Marketing

Na wzgórzach Metaverse jest złoto, ale trzeba je ostrożnie wydobywać

  • 28 lutego, 2023
  • 4 min read
Na wzgórzach Metaverse jest złoto, ale trzeba je ostrożnie wydobywać


Według specjalnego raportu McKinsey metaverse stał się „zbyt duży, by go zignorować” – jednak jego przyszłość jest daleka od pewności.

Czy inwestowanie w Metaverse to duża szansa czy duże ryzyko? To jedno i drugie – a liderzy biznesowi i technolodzy muszą przebrnąć przez cały szum, szum i rozrost, aby określić, co najlepiej sprawdza się w ich organizacjach. W RTInsights zbadaliśmy cyfrowe bliźniaki jako rdzeń poważnych metawersów na skalę przemysłową. Ale metaverse wykracza znacznie poza cyfrowe bliźniaki, w sztuczną inteligencję, immersyjną rzeczywistość, zaawansowaną łączność i Web3.

Według specjalnego raportu McKinsey metaverse stał się „zbyt duży, by go zignorować – ale jego przyszłość jest daleka od pewności”. „Firmy muszą zanurzyć palec u nogi w wodzie i planować skok na głęboką wodę, jeśli będzie to uzasadnione” — twierdzą współautorzy raportu, na czele z Homayoun Hatami.

Na wzgórzach Metaverse jest zdecydowanie złoto. McKinsey szacuje, że metaverse może wygenerować wartość od 4 do 5 bilionów dolarów do 2030 r. To bilion przez „t”. Dzięki takim liczbom Hatami i jego współautorzy zachęcają liderów biznesu do przyspieszenia i wykorzystania możliwości, jakie oferuje Metaverse. „Metaverse dotyka wielu części przedsiębiorstwa” – zauważają. „CEO jest naturalnym integratorem, który potrafi zebrać zasoby firmy, aby stworzyć spójną, opartą na wartości odpowiedź. A przy wsparciu dyrektora generalnego istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że metaverse utknie w „pilotażowym czyśćcu”.

Warto przeczytać!  Jak radzi sobie Bravo Sierra rok po wyłączeniu reklam na Facebooku

Odblokuj prosty dostęp do złożonych danych przemysłowych. [Learn More]

Zobacz też: 5G, 6G i Metaverse Top Lista najgorętszych technologii 2023 roku

Cyfrowe bliźniaki, o których mowa powyżej, to jedna strona metawszechświata – strefy przemysłowej. Druga strona znajduje się po stronie konsumenta. „Wiele firm dodało już Metaverse do swojej wielokanałowej mieszanki marketingowej, zaznaczając swoją obecność w wirtualnych światach, takich jak Roblox, Fortnite i Sandbox”, Hatami. i jego współautorzy stwierdzają. „Niektórzy już odnoszą sukcesy. Nike gościło ponad 26 milionów gości w Nikelandzie, swojej przestrzeni w Roblox, i sprzedało ponad 185 milionów dolarów NFT do cyfrowych tenisówek i podobnych produktów. A jej dział cyfrowy potroił przychody, przekraczając 10 miliardów dolarów, czyli prawie jedną czwartą całości firmy”.

Jednocześnie analitycy McKinsey ostrzegają, że metaverse ma jeszcze długą drogę do rozkwitu – a liderzy biznesowi muszą zrozumieć, że to długa droga. „Rozwój metaverse jest oddalony o kilka lat od prawdziwego punktu zwrotnego” – stwierdzają. „Może to z łatwością potrwać dłużej – ale to nie powód, aby się nie przygotowywać”. Sama technologia nie jest gotowa: „Postępy w sieciach 5G, obliczeniach brzegowych, sprzęcie i oprogramowaniu muszą przejść do trybu online – są w toku. W tej chwili publiczność to głównie gracze i osoby obeznane z techniką; innych trzeba zatrudnić. Nie ma połączenia między różnymi częściowymi metawersami (Roblox, piaskownica i wiele innych). Zintegrowany lub prawdziwy metaverse jest bardzo odległy”.

Warto przeczytać!  Być stolarzem słów...

Na tym etapie najważniejszym początkiem podróży w Metaverse jest opracowanie uzasadnienia biznesowego. „Kluczowym pytaniem jest mniej: co możemy zrobić w metawszechświecie?” i więcej „dlaczego metaverse pasuje do naszego programu wzrostu i innowacji?”” Hatami i jego zespół doradzają. Liderzy biznesowi „powinni rozważyć zidentyfikowanie i ustalenie priorytetów praktycznych przypadków użycia, które pasują do strategii firmy, a następnie opracować koncepcje, przypadki biznesowe i mapy drogowe dla tych przypadków użycia”.




Źródło