Motoryzacja

Na targach CES Chrysler prezentuje kokpit przyszłości

  • 4 stycznia, 2023
  • 3 min read
Na targach CES Chrysler prezentuje kokpit przyszłości


Chrysler będzie pierwszą marką Stellantis w Ameryce Północnej, która zastosuje technologię nowej generacji producenta samochodów w kokpicie.

Stellantis demonstruje makietę swojego dwumiejscowego układu Chrysler Synthesis podczas targów CES w Las Vegas w tym tygodniu. Projekt Synthesis obejmuje kilka nadchodzących platform technologicznych Stellantis, w tym STLA Smart Cockpit, STLA Brain i STLA AutoDrive. Producent samochodów marki te trio jako „Advanced Technology for Real Life”.

Firma twierdzi, że zaawansowana technologia sztucznej inteligencji będzie w stanie z czasem dostosować i ulepszyć interfejs użytkownika. Na przykład będzie w stanie nauczyć się preferencji właściciela.

System umożliwia również Stellantis dokonywanie aktualizacji pojazdów bezprzewodowo, funkcja, którą producenci samochodów ścigają się, aby się dostosować.
Według Stellantis korzystanie z takich aktualizacji umożliwi „szybkie tworzenie i aktualizowanie funkcji oprogramowania, automatyczne pobieranie treści i ulepszeń bezprzewodowo, aby pojazd był świeży, ekscytujący i sprawny przez cały dzień posiadania”.

Chrysler powiedział, że podejście over-the-air zerwie dzisiejszą więź między generacjami sprzętu i oprogramowania.

Chrysler Synthesis jest kształtowany przez język projektowania Harmony in Motion, który według Stellantis jest „współczesny, zrównoważony i skoncentrowany na technologii”. Deska rozdzielcza jest smukła i kanciasta, przywodząca na myśl ekran science fiction.

Warto przeczytać!  VW: Pomimo inwentaryzacji, kontrowersji, rok 2022 był dobrym rokiem

„Chrysler Synthesis pokazany na targach CES 2023 reprezentuje przyszłość projektowania, technologii i obsługi klienta marki Chrysler, wprowadzając projekt zorientowany na klienta i intuicyjną, płynnie połączoną technologię w prawdziwym życiu” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Chryslera, Chris Feuell.

Chrysler wykorzystuje targi CES jako trampolinę dla swoich przyszłych planów produktowych. W zeszłym roku zaprezentował koncept elektrycznego crossovera Airflow i ogłosił, że marka zadebiutuje ze swoim pierwszym elektrycznym modelem do 2025 roku, jednocześnie dążąc do przejścia na całkowicie elektryczny do 2028 roku.

Tegoroczne targi zapewnią wgląd w wrażenia użytkownika, jakich mogą spodziewać się właściciele Chryslera.

Firma twierdzi, że STLA AutoDrive, elastyczny system, który może odbierać aktualizacje bezprzewodowo, zapewnia autonomiczną jazdę na poziomie 3, która pozwala „odrywać ręce od kierownicy i patrzeć na drogę”.

Stellantis powiedział, że demonstracja Synthesis na targach CES zilustruje jeden dzień z życia przyszłego właściciela Chryslera. Firma podkreśla kilka funkcji:

  • Mój dzień: Stellantis mówi, że ta funkcja „syntetyzuje i synchronizuje wiele aspektów obsługi klienta, w tym kalendarze i harmonogramy, informacje o stanie pojazdu, takie jak stan naładowania, funkcje inteligentnej technologii domowej, aktualizacje pogody i inne, pomagając zorganizować i opracować inteligentny plan podróży dla dzień.”
  • Witamy w pojeździe: Wirtualny osobisty asystent wita właściciela na podstawie rozpoznawania biometrycznego.
  • Wydajność: Firma twierdzi, że autonomiczna jazda pozwoli kierowcom wykonywać wiele zadań jednocześnie i „uzyskać dostęp do zestawu działań opartych na produktywności”, takich jak wideokonferencje; rekomendacje miejsc na lunch z dogodnymi opcjami parkowania i ładowania; i inteligentny dom „budzą się” na powrót pod koniec dnia.
  • Tryby Chill/Zen/Zabawa: Ta opcja zapewnia doznania zmysłowe, które obejmują „zabawę i dobre samopoczucie w pojeździe (medytacja, karaoke, gra z DJ-em), gdy pojazd stoi lub jedzie autonomicznie”. Stellantis powiedział, że demonstrator będzie wyposażony w funkcję Synthesis Music Experience, która pozwala klientom tworzyć i syntetyzować własną muzykę.
Warto przeczytać!  5 znaczących transakcji fuzji i przejęć w sektorze motoryzacyjnym w pierwszych miesiącach 2023 r


Źródło