Biznes

MoRTH odnotowuje rekordową monetyzację w wysokości 60 000 crore funtów w roku finansowym 25

  • 14 kwietnia, 2024
  • 4 min read
MoRTH odnotowuje rekordową monetyzację w wysokości 60 000 crore funtów w roku finansowym 25


New Delhi: Związkowe Ministerstwo Transportu Drogowego i Autostrad (MoRTH) pragnie pobić rekord Dwie osoby zaznajomione z tą sprawą stwierdziły, że 60 000 crore z monetyzacji w bieżącym budżecie.

Chociaż dużą część zadania będą stanowić autostrady typu „toll-operate-transfer” (TOT), jedna trzecia tych pieniędzy prawdopodobnie będzie pochodzić z NHAI InvIT, a prywatne InvIT mogą po raz pierwszy w tym roku bezpośrednio oferować projekty drogowe roku, powiedziała jedna z dwóch osób cytowanych powyżej.

Oczekuje się, że wyższa monetyzacja w roku budżetowym 25 utrzyma dynamikę uzyskaną w zeszłym roku budżetowym, kiedy po raz pierwszy Z ToT, InvIT i finansowania opartego na projektach uruchomiono kwotę 38 334 crore. Był to wzrost o ponad 64% w stosunku do roku budżetowego 23 23 336 crore.

W ramach krajowego planu monetyzacji drogom i autostradom wyznaczono najwyższy cel polegający na monetyzacji wartości podstawowych aktywów 1,6 biliona do roku budżetowego 25. MoRTH już spieniężył wartość aktywów 1,08 biliona od roku budżetowego 19 i rozważa dodanie kolejnego 60 000 w roku budżetowym 25, aby osiągnąć swój cel.

Warto przeczytać!  Gautam Adani zastępuje Mukesha Ambaniego na liście najbogatszych Azjatów

„Chociaż MoRTH może osiągnąć Cel monetyzacji na poziomie 1,6 biliona, jego osiągnięcie należy rozpatrywać począwszy od roku budżetowego 22, kiedy to utworzono krajowy rurociąg monetyzacji i wyznaczono cele na kolejne cztery lata do roku budżetowego 25 dla wszystkich ministerstw zajmujących się infrastrukturą. Od roku budżetowego 22 warto monetyzować MoRTH 84 000 crore. Zatem do osiągnięcia celu potrzeba więcej środków fiskalnych” – powiedział były urzędnik indyjskiego Urzędu Autostrad (NHAI), zastrzegając sobie anonimowość.

Urzędnicy MoRTH powiedzieli, że cel monetyzacji zostanie osiągnięty, ponieważ NHAI posiada duży bank ukończonych projektów, które można zaoferować sektorowi prywatnemu w celu obsługi i konserwacji. Ponadto po latach obaw o rentowność prywatnych projektów autostrad NHAI proponuje wznowienie modelu rozwoju autostrad „Buduj, eksploatuj, transfer (BOT)” poprzez ogłoszenie przetargów na 53 projekty o wartości 5200 km 2 biliony w nadchodzących miesiącach. Umożliwi to NHAI zabezpieczenie środków na autostrady bezpośrednio od sektora prywatnego.

Planuje się także przyciągnięcie większego udziału światowych inwestorów w krajowym programie rozwoju infrastruktury poprzez sprzedaż na aukcji gotowych pakietów dróg i autostrad bezpośrednio InvIT z sektora prywatnego.

Warto przeczytać!  Inwestorzy oczekują najlepszych zysków Nvidii – co to może oznaczać dla akcji spółki

Po raz pierwszy ukończone i generujące dochód autostrady w ramach mechanizmu „przeniesienia opłaty za przejazd (ToT)” będą bezpośrednio i wyłącznie oferowane prywatnym firmom InvIT, które mogłyby następnie zmobilizować globalne inwestycje, oferując subskrypcję jednostek InvIT. Do tej pory rząd oferował projekty drogowe w drodze nominacji wyłącznie państwowej spółce InviT należącej do NHAI, National Highways Infra Trust (NHIT), natomiast w innych przypadkach monetyzacja aktywów odbywała się poprzez oferowanie projektów ToT prywatnym deweloperom autostrad.

Urzędnik NHIT powiedział, że ma już jakiekolwiek wytyczne od NHAI dotyczące liczby projektów zaoferowanych InvIT. Jednak urzędnicy MoRTH powiedzieli, że NHIT może zmobilizować więcej niż W zeszłym miesiącu zebrano 15 700 crore. To mógłby być Urzędnik powiedział, że w roku budżetowym 25 będzie to co najmniej 20 000 crore.

NHAI rozważa także uruchomienie funduszy poprzez zabezpieczenie przyszłych dochodów z opłat za przejazd w ramach niektórych projektów w ramach monetyzacji.

Pytania przesłane do MoRTH pozostały bez odpowiedzi do czasu wydania prasy.

Od roku budżetowego 19 NHAI zarabia Projekty o wartości 42 334 crore w ramach trasy ToT, a monetyzacja wzrosła 25 900 crore za pośrednictwem NHAI InvIT od roku budżetowego 22. NHAI również podniosła kwotę Od roku budżetowego 21 kwota 40 227 crore w ramach finansowania projektowego.

Warto przeczytać!  8 spółek Grupy Tata, które w ciągu najbliższych 2-3 lat mogą wejść na giełdę

Czynnikiem przemawiającym za dążeniem ministerstwa do monetyzacji jest ożywienie zainteresowania sektora prywatnego projektami drogowymi i autostradowymi. Z całości inwestycji kapitałowych w wysokości 3,01 biliona w sektorze w roku budżetowym 24, Z sektora prywatnego pochodziło 34 805 crore, najwięcej w historii.

Odblokuj świat korzyści! Od wnikliwych biuletynów po śledzenie zapasów w czasie rzeczywistym, najświeższe informacje i spersonalizowany kanał informacyjny – wszystko jest tutaj, na wyciągnięcie ręki! Zaloguj się teraz!


Źródło