Marketing

Nadeszła rewolucja AR; oto 4 trendy rozszerzonej rzeczywistości na 2023 rok

  • 21 stycznia, 2023
  • 6 min read
Nadeszła rewolucja AR;  oto 4 trendy rozszerzonej rzeczywistości na 2023 rok


Lakshya Malu

Nadeszła rewolucja AR. Do 2025 roku prawie 75% światowej populacji i prawie wszystkie osoby korzystające z aplikacji społecznościowych/komunikacyjnych będą częstymi użytkownikami AR. Konsumenci idą do przodu, a marki doganiają. AR to także potężne narzędzie do wzbogacania otaczającego Cię świata, łączenia się z innymi i napędzania samodoskonalenia. Niezależnie od tego, czy jesteś start-upem, czy firmą o ugruntowanej pozycji, ważne jest, aby mieć oko na technologie AR, aby przewidzieć, dokąd zmierza branża i jak z niej skorzystać. Oto najważniejsze trendy AR, które warto obejrzeć w 2023 roku.

Większa adopcja AR w telefonach komórkowych

Rzeczywistość rozszerzona jest istotna, ponieważ łączy moc obliczeniową z tym, co widzimy i czego doświadczamy w prawdziwym życiu. Umożliwia nam korzystanie z komputerów w znajomym otoczeniu, bezproblemowo integrując technologię z naszym życiem. Mając to na uwadze, technologia ta nieuchronnie odnotuje wzrost adopcji. Smartfony będą głównym motorem tego przyjęcia, ponieważ zarówno internet, jak i sprzęt staną się bardziej dostępne i przystępne cenowo dla wszystkich.

Ze względu na nieuchronny boom w korzystaniu z urządzeń mobilnych szacuje się, że do końca 2023 r. około 40% indyjskiej populacji pokolenia Z i milenialsów będzie częstymi użytkownikami AR. Samo to jest mocnym wskaźnikiem tego, jak AR wejdzie na rynek.

Dalsze udoskonalanie obsługi klienta dzięki narzędziom zakupowym AR

Kto nie chciałby wypróbować produktów przed zakupem w zaciszu własnego domu? AR pomaga dokładnie to zrobić, zmieniając doświadczenia zakupowe, umożliwiając sprzedawcom tworzenie wciągających wrażeń dla użytkowników. Czy to wirtualne przymierzalnie, czy soczewki AR, które pozwalają użytkownikom przymierzyć buty, ubrania, makijaż, okulary i inne akcesoria, AR otworzyło zupełnie nowy sposób robienia zakupów, zwłaszcza w czasach, gdy świat tego potrzebował. Od światowych marek modowych z najwyższej półki, takich jak „Gucci”, po rodzime marki, takie jak MamaEarth i MyGlamm, wszystkie wykorzystują Augmented Reality, aby oferować wyjątkowe i spersonalizowane zakupy z obsługą AR. Teraz stała się ona wypróbowaną i przetestowaną technologią podnoszącą jakość zakupów i wzmacnianie zaufania klientów.

Warto przeczytać!  Markon wprowadza na rynek mieszankę sałat Harvest Crisp Blend – Produce Blue Book

95% Hindusów z pokolenia Z jest zainteresowanych wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej (AR) do robienia zakupów, co można przypisać rozwojowi tej przestrzeni prowadzącemu do dostępności technologii. Na przykład technologia True Size firmy Snap Inc. Technologia ta umożliwia soczewkom AR Try-on dostosowanie się do twarzy użytkownika i sprawia wrażenie, jakby użytkownik osobiście przymierzał produkt bez tarcia.

Ponieważ technologia wciąż ewoluuje w relacjach między AR a konsumentami, kupujący mogą spodziewać się tutaj jeszcze bardziej udoskonalonych i bardziej wciągających doświadczeń. Następnie można śmiało powiedzieć, że jeszcze nie zarysowaliśmy powierzchni, jeśli chodzi o wykorzystanie potencjału zakupowego AR. W nadchodzącym czasie więcej marek wdroży AR, ponieważ technologia będzie stawała się coraz bardziej wydajna.

