Rozrywka

„Naatu Naatu” zdobywa Oscara za najlepszą piosenkę do „RRR” – IndieWire

  • 13 marca, 2023
  • 4 min read
„Naatu Naatu” zdobywa Oscara za najlepszą piosenkę do „RRR” – IndieWire


Pomimo tego, że został zlekceważony za najlepszy międzynarodowy film fabularny Indii, „RRR” dostał swój zasłużony moment w centrum uwagi Oskara w niedzielę wieczorem, kiedy piosenka MM Keeravaniego „Naatu Naatu” otrzymała Oscara za najlepszą oryginalną piosenkę. Energetyczny numer muzyczny stał się wirusowym hitem dzięki występowi elektrycznego duetu Ram Charan i NT Rama Rao Jr, a podekscytowanie wokół utworu rosło, gdy film powoli zyskiwał popularność wśród widzów z całego świata.

Nagroda jest zwieńczeniem długiej współpracy reżysera „RRR” SS Rajamouli z Keeravani. W rozmowie z IndieWire Rajamouli przypomniał sobie, w jaki sposób jego relacje z jego długoletnim kompozytorem ułatwiły dyskusję na temat kontekstu narracyjnego, w którym ma miejsce piosenka, aby zapewnić bardziej imponujący numer muzyczny.

„Bheem jest upokarzany, jest niewinnym facetem” – powiedział Rajamouli. „Jest świetnym tancerzem, ale żyje w zupełnie nieznanym mu świecie. Więc kiedy Ram przychodzi i pomaga mu, chcę, żeby widzowie poczuli ich złość. Nie mogą walczyć przez sytuację w jakiej się znajdują, ale ja przynoszę tę piosenkę, która ma mi dać satysfakcję z walki. [Keeravani and I] dużo dyskutowano na ten temat”.

Warto przeczytać!  Ticketmaster częściowo zwraca fanom pieniądze po tym, jak Robert Smith z The Cure „zniechęcił” porażką cenową firmy

„RRR” od razu stał się hitem wśród widzów i krytyków, kiedy pojawił się w kinach w Indiach, i szybko stał się międzynarodowym fenomenem, kiedy zaczął być transmitowany w serwisie Netflix w zeszłym roku.

„RRR” SS Rajamouli to olśniewająca fikcja historyczna – z naciskiem na „fikcję” – która sprawia, że ​​ruchomy obraz wydaje się jednocześnie intymny i ogromny” — napisał Siddhant Adlakha w swojej recenzji IndieWire. „Tętniący życiem dramat akcji z epoki, który przyćmiewa nawet bijące rekordy filmy „Baahubali” reżysera (widzowie, którzy je znają, prawdopodobnie nie będą wiedzieli, czego się tutaj spodziewać) dzięki mieszance nagiej szczerości, nieskruszonego machizmu i jaj do- kunszt akcji przy ścianie. Film wyświetlany jest na ponad tysiącu ekranów w Ameryce Północnej, a oglądanie go przez wypełnioną po brzegi widownię, znającą kino w języku telugu, prawdopodobnie dostarczy jednego z najgłośniejszych i najbardziej hałaśliwych przeżyć teatralnych, jakie można sobie wyobrazić. Wiele ostatnich premier zostało okrzykniętych „powrotem kina” po pandemii, ale „RRR” wyróżnia się jako bezwstydny powrót do wszystkiego, co sprawia, że ​​wrażenia kinowe są wspaniałe, a wszystko to jednocześnie”.

Warto przeczytać!  Influencerka TikTok sugeruje, że jest gotowa kłamać, by promować produkty, jeśli cena jest odpowiednia

Część przytłaczającego sukcesu filmu można przypisać sposobowi, w jaki połączył akcję i numery muzyczne w sposób nieznany większości zachodnich widzów. W oddzielnym wywiadzie dla Erica Kohna z IndieWire Rajamouli opowiedział o swojej miłości do olśniewającej publiczności kinem opartym na spektaklach.

„Zawsze lubię przesuwać granice” — powiedział Rajamouli. „Możesz stworzyć fantastyczne widowisko, jeśli postacie mają nadprzyrodzone moce. Wspaniale jest zobaczyć to na ekranie, ale dla mnie, gdy postać ma te moce, jeśli widzowie wierzą, że może zrobić wszystko, nie ma twórczego napięcia. Chciałbym, aby moje postacie były prawdziwe, ale akcja przerysowana. Aby wypełnić tę lukę, muszę pobudzić emocje bohaterów. Udowodniono, że kiedy dana osoba jest napędzana emocjonalnie, może robić rzeczy, które są nie do uwierzenia. Słyszeliśmy tak wiele historii o ludziach, którzy robią niewyobrażalne rzeczy, kiedy muszą. To daje mi pewność, że mogę tworzyć naprawdę duże sekwencje akcji, o których wiesz, że nie są możliwe, ale wierzę, że bohaterowie mogą przez nie przejść”.

Połączenie elementów muzycznych i akcji było dotychczas znakiem rozpoznawczym filmów Rajamouli. Tak może być nadal (reżyser pracuje nad muzyczną adaptacją indyjskiego eposu narodowego Mahabharata i jest otwarty na nakręcenie kontynuacji „RRR”). Ale zapytany, czy jest zobowiązany włączyć taniec do swoich przyszłych projektów, reżyser dał jasno do zrozumienia, że ​​jako dyrektor muzyczny nie czuje się zaszufladkowany.

Warto przeczytać!  W co wierzyć o przyszłości – Różnorodność

– Nie ma żadnego obowiązku – powiedział. „Kiedy zaczynasz kręcić film, wybierasz fabułę i gwiazdorską obsadę. Rozumiesz, czego ludzie będą oczekiwać od tego filmu. Powiedzmy, że Steven Spielberg kręci film z Kristen Stewart. Od razu widzowie będą mieli oczekiwania co do tego, co to będzie. Jeśli spełnisz te oczekiwania, będziesz miał udany film. Jeśli wyjdziesz poza te oczekiwania, będziesz miał przebój. Jeśli nie spełnisz tych oczekiwań, czeka cię płaski film. Kiedy mam podstawową historię i ludzi, którzy będą grać w filmie, wiem też, że widzowie będą oczekiwać piosenek. Musimy to jak najlepiej wykorzystać”.


Źródło