Motoryzacja

Musk nadzorował wideo wyolbrzymiające możliwości samojezdne Tesli

  • 19 stycznia, 2023
  • 6 min read
Musk nadzorował wideo wyolbrzymiające możliwości samojezdne Tesli


Elon Musk nadzorował tworzenie filmu z 2016 roku, który wyolbrzymiał możliwości systemu wspomagającego kierowcę Autopilota firmy Tesla Inc., a nawet dyktował tekst otwierający, który twierdził, że samochód firmy prowadził się sam, zgodnie z wewnętrznymi e-mailami przeglądanymi przez Bloomberg.

Musk napisał do zespołu Autopilota Tesli po godzinie 2 w nocy czasu kalifornijskiego w październiku 2016 r., aby podkreślić znaczenie demonstracji promującej system, o czym dyrektor generalny ogłosił tydzień później. W rozmowie telefonicznej z dziennikarzami i poście na blogu z 19 października Tesla powiedziała, że ​​wszystkie jej samochody od tego dnia będą dostarczane ze sprzętem niezbędnym do pełnej autonomicznej jazdy.

„Chcę tylko, aby było absolutnie jasne, że najwyższym priorytetem wszystkich jest osiągnięcie niesamowitej jazdy demonstracyjnej Autopilota” – napisał Musk w e-mailu. „Ponieważ jest to wersja demonstracyjna, dobrze jest zakodować część z nich na stałe, ponieważ później uzupełnimy kod produkcyjny w aktualizacji OTA”, napisał, odnosząc się do użycia tymczasowego kodu i późniejszej aktualizacji za pomocą oprogramowania bezprzewodowego aktualizacja.

„Będę mówił światu, że to jest to, co samochód *będzie* mógł zrobić”, kontynuował Musk, „a nie, że może to zrobić po otrzymaniu”.

Wiadomość e-mail rzuca światło na sposób myślenia Muska, zanim on i Tesla powiedzieli o możliwościach, które jeszcze się nie zmaterializowały ponad sześć lat później. Po kilku różnych iteracjach sprzętu firma po dziś dzień mówi klientom korzystającym z Autopilota i systemu, który sprzedaje jako w pełni autonomiczny, aby trzymali ręce na kierownicy i byli gotowi do przejęcia kontroli w dowolnym momencie.

W październiku Bloomberg News poinformował, że prokuratorzy w biurach Departamentu Sprawiedliwości USA w Waszyngtonie i San Francisco oraz śledczy z Komisji Papierów Wartościowych i Giełd badali, czy firma składa wprowadzające w błąd oświadczenia na temat zautomatyzowanych możliwości swoich pojazdów.

Warto przeczytać!  Fabryka Tesli w Monterrey zapoczątkowuje erę pojazdów elektrycznych w Meksyku

Musk i Tesla – które rozwiązały swój dział relacji z mediami mniej więcej trzy lata temu – nie odpowiedziały na prośby o komentarz.

„Absolutny priorytet”

Pod tematem „Absolutny priorytet” Musk napisał w swoim e-mailu z 11 października 2016 r., że anulował swoje zobowiązania na nadchodzący weekend, aby pracować z zespołem Autopilota zarówno w sobotę, jak i niedzielę. Powiedział, że każdy będzie musiał codziennie pisać dziennik tego, co zrobił, aby przyczynić się do sukcesu wersji demonstracyjnej, i że przeczyta je osobiście.

Dziewięć dni później, po tym, jak pracownicy Tesli udostępnili czwartą wersję wideo, Musk odpowiedział, że wciąż jest zbyt wiele cięć skokowych i że materiał demonstracyjny „musi sprawiać wrażenie jednego ciągłego ujęcia”.

Podczas gdy Musk napisał we wcześniejszym e-mailu, że będzie jasne, że Tesla demonstruje, co jej samochody będą w stanie zrobić w przyszłości, poinstruował pracowników, aby otworzyli wideo z czarnym ekranem i trzema zdaniami odnoszącymi się do teraźniejszości.

Prawie czterominutowe wideo, które Musk udostępnił w tweecie później tego samego dnia, rozpoczyna się tekstem, o który prosił: „Osoba na miejscu kierowcy jest tam tylko z powodów prawnych. On nic nie robi. Samochód sam się prowadzi. ”.

Kilka sekund później inżynier wskakuje do pojazdu — Modelu X — i zaczyna grać Paint It Black The Rolling Stones. Inżynier trzyma ręce z dala od kierownicy, gdy samochód wyjeżdża z podjazdu, skręca w lewo i jedzie do dawnej siedziby Tesli w Palo Alto w Kalifornii. Mechanik wysiada z pojazdu, drzwi po stronie kierowcy wydają się zamykać, a pojazd parkuje równolegle w miejscu bez nikogo za kierownicą.

