Rozrywka

Muzycy walczą z zagrożeniem ze strony Tennessee anty-LGBTQ, przeciągają rachunki

  • 22 marca, 2023
  • 7 min read
Muzycy walczą z zagrożeniem ze strony Tennessee anty-LGBTQ, przeciągają rachunki


NASHVILLE, Tennessee (AP) — Kiedy ustawodawcy z Tennessee przyjęli w tym miesiącu przepisy dotyczące występów drag i młodzieży transpłciowej, wielu muzyków mieszkających i pracujących w stanie czuło, że ich społeczność, publiczność i ich artystyczna ekspresja również są pod ostrzałem.

Tendencja ustawodawców kierowanych przez konserwatystów do wprowadzania przepisów ograniczających prawa osób LGBTQ lub używanie nienawistnej retoryki wobec osób transpłciowych doprowadził ściśle powiązaną społeczność muzyczną w Tennessee do wykorzystania ich głosów i piosenek do podnoszenia świadomości i pieniędzy, a także zachęcania fanów muzyki do wyjścia i głosowania.

Na koncercie Love Rising, który odbył się w poniedziałek w Nashville, wystąpili nagrodzeni Grammy artyści, tacy jak Sheryl Crow, Jason Isbell, Maren Morris, Hayley Williams i Brittany Howard, a także wykonawcy dragów oraz piosenkarze trans i queer. Następnej nocy wysiłki kontynuowano przy drugim programie, We Will Always Be, prezentującym prezentację artystów LGBTQ we współpracy z Black Opry.

„Nikt nie jest w niebezpieczeństwie ze strony naszej społeczności, naszej pięknej, większej tęczowej koalicji tych z nas, którzy identyfikują się jako LGBTQ+, wykonawcy dragów, trans, po prostu kochający sojusznik lub po prostu ktoś, kto lubi muzykę” – powiedziała nominowana do nagrody Grammy piosenkarka i autorka tekstów Allison Russell, jedna z organizatorek Love Rising.

Osoby LGBTQ od dawna są częścią lukratywnego przemysłu muzycznego i rozrywkowego stanu, a występy i występy drag queen mają bogatą historię w Nashville i poza nim.

Artyści tacy jak Reba McEntire, Dolly Parton i Elvis Presley inspirowali lub czerpali inspirację z występów drag queen od dziesięcioleci. Parton powiedziała kiedyś ankieterowi, że wzięła udział w pokazie drag show razem z wykonawcami ubranymi jak ona – i przegrała. Nashville ma ulicę nazwaną na cześć drag queen Bianca Paigektóry był orędownikiem osób żyjących z HIV.

Warto przeczytać!  Glynis Johns, która grała panią Banks w „Mary Poppins”, umiera w wieku 100 lat

Ale w państwie, które od dawna broni swoich artystycznych i kreatywnych społeczności, niektórzy muzycy czują się teraz zagrożeni przez jego prawa. Ustawa, która została uchwalona w tym roku, zmienia definicję kabaretu dla dorosłych jako „szkodliwego dla nieletnich” i mówi, że „odtwórcy roli płci męskiej lub żeńskiej” wchodzą teraz w zakres kabaretu dla dorosłych, podobnie jak tancerze topless i striptizerki.

W poniedziałkowy wieczór za kulisami koncertu Love Rising Adeem the Artist, niebinarna piosenkarka i autorka tekstów mieszkająca we wschodnim Tennessee, wskazała na ich kwiecistą bluzkę i śliwkową szminkę i zastanawiała się, czy ich strój sceniczny nie będzie naruszał nowego prawa od 1 kwietnia.

„Nie zawsze noszę sukienki, ale nawet nie wiem, czy to jest w porządku” – powiedzieli. „Czy wolno mi nosić szminkę? Co to znaczy być przebranym za niewłaściwą płeć?

Adeem wyjaśnił, że zaledwie kilka tygodni temu zostali zaproszeni przez państwo na uroczystość uhonorowania autorów piosenek. Grzecznie odmówili.

„Nie szanujesz mnie. Rzucasz wyzwanie moim źródłom utrzymania, kwestionujesz bezpieczeństwo mojego dziecka” – powiedzieli.

Ustawa zabrania kabaretowi dorosłych występów na terenach publicznych lub w miejscach, w których mogą przebywać nieletni. Chociaż ACLU z Tennessee stwierdziło, że ustawa nie zabrania bezpośrednio wykonywania przeciągania i że przeciąganie nie jest z natury nieprzyzwoite, intencja nadal ma mrożący wpływ na wykonawców. Artystka drag queen, Justine Van De Blair, zastanawiała się, czy samo przejście z miejsca imprezy na parking, na którym mogą ją zobaczyć nieletni, byłoby powodem do aresztowania.

