Marketing

Mocną stroną Dolby jest zapewnianie wciągającej i eksperymentalnej rozkoszy: Sameer Seth

  • 8 lutego, 2023
  • 6 min read
Mocną stroną Dolby jest zapewnianie wciągającej i eksperymentalnej rozkoszy: Sameer Seth


Dolby, lider wciągającej rozrywki, uruchomił w Indiach kampanię konsumencką, której celem jest edukowanie konsumentów na temat różnic Dolby dostępnych na urządzeniach mobilnych, urządzeniach audio do noszenia lub w salonie. Kampania opiera się na spostrzeżeniu, że jeśli nie widziałeś lub nie słyszałeś tego w Dolby, przegapiłeś pełne doświadczenie. Kreatywny kierunek tworzy poczucie FOMO u naszych odbiorców, aby wzbudzić ich zainteresowanie, uświadamiając im, że ich wrażenia są niepełne bez Dolby. Zdając sobie sprawę, że nie tylko słyszysz i widzisz, ale także doświadczasz i czujesz, jak rozrywka ożywa w Dolby, kampania ma na celu zachęcenie do zakupu urządzenia obsługującego Dolby – #BuyInDolby.

W rozmowie z Adgully, Sameer Seth, dyrektor ds. marketingu Dolby Atmos, omawia ostatnią kampanię „Dolby Mein Dekha lub Suna Kya”, strategię wspólnego marketingu stosowaną przez Dolby, zapewniającą wrażenia Dolby wszędzie i nie tylko.

Jaka myśl twórcza kryje się za kampanią „Dolby Mein Suna Kya”? Jak powstała ta kreatywna propozycja?

Naszym jedynym celem dla Dolby Atmos jako marki jest ożywianie rozrywki. Ta kampania – „Dolby mein Suna Kya lub Dekha Kya” – ma na celu edukowanie indyjskich konsumentów o realistycznych doświadczeniach, które są dostępne w Dolby na szlachetnych urządzeniach audio do noszenia, a nawet w salonie. Ostatecznie celem tej kampanii jest zachęcenie do zakupu urządzenia obsługującego Dolby. Kreatywnym kierunkiem, jaki obraliśmy w tej kampanii, jest stworzenie u widzów poczucia FOMO i uświadomienie im, że ich doświadczenia są niepełne bez Dolby. Kiedy uświadomisz sobie, że nie tylko słyszysz treść, ale także ją czujesz i doświadczasz, rozrywka w Dolby ożywa. Używamy #buyindolby jako wezwania do działania, które zobaczysz w filmie.

Warto przeczytać!  Jak uniknąć „marketingowej krótkowzroczności”, jeśli chodzi o strategię

Jaki brief kreatywny został przekazany agencji i jak wpadłeś na ten pomysł?

Przeprowadziliśmy trzy badania konsumenckie, które dały nam pewność, że przeprowadzimy tę kampanię.

Pierwsze badanie pokazuje, że konsumenci uznają, że wysokiej jakości dźwięk i wrażenia wizualne mogą mieć ogromny wpływ na ich wrażenia z oglądania i sprawić, że oglądanie będzie jeszcze bardziej ekscytujące. Z badań konsumenckich wynika, że ​​ostatnio konsumenci inwestują w dwie szybkie aktualizacje – po pierwsze, aktualizują swoje urządzenia, kupując lepsze telefony, lepsze telewizory i lepsze komputery, ponieważ zużywają dużo treści; po drugie, inwestują w uaktualnienie swoich subskrypcji do usług. Wcześniej korzystałeś z urządzenia z subskrypcją usługi w standardowej rozdzielczości, teraz przechodzisz na multi-urządzenie w wysokiej rozdzielczości, które obsługuje Dolby Vision i Dolby Atmos.

Trzecie badanie, które przeprowadziliśmy, polega na tym, że gdy rozmawiamy z naszymi partnerami, takimi jak e-commerce lub sklepy internetowe, w których wymieniliśmy Dolby jako markę, dowiadujemy się, że wyszukiwanie słowa kluczowego Dolby przy zakupie dowolnego urządzenia jest naprawdę wysokie. Cała myśl twórcza stojąca za tą kampanią opiera się na potocznym odniesieniu do naszego przyjaciela, takim jak „Tune Yeh Suna kya lub Dekha Kya”.

