Filmy

Najlepsze filmy science fiction do obejrzenia w serwisie Netflix w marcu 2024 r

  • 16 marca, 2024
  • 6 min read
Najlepsze filmy science fiction do obejrzenia w serwisie Netflix w marcu 2024 r


Witamy czytelników Polygon!

Wydma: część druga w końcu przybył i połknął oczekiwania kasowe jak potężny robak piaskowy na równinach Arrakis. Widzowie, którzy nie mieli jeszcze okazji wybrać się do kina na tegoroczną epopeję science-fiction du jour, mają na horyzoncie mnóstwo innych ekscytujących filmów, na przykład Bertranda Bonello Bestia, Królestwo Planety Małp, Furiosa: Saga Mad Maxai więcej.

Ci, którzy szukają świetnego filmu do oglądania w domu, nie muszą się martwić: zebraliśmy nasze typy najlepszych filmów science fiction do obejrzenia w serwisie Netflix w tym miesiącu, w tym wybuchowy film fabularny z kuzynami Robbiem i Stephenem Amellami w rolach głównych, odległy dramat kosmiczny z Adamem Sandlerem w roli głównej i połączenie wielu światów, które oferuje wszystkiego po trochu, wszędzie… wszystko na raz.

Przyjrzyjmy się, co ma do zaoferowania ten miesiąc!


Wybór redaktora: Code 8 i Code 8 Part II

Straszny robot-policjant z czerwonym kółkiem zamiast oka w Kodeksie 8, część II

Obraz: Netflix

Dyrektor: Jeffa Chana
Rzucać: Robbiego Amella i Stephena Amella

W 2020 r. na platformie Netflix pojawił się mały kanadyjski film science-fiction, do którego przyczyniło się ponad 30 000 autorów Indiegogo. Kod 8wyprodukowany przez i z udziałem prawdziwych kuzynów Robbiego Amella (Wgrywać) i Stephena Amella (Strzałka), stał się hitem na platformie, dzięki czemu kilka lat później pojawiła się kontynuacja bezpośrednio na Netfliksie. Łatwo zrozumieć, dlaczego stały się hitami — ich zaangażowanie w ciekawe budowanie świata i wyraźna pasja stojąca za projektami sprawiają, że przyjemnie się je ogląda, bez brodawek i tak dalej.

W świecie Kod 8ludzie o supermocach istnieli od początku XX wieku. Ludzie ci stali się klasą robotniczą, wykorzystującą swoją władzę do wykonywania niebezpiecznych prac. Jednak w miarę postępu rewolucji przemysłowej i automatyzacji, która stała się bardziej standardowa, społeczeństwo zdecydowało, że niebezpieczeństwa związane z pracownikami posiadającymi superpotęgę przeważają nad korzyściami, zamieniając tych byłych pracowników w klasę ludzi marginalizowaną, podlegającą ścisłej kontroli policji. Kiedy młody mężczyzna posiadający uprawnienia elektryczne szuka pracy, która pomogłaby mu opłacić rachunki medyczne swojej matki, wpada w gang przestępców napędzanych energią elektryczną, chcących zapewnić sobie duży zysk.

Filmy Code 8 nie są najbardziej dopracowanymi projektami – wersja Kod 8 Część II przesłane do serwisu Netflix zawiera wiele widocznych błędów edycyjnych, które powodują asynchroniczne ujęcia w jednej klatce. Jednak w pewnym sensie działa to na korzyść filmów, zgodnie z nastrojem „niskobudżetowych, pasjonujących indie” projektów. (Dzięki temu doceniasz także, jak dobrze wyglądają w serialu źli policjanci-roboty — niektórzy przypominają Automatony z serialu Helldivers 2podczas gdy inne to proste riffy na temat przerażających psów-robotów Boston Dynamics).

