Nadchodzące rowery Scrambler w Indiach
Royal Enfield Scrambler 650, Scrambler oparty na Himalayan 450, Scram 440 i Scrambler oparty na Hondzie CB350 są dostępne na rynku indyjskim
Motocykle Scrambler stały się ostatnio dość popularne na rynku indyjskim i producenci rowerów wykorzystują ten trend, wprowadzając nowe modele. Triumph Scrambler 400X, Yezdi Scrambler i Royal Enfield Scram 411 to obecnie najpopularniejsze nazwy w segmencie scramblerów. W ciągu najbliższych 6–12 miesięcy na indyjskim rynku pojazdów dwukołowych pojawi się wiele nowych rowerów Scrambler. Przyjrzyjmy się więc szczegółom nadchodzących motocykli Scrambler w Indiach.
1. Scram 450 oparty na Royal Enfield Himalayan 450
W oparciu o nowy Himalayan 450 Royal Enfield pracuje nad nowym motocyklem Scrambler na rynek indyjski. Prototyp testowy Scram 450 był już wielokrotnie widziany na indyjskich drogach i będzie dzielić swoje podwozia z nowym Himalayanem. Jednakże tylna rama pomocnicza będzie nowym, przykręcanym elementem, który lepiej będzie pasował do ogólnej sylwetki i charakteru Scramblera.
Będzie czerpał moc ze znanego jednocylindrowego silnika chłodzonego cieczą o pojemności 452 cm3 i generującego 40 KM i 40 Nm maksymalnego momentu obrotowego charakterystycznego dla Himalajów. Drugi model marki o pojemności 450 cm3, który ma trafić do sprzedaży pod koniec 2024 r., będzie wyposażony w jednoczęściowe siedzenie, widelce teleskopowe z przodu, 17-calowe felgi aluminiowe po obu stronach, uniesiony do góry wydech i nie tylko.
2. Królewski Enfield Scram 440
Oprócz wybudowanego w Himalajach Scrama 450, Royal Enfield pracuje także nad nowym Scramem 440, który będzie wyposażony w nowy jednocylindrowy silnik o pojemności 440 cm3, chłodzony powietrzem i olejem. Nowy silnik będzie wywodził się z istniejącego silnika o pojemności 411 cm3, który będzie współpracował z obecnym Scramem 411. Ten nowy Scram 440 prawdopodobnie zastąpi istniejący Scram 411 w ofercie Royal Enfield. Chociaż szczegółowe informacje na temat Scrama 440 są obecnie ograniczone, oczekuje się, że nowy motocykl będzie plasowany poniżej Himalayan 450 i Scram 450 i będzie dostępny w znacznie bardziej przystępnej cenie.
3. Królewski Enfield Scrambler 650
Oczekuje się, że do floty Royal Enfield dołączy również Scrambler o pojemności 650 cm3, wyposażony w te same podstawy, co Interceptor 650 i Continental GT 650. Scrambler 650, wielokrotnie testowany w Indiach, ma zadebiutować pod koniec 2024 r. Widelec USD z przodu o długim skoku, okrągły cyfrowy zestaw wskaźników z nowego Himalayan 450, 19-calowe przednie i 17-calowe tylne koło, obręcze ze szprychami drucianymi, jednoczęściowe siedzenie i okrągły reflektor LED będą częścią pakietu. Scrambler 650 będzie korzystał ze znanego, równoległego silnika typu twin o pojemności 648 cm3, jednak mogą nastąpić pewne zmiany w zakresie mocy i dostrojeniu, aby lepiej wykorzystać przypadek użycia motocykla.
4. Scrambler oparty na Hondzie CB350
Patent na projekt motocykla Scrambler opartego na Hondzie CB350 wyciekł do Internetu na początku tego roku. Nowy motocykl zostanie umieszczony obok motocykla Adventure opartego na CB350, a jego konstrukcja została również opatentowana w Indiach. Motocykl Honda Scrambler, którego premiera przewidywana jest na początek 2025 r., będzie miał ten sam silnik i podzespoły, co model CB350.
Podstawą Scramblera opartego na CB350 będzie znany, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 348,36 cm3, generujący 21 KM i 30 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jeśli mowa o sprzęcie, większość części rowerowych prawdopodobnie zostanie od razu wyłączona z CB350, aby utrzymać koszty pod kontrolą. Jeśli chodzi o cenę, należy się spodziewać, że motocykle Adventure i Scrambler oparte na CB350 będą plasować się powyżej obecnej gamy CB350.