Warto przeczytać!  salony dealerskie zmieniają właścicieli w Wirginii, Kalifornii, Ohio i innych miejscach

Film, który pozostaje na stronie internetowej Tesli, jest interesujący dla prawników w kilku procesach sądowych związanych z awariami Autopilota, w tym jednym z udziałem rodziny Waltera Huanga, nieżyjącego już pracownika Apple Inc., który zginął w wypadku podczas korzystania z Autopilota w swoim Modelu X w Marzec 2018 r. Prawnicy członków rodziny, którzy pozwali Teslę w maju 2019 r., zapytali Ashoka Elluswamy’ego, obecnego dyrektora oprogramowania Autopilot, podczas zeznań w czerwcu ubiegłego roku, czy wideo dokładnie odzwierciedla możliwości Autopilota w momencie jego wydania.

„Intencją tego filmu nie było dokładne przedstawienie tego, co było dostępne dla klientów w 2016 roku” – powiedział Elluswamy. „Chodziło o przedstawienie tego, co było możliwe”.

Reuters jako pierwszy poinformował o zeznaniu na początku tego tygodnia. Elluswamy odmówił komentarza.

Zderzenie ogrodzenia

Tesla i Musk nie ujawnili podczas publikowania wideo, że inżynierowie stworzyli trójwymiarową cyfrową mapę trasy, którą pokonał Model X, powiedział Elluswamy podczas swojego zeznania. Musk powiedział wiele lat po demie, że firma nie polega na mapach o wysokiej rozdzielczości dla zautomatyzowanych systemów jazdy, i argumentował, że systemy, które to robią, są mniej zdolne do przystosowania się do otoczenia.

Szczegóły mapowania – wraz z potwierdzeniem Elluswamy’ego, że samochód brał udział w wypadku podczas demonstracji – zasadniczo potwierdzają raport New York Timesa z grudnia 2021 r., w którym stwierdzono, że wideo Tesli nie daje pełnego obrazu działania pojazdu podczas kręcenia.

Zapytany, czy Tesla przejechał przez krawężnik, przez krzaki i uderzył w ogrodzenie, Elluswamy odpowiedział: „Nie jestem pewien co do krawężnika czy krzaka. Wiem o ogrodzeniu”.

Warto przeczytać!  Podsumowanie tygodnika Auto News firmy Nutson 18-24 czerwca 2023 r

W zeszłym roku amerykańska National Highway Traffic Safety Administration zaczęła publicznie publikować dane o wypadkach z udziałem zautomatyzowanych systemów wspomagania kierowcy, które agencja nakazała producentom samochodów samodzielnie zgłaszać. Chociaż Tesla zgłosiła zdecydowaną większość takich kolizji, regulator ostrzegł, że dane są zbyt ograniczone, aby wyciągnąć jakiekolwiek wnioski dotyczące bezpieczeństwa.

NHTSA prowadzi dwa aktywne dochodzenia w sprawie wadliwości autopilota. Agencja zmodernizowała pierwszą – skupiającą się na tym, jak Autopilot Tesli radzi sobie z miejscami wypadku z pojazdami pierwszego reagowania – w czerwcu ubiegłego roku. Zainicjował drugą sondę — dotyczącą nagłego hamowania — cztery miesiące wcześniej.

„Nie oszustwo”

W sierpniu kalifornijski Departament Pojazdów Motorowych oskarżył Teslę o wprowadzanie konsumentów w błąd na temat jej systemów wspomagania kierowcy. W następnym miesiącu klient ze stanu oskarżył firmę o oszukańczy marketing i zażądał pozwu zbiorowego, aby inni właściciele samochodów przyłączyli się do jego pozwu.

„Zwykłe niepowodzenie w realizacji długoterminowego, aspiracyjnego celu nie jest oszustwem”, powiedział Tesla we wniosku z 28 listopada o odrzucenie skargi klienta z Kalifornii.

Musk powiedział, że zdolność Tesli do samodzielnego prowadzenia samochodów określi, czy firma jest warta „dużo pieniędzy i jest warta w zasadzie zero”. Podczas rozmowy na Twitterze Spaces w zeszłym miesiącu powiedział, że firma ma pod tym względem przewagę nad innymi producentami samochodów.

„Coś, co Tesla posiada, czego nie mają inni producenci samochodów, to to, że samochód można ulepszyć do autonomii” – powiedział Musk. „To jest coś, czego nie może zrobić żadna inna firma samochodowa”.


Źródło