Filmy

Nadzorca efektów wizualnych Deadpoola i Wolverine’a w Climactic Battle, Gambit

  • 9 sierpnia, 2024
  • 5 min read
Nadzorca efektów wizualnych Deadpoola i Wolverine’a w Climactic Battle, Gambit


[Editor’s note: The following post contains spoilers for “Deadpool & Wolverine.”]

Jednym z najważniejszych momentów „Deadpool & Wolverine” była kulminacyjna walka na arenie Ant-Mana. To właśnie tam Deadpool (Ryan Reynolds) i Wolverine (Hugh Jackman) łączą siły z Elektrą (Jennifer Garner), X-23 (Dafne Keen), Blade (Wesley Snipes) i Gambitem (Channing Tatum), aby walczyć z poplecznikami Cassandry Novy (Emma Corwin). Jednak ten niezapomniany zimowy wygląd nie był zaplanowany.

Ponieważ mieli nakręcić bitwę latem ubiegłego roku w Pinewood Studios, ale opóźnili ją strajki WGA i SAG-AFTRA. Gdy produkcja została wznowiona w grudniu, ponure niebo w Wielkiej Brytanii nie było tym, co zaplanowali. Ponadto musieli teraz zmagać się ze śniegiem.

„Tylko morderstwa w budynku” sezon 3
Blake Lively i Brandon Sklenar gwiazdami filmu „To się z nami kończy”

ILM odpowiadało za efekty wizualne bitwy (pod nadzorem Vincenta Papaixa), więc burza mózgów z kierownikiem ds. efektów wizualnych produkcji Marvela Swenem Gillbergiem, aby wymyślić, jak zmienić wygląd. „Pewnego dnia byłem na planie, gdzie kaskaderzy w kostiumach odbywali próby, i nakręciliśmy ujęcie szerokokątne i bardzo ciasne ujęcie z jednym zestawem oświetlenia i jednym ze światłem naturalnym” — powiedział Papaix portalowi IndieWire. „Poza tym było bardzo zimno [33 degrees] na planie, więc kiedy ludzie rozmawiali, mieli dym z ust, co nie było częścią scenariusza. Więc pytali, czy możemy usunąć ten oddech. A ja na to, że możemy, ale to zajmie dużo czasu i będzie dużo”.

Warto przeczytać!  Czy Marvel Studios w końcu rozwiązało problem z Disney+?

Gillberg i Papaix zaproponowali test, w którym kręcili w naturalnym szarym i zastanym świetle. „Zrobiłem te zdjęcia i na moim laptopie zrobiłem kilka bardzo szybkich kompozycji, aby pokazać reżyserowi Shawnowi Levy’emu i [actor/producer] Ryan Reynolds, jak to może wyglądać”, dodał Papaix. „Powiedziałem: 'To jest to, co widzisz teraz. Ale jeśli wyłączymy zjeżdżalnię i zaczniemy sypać śnieg, możemy uzyskać zupełnie inny wygląd, coś bardziej brudnego, bardziej w stylu „Deadpoola”. I tak pokazaliśmy im szerokokątne ujęcie i zbliżenie, które zrobiłem w nocy. I zostało to bardzo dobrze przyjęte. Powiedzieli: 'To wygląda fajnie, zróbmy to’”.

„Deadpool i Wolverine”, ILM
„Deadpool i Wolverine”Marvel/Disney

Tydzień później ekipa na planie spryskała plan sztucznym śniegiem. „Fakt, że kręciliśmy w grudniu i zaakceptowaliśmy jego chłód, który pozostał w filmie, myślę, naprawdę pomógł w wyglądzie tej ostatecznej bitwy, a nawet użyli trochę świątecznej muzyki w zwolnionym tempie” – powiedział Papaix.

Śnieg był połączeniem praktycznego, sztucznego i dodanego CG, które nie było częścią fotografii płytowej. Ponadto istniała pomoc uczenia maszynowego w mapowaniu warstwy głębi, która łączyła śnieg i inne elementy atmosferyczne. „Mapowanie warstwy głębi jest również przydatną techniką napędzaną przez artystów, która umożliwia wolumetryczną reprezentację obrazu 2D w celu poprawy integracji efektów CG, takich jak kurz i śnieg” — wyjaśnił Papaix. „Te wewnętrzne narzędzia pozwalają naszym artystom skupić się wyłącznie na swojej pracy artystycznej i indywidualnej kreatywności, a także poświęcać mniej czasu na przyziemne i powtarzalne aspekty procesu, które mogą go odciągać”.

Warto przeczytać!  Netflix właśnie dodał jeden z moich ulubionych filmów o Batmanie – i jest on dostępny w 90% na Rotten Tomatoes

Jeśli chodzi o bitwę, która została nakręcona na głównym piętrze areny, ILM wykonał rozszerzenie CG dla górnego poziomu, a także gigantyczny hełm, ramię, dłonie i bramy Anti-Mana, gdy się otwierają. Wykonali również cyfrowe dublery dla wszystkich głównych i tłumowych mutantów (których jest około 40), składające się z modelu, tekstury, cieniowania i symulacji materiału dla ich kostiumów. Kaskaderstwo i walka CG zostały umieszczone warstwami (Marvel zajął się mocapem).

„Więc to był rozległy roto i bardzo złożona kompozycja, aby zintegrować tę bitwę w warstwach” – powiedział Papaix. „To dość szybkie w cięciu, ale mieliśmy sześć bardzo złożonych ujęć, których zaplanowanie, wykonanie i dokończenie do samego końca zajęło nam bardzo dużo czasu”.

„Deadpool i Wolverine”, ILM
„Deadpool i Wolverine”Marvel/Disney

Jedno z nich ma miejsce, gdy kamera porusza się wokół wszystkich mutantów, wykorzystując ich supermoce; inne wykorzystują symulację i pirotechnikę, aby przekazać szczególne supermoce Gambita (wybuchowa, biokinetyczna energia wyświetlana za pomocą kart do gry). Debiutował w Marvelu z Tatum, która miała zagrać w niezrealizowanym filmie.

„On tworzy bardzo przyjemną energię” – dodał Papaix. „I możesz rzucać kartami na ludzi. Więc jest scena, w której żonglujesz jego kartami, a potem on rzuca kartami w ludzi, a one przyklejają się do różnych postaci. I detonujesz te karty, a one eksplodują w ciele w bardzo fajny sposób. I było dużo krwi. Robimy kości, ciało, mięśnie, w tym organy. Mamy je pokazać w bardzo krwawy sposób, co zostało bardzo dobrze przyjęte przez Shawna Levy’ego i Ryana Reynoldsa.

Warto przeczytać!  Poznaj potwory zaprojektowane przez Trevora Hendersona

W jednym ujęciu Gambit skacze w pozie bohatera i naciska przycisk, który się wydłuża i staje się bardzo gorącym metalem. Zadaje cios Rosjaninowi (Billy Clements), którego całe górne ciało eksploduje w inny krwawy sposób.

„Więc przestudiowaliśmy wszystkie poprzednie filmy 'X-Men’, aby upewnić się, że oddajemy hołd tym efektom” — powiedział Papaix. „I teraz mamy lepsze narzędzia. Więc możemy przeprowadzić dokładniejszą symulację fizyki. A także sposób, w jaki rzeczy świecą, mogliśmy ponownie oświetlić postacie i sprawić, aby świeciły bardziej w 3D. Chcemy mieć pewność, że będzie to wyglądać świetnie na ekranie”.


Źródło