Biznes

Motocykle BSA w Indiach: Kultowa marka motocykli BSA debiutuje w Indiach; wprowadza model o pojemności 652 cm3 w cenie 2,99 lakh rupii

  • 15 sierpnia, 2024
  • 5 min read
Motocykle BSA w Indiach: Kultowa marka motocykli BSA debiutuje w Indiach; wprowadza model o pojemności 652 cm3 w cenie 2,99 lakh rupii


Należąca do Mahindra Group kultowa marka motocykli BSA zadebiutowała w Indiach w czwartek wraz z wprowadzeniem na rynek modelu Gold Star 650 o pojemności 652 cm3 w cenie początkowej 2,99 lakh (ex-showroom Delhi). Jedna z najstarszych firm motocyklowych na świecie, Birmingham Small Arms Company (BSA), została przejęta przez Classic Legends, dział motocykli premium grupy Mahindra, w 2016 r.

Classic Legends sprzedaje w tym kraju motocykle Jawa i Yezdi.

Model BSA Gold Star 650, który powrócił do Wielkiej Brytanii w 2021 r., jest obecnie sprzedawany w Europie, Turcji, Nowej Zelandii i na Filipinach.

Najnowszy motocykl będzie konkurował z modelem Royal Enfield Interceptor 650, którego cena zaczyna się od 3,03 lakh rupii, co stawia go jako mocnego konkurenta w segmencie 650 cm3.

BSA Gold Star 650 można kupić u wybranych autoryzowanych dealerów w Indiach, a rezerwacje są obecnie otwarte. „Wprowadzenie BSA do Indii oznacza dzielenie się z Indiami częścią światowej historii motocyklowej. Ten niezwyciężony duch BSA, marki zbudowanej w ogniu walki, jest przesiąknięty nowym Gold Star” — powiedział Anand Mahindra, prezes Mahindra Group podczas premiery.

Stwierdzając, że Indie z pewnością rosną i nadszedł ich czas, powiedział: „Istnieje ogromna zmiana i potencjał. Jesteśmy jak oaza wzrostu, najszybciej rozwijająca się duża gospodarka na świecie”. Mahindra powiedział, że odrodzenie BSA przez Mahindra Group nie jest jego jedyną historią i dodał, że istnieje wiele indyjskich firm, które weszły i przejęły brytyjskie marki i je ożywiają. „To dlatego, że dzisiaj Indie są o wiele większą gospodarką. To gospodarka, która może nadać skalę marce, która pozwala ludziom po prostu przyspieszyć jej odrodzenie”, powiedział.

Warto przeczytać!  Wall Street zaleca ostrożność w sprawie cen złota w przyszłym tygodniu, Main Street dusi gaz

A kiedy my i firmy poszliśmy, aby przejąć te brytyjskie marki, nie robiliśmy tego z żadnym makabrycznym poczuciem zemsty czy triumfu. ​​Jest ogromne uczucie, powiedział i dodał: „Naszym zadaniem jest ożywienie tych marek (takich jak BSA). Duch BSA jest wpisany w nowy Gold Star 650”.

Mahindra stwierdziła, że ​​kluczem do analizy przestrzeni mobilności nie jest dzielenie jej na pojazdy elektryczne i pojazdy napędzane silnikami spalinowymi, ale raczej przyjrzenie się temu, jakie doświadczenia oferuje się klientowi i czego klient szuka.

„Od czasu COVID-19 rozmawiamy o gospodarce doświadczeń, o tym, jak ludzie teraz chcą poprawić jakość swojego życia. Myślę, że COVID-19 dał motocyklom ogromny zwrot, ponieważ chodzi o wolność” – powiedział.

Stwierdzając, że firma jest gotowa na motocykl elektryczny, powiedział: „(ale) nie wdawajmy się w ten konflikt EV kontra ICE, w którym wszyscy jesteśmy zamknięci”.

„BSA Gold Star uosabia istotę motocyklowej doskonałości. Każdy szczegół, od kultowego kształtu zbiornika po duży pojedynczy charakter silnika, został pieczołowicie wykonany, aby uchwycić ducha złotej ery BSA, zapewniając jednocześnie wydajność, niezawodność i innowacyjność, które definiują globalną markę” — powiedział Anupam Thareja, współzałożyciel Classic Legends Pvt Ltd.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

Thareja powiedział, że segment pojazdów o pojemności 650 cm3 i większych liczy obecnie około 20 000 jednostek, zarówno wyprodukowanych w kraju, jak i w procesie CKD, i że rośnie bardzo szybko. Dodał, że dzięki wprowadzeniu tego produktu na rynek firma zamierza podwoić lub potroić swoją obecność w tym segmencie.

„Radzimy sobie w tym segmencie bardzo dobrze i wyprzedzamy konkurencję” – powiedział.

Stwierdził, że zdolność produkcyjna jest zmienna i nie stanowi ograniczenia ani ograniczeń. Dodał, że firma zamierza wyprodukować w tym roku fiskalnym w zakładzie Pithampur w Indore sto tysięcy pojazdów różnych marek: Jawa, Yezdi i BSA, podczas gdy w zeszłym roku wyprodukowano 60 tysięcy motocykli dwóch marek.

Firma wydała już około 350 crore rupii z 1000 crore rupii inwestycyjnych w ciągu trzech lat, które ogłosiła w 2023 r. 350 crore rupii wydano na modernizację, nowe prace badawczo-rozwojowe, na narzędzia i na uruchomienie, podała firma.

Dodał, że firma ma obecnie ponad 450 punktów dealerskich i planuje otworzyć kolejne 150 w tym roku.

Firma Classic Legends posiada obecnie 52 salony sprzedaży motocykli BSA i ta liczba stale rośnie. Jednocześnie sieć będzie się dalej rozwijać w ramach własnej sieci.

Warto przeczytać!  Dyrektor generalny ds. technologii przekonuje, że Gurgaon jest lepszy od Bengaluru w przypadku start-upów, wymienia 5 powodów | Trendy

Dostawy tych motocykli rozpoczną się w ciągu najbliższych 10 dni

Na początku tego miesiąca Classic Legends Private Limited (CLPL) podpisało umowę o utworzeniu joint venture (JV) z Tube Investments of India Ltd (TIIL) w celu korzystania ze znaków towarowych BSA w Indiach.

Tube Investments jest częścią grupy Murugappa zajmującej się produkcją rowerów, podzespołów, części przekładni i silników do pojazdów czterokołowych i jednośladowych, łańcuchów samochodowych i przemysłowych, precyzyjnych rur stalowych oraz sprzętu fitness.

Głównym celem spółki joint venture CLPL-TIIL będzie wykorzystanie znaków BSA w Indiach w odniesieniu do motocykli oraz odpowiednich części i akcesoriów produkowanych i sprzedawanych przez Classic Legends.


Źródło