lin-Manuel Miranda miał ciężką rękę do tworzenia piosenek, współpracując z Opetaią Foa’i i Markiem Manciną. Johnson miał jedną z zapierających dech w piersiach melodii, chwytliwą piosenkę „You’re Welcome” autorstwa Mirandy. Inna piosenka, „How Far I’ll Go”, była nominowana do Oscara za najlepszą oryginalną piosenkę.

Film był hitem wśród widzów i krytyków, generując ponad 665 milionów dolarów na całym świecie i zdobywając nominację do Oscara dla najlepszego filmu animowanego, przegrywając z innym filmem Disneya, Zootopia.

Disney był pionierem w strategii przekształcania swoich klasycznych filmów animowanych w pełnometrażowe filmy fabularne. Jest to strategia, która przyniosła ogromne dywidendy, z niektórymi filmami, takimi jak Piękna i Bestia I Aladynstając się hitami wartymi miliardy dolarów, a niektóre zdobywające uznanie za kreatywność, takie jak Cruella. Ale przyniosło to również niewypały, a niektóre tytuły zostały zrzucone w serwisie streamingowym Disney +.

Warto przeczytać!  Brooke Shields przyznaje, że jest „największym” frajerem

I do tej pory nie przerobił żadnego tytułu z 21ul wieku, woląc zachować pewien dystans do wersji animowanych i klasycznych. Ale wydaje się, że strategia studia jest teraz na końcowym etapie i może nie minąć dużo czasu, zanim filmy takie jak Mrożony Lub Zaplątany są celem następnym.

już Lilo i Stitch film jest w fazie przedprodukcyjnej do letniej sesji. Reakcja fanów była jednym z powodów dystansu, ale Disney zakłada się, że pół tuzina lat to nie tak krótko w kulturze napędzanej nostalgią, która przechodzi przez pomysł szybciej niż dziewczyna na camakau uciekająca przed piratami kokosowymi.

Strategia Disneya inspiruje teraz także inne studia z bibliotekami animacji do przejrzenia ich katalogów w celu znalezienia tytułów do przeróbek na żywo. Universal przygotowuje się do kręcenia remake’u tego lata Jak wytresować smokato ukochany i już klasyczny film z 2010 roku.


Źródło