Motoryzacja

Musk, Newsom uprzejmie, nazwij Kalifornię dla centrali inżynieryjnej

  • 22 lutego, 2023
  • 4 min read
Musk, Newsom uprzejmie, nazwij Kalifornię dla centrali inżynieryjnej


Tesla Inc. powiedział, że zlokalizuje swoją „globalną centralę inżynieryjną” w Palo Alto w Kalifornii, co jest znakiem współpracy między producentem pojazdów elektrycznych a stanem, który kiedyś nazywał domem.

Firma zajmuje dawną siedzibę Hewlett Packard, CEO Tesli Elona Muska powiedział w środę podczas transmisji na żywo z gubernatorem Kalifornii Gavinem Newsomem, demokratą.

Według miasta Tesla spodziewa się, że w lokalizacji Hanover Street będzie pracować 1400 pracowników. Firma posiada setki ofert pracy inżynierów Palo Alto wymienionych na swojej stronie internetowej.

Wspólne oświadczenie sugeruje odwilż w mroźnych stosunkach między Muskiem a Kalifornią po przeniesieniu siedziby firmy Tesli z Palo Alto do Austin w Teksasie w 2021 roku.

Podczas gdy firma nadal rozwijała swój duży zasięg w stanie – Tesla zatrudnia tam obecnie ponad 47 000 pracowników – Musk skrytykował Kalifornię jako miejsce, które przeszło z krainy możliwości do miejsca ze zbyt dużą liczbą regulacji, sporów sądowych i podatków.

„Świat, który wymyśliliśmy, konkuruje teraz z nami i nie możesz spocząć na laurach” – powiedział Newsom w uwagach transmitowanych na żywo przez konto Tesli na Twitterze. Powiedział, że Kalifornia była oddana Tesli i wspierała firmę poprzez politykę ustaloną przez potężną stanową Radę ds. Zasobów Powietrznych.

Warto przeczytać!  Powiązany z Geely ECARX twierdzi, że ma przewagę kosztową w dziedzinie komputerów samochodowych

Zatrudniając ponad 47 000 pracowników w Kalifornii, producent samochodów utrzymuje duży zasięg w stanie, w tym inżynierię sprzętu i oprogramowania w Palo Alto, fabrykę samochodów w Fremont, rozwój i testy akumulatorów w San Diego oraz produkcję Megapack w Lathrop.

Kiedy Musk ogłosił, że osobiście przeprowadził się do Teksasu w grudniu 2020 r., powiedział, że Kalifornia popadła w samozadowolenie i uznała swój sukces za coś oczywistego. Kiedy Tesla poszedł w jego ślady 10 miesięcy później, podał ograniczenia dotyczące możliwości ekspansji firmy w rejonie Zatoki San Francisco.

Dyrektor generalny Tesli był serdeczny w środę z Newsomem, dziękując mu za to, że był jednym z pierwszych, którzy wpłacili depozyt w wysokości 100 000 USD za model Roadster, który firma produkowała od 2008 roku.

„To powód do dumy – zawsze był dla mnie – że Tesla jest firmą z Kalifornii” – powiedział Newsom. Gubernator Kalifornii rutynowo spiera się z konserwatystami na kontrowersyjne tematy polityczne, ale uważa, by nie obrazić Muska. Kiedy Tesla przeniosła swoją siedzibę do Teksasu, Newsom powiedział, że ma „cześć i głęboki szacunek” dla dyrektora generalnego.

Warto przeczytać!  Najważniejsze innowacje motoryzacyjne ogłoszone na targach CES 2024

Lider Kalifornii również od dawna twierdzi, że Tesla była w stanie stać się największym producentem pojazdów elektrycznych dla pasażerów na świecie dzięki przyjęciu przez państwo pojazdów elektrycznych. Newsom chwali Kalifornię jako potęgę gospodarczą, która przewyższa czerwone stany, w tym Florydę i Teksas, pod względem miejsc pracy, produktywności, bogactwa i innowacji, a jednocześnie służy jako bastion tolerancji i postępowej polityki społecznej.

Stojąc obok Muska, Newsom podkreślił swoje własne doświadczenie jako przedsiębiorcy, który miał swój udział w frustracjach kalifornijskimi przepisami i biurokracją. Zanim Newsom został wybrany na burmistrza San Francisco w 2003 roku, prowadził winiarnie i restauracje pod szyldem PlumpJack.

Newsom żartował z Muskiem, że lepiej byłoby go stać na zaliczkę na swoją pierwszą Teslę, kiedy był w sektorze prywatnym. Jako gubernator, jego pensja wynosi 209 747 dolarów, znacznie mniej niż zarabiał jako właściciel firmy.

„Teraz mam emeryturę”, powiedział Newsom Muskowi, który jest drugim najbogatszym człowiekiem na świecie według Bloomberg Billionaires Index. „Więc zjedz swoje serce”.


Źródło