Filmy

Na ile realistyczny jest nowy film przygodowy Marka Wahlberga?

  • 25 marca, 2024
  • 8 min read
Na ile realistyczny jest nowy film przygodowy Marka Wahlberga?


<\/div><\/div>„],,filter”:{„nextExceptions”:”img, cytat blokowy, div”,”nextContainsExceptions”:”img, cytat blokowy, a.btn, przycisk ao”}” renderIntial”:true,”wordCount”:350}”>

W „Królu Arturze”, wypuszczonym na dużym ekranie przez Lionsgate 15 marca, Mark Wahlberg wraz z zespołem wyścigowym biegają po szlaku, wspinają się, tyrolują, jeżdżą na rowerze górskim i pływają kajakiem, pokonując trasę przez dżunglę z mapą i kompasem. Ścigają się nocą z latarkami czołowymi, drzemią owinięci w koce ratunkowe na ziemi i godzinami brną przez pozornie nieznośne błoto. Akcja jest dramatyczna i fascynująca, ale czy ona i sprzęt, którego używają, są autentyczne?

Na ekranie Wahlberg i jego zespół rywalizują w wyścigu opartym na prawdziwym wydarzeniu, czyli Mistrzostwach Świata w Adventure Racing 2014. W tych wyczerpujących wyścigach (do których teraz trzeba się zakwalifikować, ale wtedy nie było to możliwe) rywalizowali zarówno światowej klasy sportowcy, jak i zwykli ludzie, którym nie przeszkadzało cierpienie w pogoni za przygodą i metą. Byłem jedną z tych osób; Przez osiem lat brałem udział w 40 wyścigach przygodowych na różnych dystansach.

Ze względu na logistykę, ekstremizm i koszty sport ten jest raczej mało znany. Wyścigi przygodowe cieszyły się największym zainteresowaniem w mediach, kiedy producent telewizyjny Mark Burnett wprowadził Eco-Challenge do ESPN w 1995 r. Kolejne wyścigi były emitowane w Discovery Channel i USA Network do 2002 r. Następnie w 2019 r. w Amazon Prime wyemitowano powrotne Eco-Challenge. Po początkowych latach pracy nad wspaniałymi, trwającymi od 7 do 10 dni, nieprzerwanymi, wielodyscyplinarnymi wydarzeniami wytrzymałościowymi na całym świecie w 4-godzinnych miniserialach, ukazujących ludzkie dramaty i trudne do utożsamienia wyczyny fizyczne, Burnett zmienił się skup się na Ocalałym; O wiele łatwiej jest sfilmować grupę ludzi na małej wyspie niż grupę ludzi podróżujących różnymi pojazdami napędzanymi siłą mięśni przez odległość od 400 do 500 mil, w dzień i w nocy.

Ale tutaj, w „Arturze królu”, filmie, z którym Burnett nie miał nic wspólnego, wyścigi przygodowe – i większość związanego z nimi sprzętu outdoorowego – ponownie trafiają do głównego nurtu. Film przedstawia prawdziwą historię Mikaela Lindnorda, szwedzkiego kierowcy wyścigowego granego przez Walhberga, oraz bezpańskiego psa, który podążał za nim i jego kolegami z drużyny przez setki mil podczas wyścigu w Ekwadorze w 2014 roku.

Warto przeczytać!  Gorący asfalt i zimna zemsta

Ponieważ wyścigi przygodowe i ten film obejmują tak wiele dyscyplin sportowych i towarzyszący im sprzęt, który znają czytelnicy „Outside”, rozmawiałem z Lindnordem (który ma na swoim koncie mistrzostwa świata w wyścigach przygodowych) na temat jego wyboru sprzętu i tego, jak pomógł filmowi załoga stara się zachować jak najbardziej realistyczny obraz. Rozmawiałem także z Michaelem Kloserem, pięciokrotnym mistrzem świata w wyścigach Adventure Racing, którego markę plecaków OutThere nosi Wahlberg i zespół w filmie.

Lindnord powiedział, że ekipa filmowa stworzyła „tablice nastroju” przedstawiające sprzęt do wyścigów przygodowych, na podstawie których będzie oceniał autentyczność tego sportu. Następnie produkcja kontaktowała się z markami z prośbą o sprzęt. „Staraliśmy się maksymalnie zbliżyć do rzeczywistości” – mówi Lindnord.

Bazując na tych wywiadach i moim doświadczeniu, mogę śmiało stwierdzić, że sprzęt pokazany w filmie jest prawie całkowicie autentyczny z tym, którego używał Lindnord i jego koledzy z zespołu podczas wyścigu w 2014 roku oraz podczas innych zawodów. Oto przegląd konkretnych elementów wyposażenia i ich wypowiedzi na ten temat.

Sprzęt do wyścigów przygodowych w „Królu Arturze”

zapas sprzętu do wyścigów przygodowych
Sprzęt używany w przygodowym filmie o wyścigach Wahlberga był w większości taki sam, jak używany przez prawdziwych sportowców przedstawionych w filmie. (Zdjęcie: dzięki uprzejmości Mikaela Lindnorda)

Plecaki

„Korzystałem z pakietów OutThere przez ostatnie pięć lub sześć lat mojej kariery” – mówi Lindnord. „Działają naprawdę dobrze.” Kloser, który wypuścił OutThere mniej więcej po zakończeniu kariery sportowej w 2012 roku, dostarczał różne plecaki dla Wahlberga i jego kolegów z drużyny. Plecaki te mają wiele łatwo dostępnych kieszeni i umożliwiają przenoszenie sprzętu takiego jak kaski i PFD, a jednocześnie zapewniają mobilność – co jest kluczowe w wyścigach przygodowych. Opakowanie OutThere’s o pojemności 15 litrów jest używane w scenach wyścigu związanych z kolarstwem górskim, a opakowanie o pojemności 30 litrów jest używane w innych scenach. Aby wykorzystać rozgłos wywołany filmem, firma OutThere zmieniła nazwy pakietów na „WC-15” i „WC-30” na „World Championship”, odzwierciedlając wyścig przedstawiony w filmie.

