Biznes

Morgan Stanley twierdzi, że program premiera Gati Shakti daje Indiom przewagę nad Chinami

  • 29 czerwca, 2024
  • 3 min read
Morgan Stanley twierdzi, że program premiera Gati Shakti daje Indiom przewagę nad Chinami


Nowe Delhi:

Globalny bank inwestycyjny i firma finansowa Morgan Stanley stwierdziła, że ​​program PM Gati Shakti zapewnił nowy impuls rozwojowi infrastruktury Indii i łączności multimodalnej na autostradach, liniach kolejowych i portach, co pobudziło wzrost gospodarczy.

Według raportu, w ciągu ostatniej dekady Indie znacznie rozbudowały swoją infrastrukturę, dokonując większych inwestycji, które są lepiej ukierunkowane i potencjalnie bardziej produktywne.

„Oczekujemy, że inwestycje w infrastrukturę w Indiach będą stale rosły z 5,3% PKB w roku budżetowym 24 do 6,5% PKB w roku finansowym 29. Rzeczywiście oznacza to, że oczekuje się, że inwestycje infrastrukturalne odnotują silny CAGR na poziomie 15,3%, co przełoży się na skumulowane wydatki w wysokości USD Naszym zdaniem pomoże to podnieść stopę inwestycji, prowadząc do trwałego okresu wysokiego wzrostu produkcyjnego.

Co ciekawe, w raporcie stwierdzono również, że „wbrew powszechnemu przekonaniu, skala infrastruktury fizycznej Indii wypada korzystnie w porównaniu z Chinami, gdy rozpatruje się ją w kontekście różnicy PKB”.

W raporcie powołano się na Raport Banku Światowego dotyczący Indeksu Logistycznego z 2023 r., w którym podano, że średni czas postoju kontenerów w portach indyjskich wyniósł trzy dni, podczas gdy w takich krajach jak ZEA i RPA wynosił on cztery dni, w USA – siedem dni, a w Niemczech – dziesięć.

Warto przeczytać!  Aktualizacje na żywo wyników TCS za IV kwartał: wygrane umowy przełożą się na wzrost przychodów; zysk netto, marża EBIT prawdopodobnie ulegnie poprawie

Czas realizacji zamówień w portach indyjskich wyniósł 0,9 dnia, co jest lepszym wynikiem niż w USA (1,5 dnia), Australii (1,7 dnia), Singapurze (1,0 dnia) itd. 6. W roku 2024 ogólny wzrost przeładunków w portach wyniósł 7 procent, przy czym 53 procent ładunków zostało obsłużonych w dużych portach (należących do rządu).

Premier Narendra Modi uruchomił w październiku 2021 r. krajowy plan generalny PM Gati Shakti na rzecz rozwoju infrastruktury. Łączy on 16 ministerstw, w tym Koleje i Autostrady, na cyfrowej platformie do zintegrowanego planowania i skoordynowanej realizacji projektów multimodalnej łączności. Jest on pomyślany jako transformacyjne podejście do wzrostu gospodarczego i zrównoważonego rozwoju, w którym drogi, koleje, lotniska, porty, transport masowy, drogi wodne i infrastruktura logistyczna stanowią „7 silników”, które mają wspólnie napędzać gospodarkę.

Według raportu Morgan Stanley inicjatywy pod rządami premiera Gati Shakti przynoszą rezultaty. W ramach programu premiera Gati Shakti zidentyfikowano dotychczas łącznie 101 projektów o wartości 60 900 crore rupii do wdrożenia w sektorach portów i żeglugi.

Do kwietnia 2023 r. ukończono 26 projektów o wartości 89 mld rupii, w trakcie realizacji jest 42 projektów o wartości 15 34 mld rupii, a w trakcie realizacji jest 33 projektów o wartości 36 64 mld rupii.

Warto przeczytać!  Przemówienie przewodniczącego Powella na temat perspektyw gospodarczych

Ministerstwo Portów, Żeglugi i Dróg Wodnych (MoPSW) wdraża również kompleksowy plan połączeń portowych w koordynacji z ministerstwami autostrad i kolei.

Ze sprawozdania Morgan Stanley wynika, że ​​w ramach programu Sagarmala ukończono 220 projektów o wartości 1,12 lakh crore rupii, a 231 projektów o wartości 2,21 lakh crore rupii jest w trakcie realizacji, podczas gdy 351 projektów o wartości 2,07 lakh crore rupii znajduje się na etapie oceny.

Podobnie rozwijają się krajowe drogi wodne jako bardziej wydajny i przyjazny dla środowiska środek transportu, zarówno w przypadku towarów, jak i pasażerów.

(Poza nagłówkiem, artykuł ten nie był edytowany przez zespół NDTV i został opublikowany za pośrednictwem kanału syndykowanego.)

Polecany film dnia

Gorączka Kalki 2898 AD: wielka premiera filmu Prabhasa-Deepiki


Źródło