Marketing

Muthoot Finance prosi klientów o „Odblokowanie szczęścia” dzięki nowej kampanii

  • 31 grudnia, 2022
  • 5 min read
Muthoot Finance prosi klientów o „Odblokowanie szczęścia” dzięki nowej kampanii


Czy możesz podzielić się z nami swoimi przemyśleniami na temat najnowszej kampanii? Jaki brief został przekazany agencji i co marka ma nadzieję osiągnąć w ramach kampanii?

Cała tegoroczna kampania Dabur Chyavanprash opiera się na bardzo silnym spostrzeżeniu konsumentów. Dowiedzieliśmy się, że istnieje rosnąca tendencja do nadmiernego uzależnienia od leków, nawet w przypadku powszechnych dolegliwości. To dość interesujące spostrzeżenie, ponieważ kiedy rozmawiamy z konsumentami, wiedzą oni, że te leki mogą mieć potencjalne skutki uboczne, ale mimo to są od nich nadmiernie uzależnieni. Wtedy zdaliśmy sobie sprawę, że Dabur Chyawanprash ma tutaj ogromne znaczenie.

Do stworzenia tej kampanii zaangażowaliśmy najlepszy zespół kreatywny McCann, a agencja wykonała bardzo dobrą robotę. Tym razem wytyczne przekazane agencji dotyczyły tego, jak przekazać tę wiedzę na głos w kampanii, która jest nie tylko bardzo powiązana, ale także wywierająca wpływ. A slogan, który został wyprowadzony – „Ghar Ghar Bann Gaya Dawai Ki Dukaan” jest bardzo odpowiedni.

Jak radziła sobie marka Dabur Chyawanprash w czasie pandemii? Czy widzicie konsumpcję konsumpcyjną, jaką obserwowaliśmy podczas pandemii, czy też znowu spada ona do poziomu sprzed pandemii?

W okresie pandemii zapotrzebowanie na odporność wzrosło i zaobserwowaliśmy znaczny wzrost popytu na Dabur Chyawanprash. W tym czasie zauważyliśmy wielu nowych konsumentów wchodzących do tej kategorii. W rzeczywistości penetracja kategorii wzrosła o prawie 100%. Po pandemii schodzi z poziomów, które osiągnął wtedy. Ale kategoria była w stanie zachować wiele zdobyczy, które osiągnęła podczas pandemii. Może nie całość, ale większość zysków, głównie pod względem penetracji gospodarstw domowych i dystrybucji, została zachowana.

Warto przeczytać!  Czym jest marketing cyfrowy? Najlepsze strategie dla marek

Czy możesz rozwinąć strategię wejścia na rynek (GTM), której używasz w celu zwiększenia penetracji?

Penetracja wśród miejskiej populacji Indian nawet po pandemii jest nadal jednocyfrowa. Istnieją różne pory roku lub podczas zmian pór roku występuje tendencja do zachorowań. To wtedy konsumenci uciekają się do przedawkowania leków lub samoleczenia. Mamy teraz mocne twierdzenie przeciwko złym skutkom PM (cząstek stałych) 2.5, że Dabur Chyawanprash chroni twoje płuca przed jego złymi skutkami. Tak więc naszym GTM jest budowanie znaczenia Dabur Chyawanprash w walce z takimi zagrożeniami zdrowotnymi. Cała nasza strategia marketingowa opiera się na znaczeniu Dabur Chyawanprash i znaczeniu odporności wśród odbiorców.

Czy możesz udostępnić media mix dla Twojej najnowszej kampanii pod względem procentowej dystrybucji?

Procentowy rozkład media mixu będzie trudny do udostępnienia. Ale mogę podzielić się z wami trendami. Obecnie cyfryzacja ma coraz większy udział w naszym miksie medialnym, ponieważ z biegiem lat medium to zdecydowanie zyskało na znaczeniu. Jednak w przypadku chyawanprash telewizja jest nadal wiodącym medium. Zobaczysz więc, że ta kampania będzie działać na wszystkich nośnikach. Zaczęło się od telewizji i będzie można ją zobaczyć również w prasie, na zewnątrz i w wersji cyfrowej.

Warto przeczytać!  Media społecznościowe to wciąż najlepsza strategia marketingowa dla Twojej małej firmy

Dabur Chyawanprash jest znaną marką od pokoleń. Ale czy planujesz nawiązać kontakt z młodszymi ludźmi, jeśli chodzi o używanie tradycyjnych produktów?

To prawda, że ​​Dabur Chyawanprash jest tam od pokoleń. Ale w międzyczasie dobrze nawiązujemy kontakt z młodszą publicznością. Dlatego jesteśmy bardzo aktywni na platformach cyfrowych i wszystkich nowszych. Współpracujemy z wieloma wpływowymi osobami w całym kraju, aby rozpowszechniać nasze przesłanie. E-commerce i e-apteka również zyskują na znaczeniu jako kanały sprzedaży. Kampania, którą zainicjowaliśmy w tym roku, dobrze trafia również do młodszych odbiorców, bo to oni stykają się z tym problemem i doskonale znają skutki uboczne leków.

Sektory FMCG i pakowanej żywności doświadczyły znaczących wzlotów i upadków w czasie pandemii i w okresie po niej, ze względu na wysoką inflację i zmieniające się nastroje konsumentów. Czy widzisz poprawę perspektyw rynku FMCG w najbliższych dniach? Jak Dabur radzi sobie z rosnącą inflacją i wzrostem kosztów produkcji?

Jest to bardzo świeży trend i dlatego bardzo trudno jest go teraz komentować, ale mamy nadzieję, że w przyszłości zaczniemy dostrzegać wzrost ogólnego popytu konsumpcyjnego. Pojawiają się sygnały, że inflacja też nieco się ochładza. Po festiwalu, wkraczającym w sezon zimowy, mamy nadzieję, że popyt konsumpcyjny wzrośnie.

Warto przeczytać!  Marka Smart Ring Oura udowadnia wartość telewizji liniowej

Optymalizacja kosztów zawsze była ciągłym procesem w Dabur i podejmujemy różne inicjatywy, zarówno po stronie operacyjnej, jak i marketingowej, zamiast iść na kompromis w kwestii kosztów.

Jaki jest plan marketingowy dla flagowej marki?

Mapa drogowa, którą sobie opracowaliśmy, to nie tylko dalsze budowanie rdzenia Dabur Chyawanprash, ale także praca nad portfolio, aby nadać marce metkę premium i promować warianty o wartości dodanej, takie jak Chyawan-prakash, czyli cukier -darmowy chyawanprash, skierowany do konsumentów ze stanem przedcukrzycowym, cukrzycą lub mających świadomość cukru, a także „gud chyawanprash”, który zawiera jaggery. Wychodzimy również z nowszymi formatami, takimi jak tabletki, proszki itp., które powinny być bardziej akceptowalne dla młodszych odbiorców.

Czy możesz również podzielić się celem/intencją stojącą za zaangażowaniem celebrytów, takich jak Akshay Kumar, jako ambasadora marki w kampanii? Czy możesz podzielić się przemyśleniami na ten temat?

Akshay Kumar jest znany ze swojej świadomości dotyczącej zdrowia, utrzymywania formy i ma masowy urok. Jego styl życia jest dość podobny do marki Dabur Chyawanprash, ponieważ interesuje się ajurwedą, jogą itp. To stowarzyszenie pomogło zarówno Akshay Kumar jako marce, jak i Dabur Chyawanprash jako marce, ponieważ jest to naturalne dopasowanie między nimi.


Źródło