Technologia

Mojo Vision przechodzi na MicroLED po nieudanych poszukiwaniach inwestorów na soczewki kontaktowe AR

  • 8 stycznia, 2023
  • 4 min read
Mojo Vision przechodzi na MicroLED po nieudanych poszukiwaniach inwestorów na soczewki kontaktowe AR


Mojo Vision przechodzi na MicroLED po nieudanych poszukiwaniach inwestorów na soczewki kontaktowe AR

Zdjęcie: Mojo Vision

Der Artikel kann nur mit aktiviertem JavaScript dargestellt werden. Bitte aktywuje JavaScript w przeglądarce i lade die Seite neu.

Mojo Vision od wielu lat prowadzi badania nad soczewkami kontaktowymi AR. W przyszłości firma chce skupić się na technologii MicroLED.

Przez ponad dekadę Mojo Vision pracowało nad soczewkami kontaktowymi Mojo Lens AR dla sektora medycznego, aw perspektywie codziennego użytku. Po drodze wprowadził kilka prototypów, które zostały już przetestowane przez użytkowników. Mojo Vision dążył do osiągnięcia gotowości rynkowej około 2025 roku.

Mojo Vision nie znajduje inwestorów

Teraz Mojo Vision ogłosiło zmianę strategii: w przyszłości tak będzie skupić się na komercjalizacji technologii MicroLED opracowanej dla obiektywu, które uważa za posiadające „znaczący krótkoterminowy potencjał rynkowy”. Pracę nad soczewką kontaktową należy „spowolnić”.

W przypadku soczewek kontaktowych firma Mojo Vision opracowała wyświetlacz wielkości ziarnka piasku o gęstości pikseli 14 tys. Drew Perkins, dyrektor generalny Mojo Vision, uważa, że ​​MicroLED „zakłóci całą branżę wyświetlaczy o wartości 160 miliardów dolarów” i uważa, że ​​technologia Mojo Vision wyprzedza konkurencję. Powiedział, że może być używany do takich zastosowań, jak zestawy słuchawkowe nowej generacji, zaawansowane telewizory i ściany wideo. MicroLED jest uważana za przyszłą technologię VR i AR, która wciąż jest trudna do wyprodukowania.

mojo_lens_bild

Wyświetlacz MicroLED obiektywu Mojo pokazywał monochromatyczne zielone obrazy. | Zdjęcie: Mojo Vision

Mojo Vision jako powód zmiany strategii podaje brak inwestorów w ogólnie trudnym otoczeniu gospodarczym. „Gospodarka światowa, skrajnie ciasne rynki kapitałowe i jeszcze nie udowodniony potencjał rynkowy zaawansowanych produktów AR przyczyniły się do sytuacji, w której Mojo Vision nie było w stanie znaleźć dodatkowego prywatnego finansowania, aby kontynuować rozwój Mojo Lens, – powiedział dyrektor generalny Mojo Vision, Drew Perkins.

Warto przeczytać!  Czego można się spodziewać na Apple WWDC 2023

Przegrana runda finansowania i skupienie się na MicroLED ma konsekwencje strukturalne: Mojo Vision zwalnia 75 procent swoich pracowników we wszystkich działach.

logo

Za duży projekt za mało pieniędzy

Szef marketingu Mojo Vision, Steve Sinclair, mówił o potrzebie dodatkowego finansowania już latem ubiegłego roku. W tym czasie firma zatrudniała około 110 pracowników i kapitał w wysokości około 205 milionów dolarów – za mało jak na projekt tej wielkości.

Na rynku konsumenckim obiektyw wymagałby komputera noszonego na ciele jako gracz i musiałby być wykonany na zamówienie dla każdego klienta, zwiększając koszty i złożoność dystrybucji.

Mimo to Perkins jest dumny z opracowanej do tej pory technologii, mówiąc, że Mojo Lens to „monumentalne osiągnięcie techniczne i medyczne, o którym inni mogli tylko pomarzyć”. Powiedział, że wizja Mojo Vision dotycząca „niewidzialnych komputerów” jest tylko wstrzymana.

„Jesteśmy głęboko przekonani, że w przyszłości pojawi się rynek Mojo Lens i spodziewamy się przyspieszyć go, gdy nadejdzie właściwy czas” – powiedział Perkins.



Źródło