Warto przeczytać!  Jak Marvel zmarnował rewolucyjnego zmutowanego superbohatera

Buty terenowe

Każdy członek zespołu wyścigów przygodowych nosił inne buty do biegania w terenie Salomon, ale Wahlberg, który gra Lindnorda, nosił Salomon X-Alpine. Lindnord twierdzi, że wybór padł na „ponieważ zapewnia wodoodporność”. (Technicznie rzecz biorąc, nie są wodoodporne, ale twierdzi, że dobrze sprawdzają się w mokrych warunkach.) Co ważniejsze, but wyróżnia się przyczepnością, górną ochroną i komfortem przez cały dzień, czyli cechami niezbędnymi podczas wyścigów przygodowych lub innych górskich wypraw. -biegowa przygoda.

Wiosła

Zespół i inne osoby biorące udział w filmie korzystały ze skrzydełkowych wioseł Epic z włókna węglowego. Ten projekt jest autentyczny w stosunku do tego, czego używa wielu miłośników przygód. Są lekkie i sprawnie wiosłują, jeśli masz dobry ruch – skrzydlaty kształt może być bezlitosny, jeśli nie. Lindnord twierdzi, że używał wiosła szwedzkiej marki, ale firma produkcyjna zdecydowała się na markę amerykańską.

Mark Wahlberg i Mikael Lindnord trenują kajaki na potrzeby filmu o wyścigach przygodowych
Mark Wahlberg współpracuje z Mikaelem Lindnordem nad umiejętnościami wiosłowania, aby przygotować się na autentyczną akcję w filmie przygodowym o wyścigach. (Zdjęcie: dzięki uprzejmości Mikaela Lindnorda)

Kajaki

Wioślarze mogą być zaskoczeni – lub sceptyczni – widząc plastikowe kajaki typu sit-on-top podczas jakichkolwiek Mistrzostw Świata, ale plastikowe łodzie firmy Ocean Kayak są normą. Są trwałe, łatwiejsze w transporcie dla osób zarządzających wyścigami i stabilne. Lindnord żartuje: „Możesz wiosłować, ile chcesz, a oni płyną z jedną prędkością”. Tak, są szybsze łodzie z zamkniętym pokładem, ale kajaki z miejscem do siedzenia na górze mają pewne zalety, co widać na filmie. Nie ma tu żadnych spoilerów.

Rowery górskie

Lindnord mówi, że podczas gdy jego zespół ścigał się na rowerach Specialized Epic – „najlepszych z najlepszych”, w filmie wykorzystano tańsze rowery górskie Specialized do biegów przełajowych. Pojawiają się także specjalistyczne hełmy.

Warto przeczytać!  Recenzja filmu „Dom przy drodze” (2024).

Reflektory

„Światła nie były tymi, których używamy” – mówi Lindnord, który wyjaśnia, że ​​on i jego zespół używali reflektorów Silva lub niemieckiej produkcji Lupin. Duża obudowa tych przedstawionych w filmie nie sprawdza się dobrze dla zawodników podczas biegania (zbyt dużo podskakiwania) lub podczas poruszania się po zarośniętej dżungli (prawdopodobnie zaczepiliby się o gałęzie, zarośla i winorośl).

Sprzęt wspinaczkowy

W filmie jest fragment wyścigu, w którym wspinacze mogą unieść brwi w związku ze sprzętem i strategią, ale posiadanie przy sobie uprzęży wspinaczkowej, taśmy, krążka i karabinków podczas wyścigu przygodowego jest powszechne, aby móc poruszać się po odcinku wspinaczkowym pośrodku stopy lub nogi rowerowej.

Skróty

Nie związane ze sprzętem, ale z kwestią autentyczności, niektóre decyzje dotyczące wyścigu podjęte w filmie sprawiają, że widz zastanawia się, czy zespół zostanie zdyskwalifikowany za dokonany przez siebie wybór. Czy scenariusz, z którym spotyka się zespół podczas wyścigu, faktycznie może się spełnić? „Technicznie tak” – mówi Kloser. On i jego zespół wskoczyli kiedyś do szybko płynącej rzeki „z bystrzami klasy III+ lub IV+”, aby podróżować szybciej i mniej boleśnie niż wędrówka po zboczu. „Nic w zasadach nie mówiło, że nie możemy tego zrobić” – mówi. Mówi także, że on i jego zespół kiedyś całkowicie ominęli wielogodzinny odcinek linowy i przepłynęli przez zimne rzeki, wykonując „tylko sękatą jazdę po dżungli, dosłownie pełzając na czworakach”, co wyprzedziło kilka drużyn. „Przy linach nie było punktu kontrolnego” – mówi, dzięki czemu zespół nie został zdyskwalifikowany. (To dziki sport.)

Przyznaje, że w filmie wprowadzono pewne modyfikacje i upiększenia nawiązujące do Hollywood, ale ogólnie oddane są skomplikowane zasady (lub brak zasad) wyścigów przygodowych.

„Zawodnicy wyścigów przygodowych, wspinacze skałkowi lub wioślarze mogą spojrzeć na niektóre fragmenty i pomyśleć: «Naprawdę nie zrobiliby czegoś takiego»” – mówi Kloser. „Ale oni oddają sportową sprawiedliwość. A dla 99% ludzi, którzy oglądają ten film, jest on dla nich realistyczny – szalenie realistyczny”.


Źródło