„Umiem się utrzymać. Drag to moje kreatywne ujście” – powiedziała. „Niestety, w tej chwili jest to tak niejasne, że nie wiemy, co się wydarzy”.

Warto przeczytać!  Podsumowanie i reakcje SmackDown (13 stycznia 2023): Pionek The Bloodline

Na Love Rising artyści dragów zdobyli jedne z największych okrzyków, gromadząc publiczność między setami muzycznymi z pełnymi pasji przemówieniami, argumentując, że rachunki były szkodliwym nadużyciem rządu i opartą na strachu kampanią mającą na celu wycofanie praw. Przeszli przez tłum, by pozdrawiać fanów i robić im zdjęcia, przesyłając buziaki w powietrzu i machając.

Pieniądze zebrane na koncertach zostały skierowane do organizacji wspierających LGBTQ, takich jak Tennessee Equality Project, Inclusion TennesseeOUTMemphis i Izba Dumy Tennessee. Darowizny były uzupełniane przez fundacje stworzone przez zdobywczynię nagrody Grammy, Brandi Carlile oraz rodzina nieżyjącego już piosenkarza i autora tekstów z Nashville, Johna Prine’a.

Artyści znaleźli inne sposoby, by pokazać swój sprzeciw wobec rekordowej liczby ustaw antytransseksualnych wprowadzonych w ubiegłym roku, a także innych orzeczeń prawnych dotyczących autonomii cielesnej. Zespół rockowy Yo La Tengo wystąpił w przebraniu podczas niedawnego postoju w trasie w Nashville. Aaron Lee Tasjan, nominowany do nagrody Grammy piosenkarz i autor tekstów, jest w trakcie pracy nad swoją kolejną płytą i napisał piosenkę, która odzwierciedla „koszmar”, którego doświadczają osoby queer i trans.

„Widzę, jak ludzie są z tego powodu bardzo zmartwieni psychicznie i emocjonalnie” – powiedział.

Izzy Heltai, piosenkarz i autor tekstów pop z Massachusetts, powiedział, że niedawno przeprowadził się do Nashville ze względu na powiązania branżowe, które tam były. Ale wkrótce zakochał się w gościnnych ludziach i przyjaciołach, których spotkał, co okazało się sprzeczne z polityką państwa. Jako transpłciowy mężczyzna, który przeszedł transformację, gdy był nastolatkiem, nazwał zakazy afirmującej płeć opieki nad młodzieżą zagrażające życiu populacji, która już jest narażona na wysokie ryzyko samobójstwa.

Warto przeczytać!  Zakłady rekwizytowe: Tom Cruise skacze ze spadochronem do Super Bowl? Możesz na to postawić

„Jest wiele dzieci, które umrą w tym stanie z powodu tych praw” – powiedział Heltai, który zagrał oba koncerty charytatywne. „To już nie jest teoria. Po prostu te prawa mordują ludzi”.

Ale nawet przy programach charytatywnych artyści stwierdzili, że przemysł muzyczny w Nashville – wciąż zdominowany przez białych mężczyzn na szczeblu kierowniczym i na scenach – powinien robić więcej, aby wspierać marginalizowanych artystów, którzy spotykają się z dyskryminacją.

Założycielka Black Opry, Holly G, założyła swoją organizację, aby dać czarnym artystom więcej możliwości występów i powiększania publiczności, ponieważ główny nurt przemysłu muzyki country nie chciał otworzyć tych drzwi. Powiedziała, że ​​bariery te istnieją również dla piosenkarzy LGBTQ, muzyków, autorów piosenek, producentów i innych osób.

„Walka o równość rasową jest także walką o równość LGBTQ+” – powiedziała. „Musimy zrobić to wszystko w tym samym czasie i razem”.

Za kulisami Bridgestone Arena drag queen Cya Inhale powiedziała, że ​​początkowo myślała, że ​​jej społeczność drag queen będzie musiała zostać sama, ale czuła, że ​​„cała społeczność artystyczna w Nashville wstała i powiedziała:„ Nie, to nie jest w porządku ”.

Poza tym, argumentował Inhale, muzyka drag i country często krążą w tych samych kręgach.

„Myślisz, że Dolly Parton nosi te wszystkie cyrkonie, bo tak kazał jej heteroseksualny facet? Nie sądzę – powiedziała.

___

Śledź Kristin M. Hall o godz https://twitter.com/kmhall

___

Ta wersja historii poprawia datę wejścia w życie przepisów dotyczących przeciągania na 1 kwietnia, a nie 1 lipca.




Źródło