Świadomość

AR, jak każda inna technologia, ma nieograniczone zastosowania. Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak rozszerzona rzeczywistość może być wykorzystana w dobrym celu? Snapchat ma wiele przykładów wykorzystania AR do podnoszenia świadomości na różne tematy. W Światowy Dzień Przywrócenia Serca soczewki CP(A)R — ratujące życie, pomagały w podnoszeniu świadomości oraz przekazywaniu wskazówek i wiedzy na temat resuscytacji krążeniowo-oddechowej, mając na celu umożliwienie użytkownikom wzajemnej pomocy w przypadku niefortunnego zagrożenia.

Warto przeczytać!  Maruti Suzuki widzi poprawę EPS po pokonaniu drugiego kwartału; oto docelowe ceny akcji

Co więcej, interaktywne i atrakcyjne możliwości AR mogą pomóc ludziom wypróbować tę technologię z ciekawości. Chociaż istnieje wiele opinii na temat tego, jak AR pomogło w stworzeniu pozytywnych zmian społecznych, wykorzystanie technologii na dobre zawsze będzie trendem dzięki elementowi ciekawości i intrygi, które mogą generować soczewki AR.

Kampanie marketingowe oparte na AR dla The Win

Przez lata byliśmy świadkami drastycznych zmian w sposobie, w jaki marki reklamują i promują swoje usługi i produkty. Innowacje były głównym katalizatorem obserwowanych zmian. Pojawienie się i ostatnie innowacje w AR sprawiły, że różne marki wskoczyły na wóz i wykorzystały tę technologię w najbardziej efektywny sposób, czyniąc ją częścią 360-stopniowego miksu medialnego marki. Marki i marketerzy tworzą interaktywne reklamy, interaktywne doświadczenia w sklepach stacjonarnych, a nawet kreatywne soczewki z wykorzystaniem tej technologii.

Potencjał AR w maksymalizacji pogłębiania i wzmacniania wysiłków konsumenckich można zbadać na bardzo niedawnym przykładzie, jak jedna z wiodących indyjskich marek wykorzystała tę technologię w swojej strategii marketingowej. W 2022 roku ulubiona marka chipów w Indiach, Lay’s, wykorzystała AR do promocji swojego nowego produktu, Lays Wafer Style. Marka współpracowała ze Snap, aby wprowadzić nową soczewkę AR, która pozwoliła użytkownikom wziąć udział w magicznej sztuczce, w której widzą, jak znikają w dymie, aby przepchnąć unikalny element i slogan swojego produktu „Chip tak cienki, że znika”. Dzięki humorystycznym, relatywnym i przede wszystkim możliwym do udostępnienia treściom wprowadzenie soczewek pomogło marce w podniesieniu świadomości wśród docelowych odbiorców, co zaowocowało maksymalną widocznością i zwrotem z inwestycji.

Warto przeczytać!  Ludzie: 21cyfrowy; Przerysuj; Avison Młody; Pierwszy autobus; Spalarnia8; Zajmij się marketingiem

Dzięki łatwemu dostępowi do AR dla dzisiejszych użytkowników i zwrotowi z inwestycji związanemu z integracją AR w kampaniach marketingowych, technologia ta stała się integralną częścią marketingu mix w przyszłości, a przychody w segmencie reklam AR szacuje się na 216,60 mln USD do 2027 r. .

Autorem jest A Tymczasowo — kierownik ds. rozwoju rynku, Snap Inc.

Zastrzeżenie: wyrażone poglądy są osobiste i nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska ani polityki Financial Express Online. Powielanie tej treści bez zgody jest zabronione.

Przeczytaj także: Konwergencja popkultury i opowiadania historii tworzy fascynujące dzieło sztuki

Śledź nas na ŚwiergotInstagram, LinkedIn, Facebook




Źródło