Rozrywka

Muzyczny „Mean Girls” triumfuje w kasie dzięki asyście TikToka

  • 14 stycznia, 2024
  • 4 min read
Muzyczny „Mean Girls” triumfuje w kasie dzięki asyście TikToka


W ten świąteczny weekend sprzedaż biletów kinowych była pełna „Wrednych dziewcząt”, a TikTok mógł przynajmniej częściowo być odpowiedzialny za jego dominację.

Nowy film z oceną PG-13, muzyczna interpretacja oryginału z 2004 roku z Lindsay Lohan w roli głównej, z piosenkami, które sprawiły, że adaptacja na Broadwayu z 2018 roku (i dwie krajowe trasy koncertowe) stała się wielkim hitem, zarobił w świąteczny weekend 28 milionów dolarów. Film uplasował się na pierwszym miejscu, pokonując film akcji Jasona Stathama „Pszczelarz”, który zarobił 16,8 mln dolarów. (Paramount Pictures spodziewa się, że „Wredne dziewczyny” osiągną kwotę 32 milionów dolarów po dodaniu wpływów z poniedziałkowego święta federalnego z okazji urodzin Martina Luthera Kinga.)

Wiadomość ta była miłą ulgą dla kas kinowych, które nie skorzystały z wielkiego hitu kinowego na koniec roku, który często przenosi się na nowy rok. (W zeszłym roku podczas piątego weekendu „Avatar: Droga wody” zarobił dodatkowe 40 milionów dolarów). „Wredne dziewczyny” również potwierdzają, że agresywne strategie marketingu cyfrowego Paramount odniosły sukces.

Studio włożyło wiele wysiłku w wykorzystanie oryginalnego filmu, który zarobił na całym świecie 130 milionów dolarów, jako najlepszą formę promocji nowej wersji.

Warto przeczytać!  Prowadzący „Koło fortuny” Pat Sajak walczy z zawodnikiem

3 października, znany fanom jako „Dzień Wrednych Dziewczyn”, Paramount wykorzystał TikTok jako platformę do przedstawienia młodym widzom kultowego klasyka, będącego podstawą nocowania nastolatków, poprzez udostępnienie 23 10-minutowych klipów w ramach jednodniowego chwytu marketingowego na portalu społecznościowym.

Według Marca Weinstocka, światowego prezesa ds. marketingu i dystrybucji firmy Paramount, wysiłki te wygenerowały 750 000 wyświetleń całego filmu w ciągu pierwszych 15 godzin w serwisie i dodały 100 000 obserwujących do nowego konta Mean Girls TikTok, które obecnie liczy 515 000 obserwujących .

Wszystko to w przypadku filmu, który według scenarzystki, producentki i gwiazdy Tiny Fey sprawiał wrażenie, jakby „był emitowany w TBS codziennie od 20 lat”.

O wysiłku TikToka, który ukłonił się podczas strajku aktorów i wynagrodził aktorom filmu, Weinstock powiedział: „Myśleliśmy, że będzie to bardzo udany, ale nie tak skuteczny, jak był”. Większość zainteresowania przypisał użytkownikom, którzy nigdy nie widzieli oryginalnego filmu pomimo jego wszechobecności w telewizji.

Wyreżyserowana przez zespół męża i żony Samanthy Jayne i Arturo Pereza Jr. w wersji z 2024 roku Reneé Rapp wciela się w główną rolę „Plastic”, Regina George i Angourie Rice jako jej wróg Cady Heron, który ulega jej urokowi. Pierwotnie film miał ukazać się w serwisie streamingowym Paramount, ale po pozytywnych pokazach testowych latem studio zdecydowało się przenieść go do kin. (Paramount wybrał podobną drogę w przypadku „Smile” w 2022 r., horroru generującego memy, który zarobił w kraju 106 milionów dolarów, oraz „80 for Brady”, który studio wypuściło w lutym ubiegłego roku).

Warto przeczytać!  Rumer Willis wita córkę Louettę ze swoim partnerem Derekiem Richardem Thomasem

Decyzja o umieszczeniu filmu w kinach spowodowała zwiększenie kosztów marketingowych o szacunkowo 20 milionów dolarów, głównie związanych z promocjami w Internecie. Oprócz promowania filmu na TikToku firma Paramount nawiązała współpracę z Uberem, aby zaoferować nastolatkom bezpłatne przejazdy do kina; przejęcie Instagrama przez Auli’i Cravalho, aktorkę, która ponownie wciela się w rolę Janis; specjalne soczewki i filtry Snapchata; film na YouTube przedstawiający nastoletniego łamacza serc, Chrisa Brineya, bawiącego się ze szczeniętami; i, co najważniejsze, umieszczenie zwiastuna przed „Taylor Swift: The Eras Tour”.

„Mam wrażenie, że zespół bardzo dobrze rozumiał, do jakich typów odbiorców chciał dotrzeć i gdzie ich znaleźć” – powiedziała pani Fey. „Córka mojej przyjaciółki otrzymała w zeszłą środę od Ubera powiadomienie, że nastolatki mają dwa bezpłatne przejazdy do kina „Wredne dziewczyny” w ten weekend. I pomyślałem: Wow, Paramount był dokładny.

Tak dogłębny, że większość widzów, którzy pojawili się w kinie, to kobiety w wieku od 18 do 34 lat. Film nie dotarł do wielu kobiet starszych, łącznie z tymi, które prawdopodobnie oglądały go w młodości, co świadczy o tym, że film może mieć miejsce na rozrost.

Warto przeczytać!  3 znaki zodiaku, które mają największe szczęście w miłości od stycznia 2023 r

„Tłum osób powyżej 45. roku życia stanowił tylko 7 procent. Tylko 10 procent miało od 35 do 44 lat” – powiedział Chris Aronson, prezes Paramount ds. dystrybucji krajowej. „Myślę więc, że mamy tutaj szansę służyć starszej publiczności”.

Po pierwsze, pan Weinstock jest pewien, że w filmie pojawi się szeroka grupa ludzi w różnym wieku. „Są fanami tej serii” – powiedział. „Widzą to i mówią: „Och, kocham moje „Wredne dziewczyny”. To wygląda atrakcyjnie.


Źródło