Warto przeczytać!  Czy Big Lots i The Container Store sprawią, że kupony Bed Bath & Beyond będą dla nich działać?

Jakie były wyniki Dolby w 2022 roku pod względem przychodów i wzrostu?

Dolby współpracuje z partnerami ekosystemu. Najpierw współpracujemy z twórcami treści, aby rozpocząć naszą podróż. Mamy twórców treści, takich jak filmowcy, muzycy i inżynierowie miksu muzycznego. Druga to platforma dostarczania, która dostarcza treści. Dużo współpracujemy z nadawcami, serwisami streamingowymi, zestawami audiowizualnymi i witrynami z podcastami.

Trzeci element jest odtwarzany, gdy widzi go konsument. Kiedy doświadczają tego na dowolnym gadżecie, wchodzi ogromny ekosystem i na tym się koncentrujemy i wkładamy wiele wysiłku we współpracę i partnerstwo, aby zapewnić najlepsze wrażenia.

Jeśli treść jest tworzona w Dolby, dostarczana w Dolby i odtwarzana w Dolby, uzyskujesz pełne wrażenia. Tym właśnie zajmujemy się od lat.

Nasz model biznesowy z punktu widzenia przychodów jest taki, że oferujemy technologię A/V jako licencję dla technologii OEM.

Na jakich obszarach skupia się Dolby Atmos?

W Indiach nasza muzyczna podróż zaczęła się od AR Rahmana, który tuż przed pandemią stworzył album muzyczny zawierający 99 utworów w Dolby Atmos. Współpracujemy ze wszystkimi muzykami w Indiach i na całym świecie. Filmy, które pojawiają się w Indiach, są również głównym przedmiotem zainteresowania Dolby i muzyki w filmie. Jak już wspomnieliśmy, tworzenie, dostarczanie i odtwarzanie to nasze główne obszary zainteresowania.

Wiele witryn z podcastami audio, takich jak Near Shot, Awaaz.com, jest powiązanych z Dolby Atmos. Możesz także korzystać z usług Dolby Atmos podczas lotu ze Spice Entertainment. Tak działamy z muzycznego punktu widzenia, w ten sam sposób skupiamy się na sporcie, filmach i wielu innych standardach.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

Mocną stroną Dolby było zapewnianie wciągającej i doświadczalnej rozkoszy.

Jak wzmacniacie tę ofertę w dobie Metaverse i urządzeń AR/VR?

Dolby Experiences możesz uzyskać wszędzie, na przykład w domu, podczas jazdy, a także we wszystkich formach treści. Technologia jest taka, że ​​pomaga; wierzymy, że gdziekolwiek jest nasz konsument, powinniśmy do niego docierać. Doświadczenia Dolby można uzyskać w różnych stylach życia — w kinie, telewizorach i soundbarach, komputerach osobistych, tabletach, telefonach komórkowych itp. Ostatnio wprowadziliśmy doświadczenie Dolby również w samochodach.

Jak sprawdziła się strategia wspólnego marketingu dla Dolby? Jak planować dalszy rozwój i budowanie wartości marki?

Wspólny marketing to koncepcja, która pomaga współtworzyć wartość z podobnie myślącymi markami partnerskimi, które współpracują wokół wspólnego celu. Jako marketer musisz zidentyfikować ten wspólny cel, który może połączyć podobnie myślące marki partnerskie i w ten sposób współtworzysz wartość dla marki.

„Dolby Mein Suna lub Dekha Kya” to także wspólne przedsięwzięcie marketingowe z 5 partnerami OEM. W ramach tego partnerstwa współpracowaliśmy z Xiaomi, Samsungiem, Realme, LG i Sony.

Umożliwi to marce poszerzenie grona odbiorców i zaangażowanie. To tylko sposób, w jaki partnerzy mogą wzmocnić wspólny przekaz i wykorzystać siłę siebie nawzajem.




Źródło