Częściowo filmy o napadach, częściowo science-fiction, częściowo historie o władzy i tym, kto ją sprawuje – filmy o Kodeksie 8 nie zawsze trzymają wysoki poziom, ale pracują nad kilkoma interesującymi pomysłami i są zdeterminowani, aby je doprowadzić do końca. Czasami właśnie tego oczekuje się od niskobudżetowego science-fiction. —Pete’a Volka


Astronauta

Ekstremalne zbliżenie na ubraną w hełm skafander kosmiczny twarz czeskiego astronauty Jakuba (Adam Sandler) z fioletową, świecącą chmurą kosmiczną odbitą w jego hełmie w filmie „Spaceman” serwisu Netflix

Obraz: Netflix

Dyrektor: Johana Rencka
Rzucać: Adama Sandlera, Careya Mulligana i Paula Dano

Adam Sandler nie cieszy się tak wielkim uznaniem, na jakie zasługuje. Choć jego role w filmach m.in Miłość po uderzeniu I Nieoszlifowane klejnoty może wydawać się czymś odstającym w porównaniu z jego twórczością o charakterze bardziej komediowym, sam kontrast między tymi rolami świadczy o jego niezwykłym zasięgu jako wykonawcy. Jego rola w Astronautanowy dramat science-fiction w reżyserii Johana Rencka, doskonale pasuje do wyżej wymienionych ról, ukazując talent Sandlera do aktorstwa dramatycznego w najlepszym wydaniu.

Sandler wciela się w Jakuba, czeskiego kosmonautę wysłanego z samotną misją zbadania tajemniczego obłoku cząstek, który pojawił się na skraju Układu Słonecznego. Oddzielony od żony Lenki (Carey Mulligan), która pozornie przestała otrzymywać i wysyłać do niego wiadomości, Jakub zaczyna odczuwać skutki przedłużającej się izolacji od ludzkości… to znaczy do czasu, gdy niespodziewanie poznaje nowego „przyjaciela” w forma telepatycznej istoty podobnej do pajęczaka, która pragnie lepiej zrozumieć ludzkość.

Czy to stworzenie istnieje naprawdę, czy to tylko halucynacja zrodzona ze złego stanu zdrowia psychicznego Jakuba i anomalnych skutków chmury cząstek? Chociaż pytanie to pozostaje otwarte przez większą część czasu trwania filmu, pewne jest to, że Sandler w piekielny sposób spisał się wbrew typowi, oddając niuanse mężczyzny zmagającego się ze swoimi żalami, nadziejami i obawami dotyczącymi przyszłości oraz odwiecznym pytaniem. miejsca ludzkości we wszechświecie. Astronauta to poruszający, niekonwencjonalny dramat science-fiction o odkupieńczej mocy więzi i woli zmiany. — Toussaint Egan

Wszystko Wszędzie Wszystko na raz

Wszystko wszędzie i na raz: Michelle Yeoh chroni Ke Huy Quana i Stephanie Hsu

Zdjęcie: Allyson Riggs/A24

Dyrektor: Danielowie
Rzucać: Michelle Yeoh, Stephanie Hsu i Ke Huy Quan

Multiwersy tak właśnie mają W już teraz. Nie ma chyba lepszego dowodu na to niż spektakl science-fiction Daniela Kwana i Daniela Scheinerta, który w 2023 roku zdobył Oscara dla najlepszego filmu i zdobył, między innymi, Michelle Yeoh swojego pierwszego Oscara dla najlepszej aktorki. Jeśli jakoś nie doświadczyłeś Wszystko Wszędzie Wszystko na raz jeszcze lub nie widziałeś go od czasu jego premiery kinowej, jest to doskonały moment na obejrzenie go teraz, gdy jest dostępny w serwisie Netflix.

Film łączy anarchiczne, niekonwencjonalne poczucie humoru duetu reżyserskiego z porywającym dramatem o wielopokoleniowym żalu, przebaczeniu i rozwoju osobistym. Michelle Yeoh stworzyła wielokrotnie nagradzaną kreację, podobnie jak Jamie Lee Curtis w roli nieznośnego audytora IRS, który stał się nemezis. Ale prawdziwy MVP EEAAO to nikt inny jak Ke Huy Quan, który pojawia się na ekranie ze swoim występem, który oddaje całą gamę mocnych stron filmu poprzez zapierające dech w piersiach sekwencje walki, zwariowany humor i urzekającą wrażliwość. Choć historie wieloświatowe mogą być w tej chwili popularne, nie ma nic innego, co sprawiałoby wrażenie całkiem tak jak Wszystko Wszędzie Wszystko na raz. —TE


Źródło

Warto przeczytać!  Jak Fede Alvarez zareagował na notatki Ridleya Scotta dotyczące filmu „Obcy: Romulus”